Wat bedoel je precies? Gewoon die IBM''s op de aparte RAID controller zetten, en dan de andere 2 op de primary IDE controller zetten ofzo
?
Verwijderd
Ik heb (bijna)
MSI K7T Pro Turbo Raid
IBM GXP75 30GB 7200RPM UDMA100
...
Ik heb ook nog (over)
WD 20GB 5400RPM ATA/66
SG 10GB 5400RPM ATA/66
Wat zouden jullie daarmee doen, als je
a) alleen die drie schijven kan gebruiken?
b) nog zo''n identieke IBM bijkoopt, die twee in raid zet:P en dan nog die twee schijven kan gebruiken?
c) Wat van de twee is eigenlijk aan te bevelen, zonder gekke dingen te doen?
MSI K7T Pro Turbo Raid
...
Ik heb ook nog (over)
WD 20GB 5400RPM ATA/66
SG 10GB 5400RPM ATA/66
Wat zouden jullie daarmee doen, als je
a) alleen die drie schijven kan gebruiken?
b) nog zo''n identieke IBM bijkoopt, die twee in raid zet:P en dan nog die twee schijven kan gebruiken?
c) Wat van de twee is eigenlijk aan te bevelen, zonder gekke dingen te doen?
Verwijderd
Bijvoorbeeld, ja...
Wat ik niet goed weet, is aan welke snelheden die schijven dan allemaal gaan werken. Of die 5400 die 7200 zou gaan vertragen?
En of die 5400''s nog als eventuele back-up-schijven zouden kunnen dienen?
Let wel, die tweede IBM is er nog niet. Die zou ik eerst moeten bijkopen!
Wat ik niet goed weet, is aan welke snelheden die schijven dan allemaal gaan werken. Of die 5400 die 7200 zou gaan vertragen?
En of die 5400''s nog als eventuele back-up-schijven zouden kunnen dienen?
Let wel, die tweede IBM is er nog niet. Die zou ik eerst moeten bijkopen!
Ik zou wel de IBM die je al hebt op een aparte UDMA 100 controller zetten, aangezien die andere 2 "maar" UDMA 66 zijn.
Verwijderd
Ik heb inmiddels
MSI K7T Pro Turbo Raid
...,
en ook nog (over)
WD 20GB 5400RPM ATA/66
SG 10GB 5400RPM ATA/66
Dus denk ik dat we best krijgen:
Raid-IDE-0: M-IBM en S-/
Raid-IDE-1: M-IBM en S-/
Gewone-IDE-0: M-CD-Rewr en S-WD
Gewone-IDE-1: M-DVD-Rom en S-SG
met boot vanop de Raid-IDE-0+1 M
Is dit inderdaad juist of moet dat anders?
1) Ik meen dat die WD/SG-schijven inderdaad zelfs niet kunnen dienen als mirror.
2) Ze komen nu op de tweede plaats en daarom zet ik ze meteen op Slave.
3) Is
Gewone-IDE-0: M-WD en S-DVD-Rom
Gewone-IDE-1: M-CD-Rewr en S-SG
beter, met boot vanop de Gewone-IDE-0 M-WD?
4) Klopt het dat de Raid aan ATA/100 gaat werken, en de WD/SG-schijven probleemloos aan ATA/66? Want anders hoeft het zeker niet.
5) Zouden jullie die WD/SG-schijven er gewoon uitlaten om ze te verkopen of in mijn oude computer te laten zitten?
MSI K7T Pro Turbo Raid
...,
en ook nog (over)
WD 20GB 5400RPM ATA/66
SG 10GB 5400RPM ATA/66
Dus denk ik dat we best krijgen:
Raid-IDE-0: M-IBM en S-/
Raid-IDE-1: M-IBM en S-/
Gewone-IDE-0: M-CD-Rewr en S-WD
Gewone-IDE-1: M-DVD-Rom en S-SG
met boot vanop de Raid-IDE-0+1 M
Is dit inderdaad juist of moet dat anders?
1) Ik meen dat die WD/SG-schijven inderdaad zelfs niet kunnen dienen als mirror.
2) Ze komen nu op de tweede plaats en daarom zet ik ze meteen op Slave.
3) Is
Gewone-IDE-0: M-WD en S-DVD-Rom
Gewone-IDE-1: M-CD-Rewr en S-SG
beter, met boot vanop de Gewone-IDE-0 M-WD?
4) Klopt het dat de Raid aan ATA/100 gaat werken, en de WD/SG-schijven probleemloos aan ATA/66? Want anders hoeft het zeker niet.
5) Zouden jullie die WD/SG-schijven er gewoon uitlaten om ze te verkopen of in mijn oude computer te laten zitten?
probeer het gewoon eens zou ik zeggen. Misschien verstandiger om beide CDroms op 1 ide kanaal te zetten en beide (overtollige) HD''s op het andere?
Je kunt die HD''s natuurlijk ook gewoon weglaten, tot je die IBM''s een keer vol hebt?
Je kunt die HD''s natuurlijk ook gewoon weglaten, tot je die IBM''s een keer vol hebt?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
(Toevallig las ik daarnet over de befaamde VIA-PCI+SBLive-bug. Dan zou bovenstaande combinatie wel zinvol kunnen geweest zijn. Maar sinds vandaag is die bug dus al onofficieel gepatched en heel binnenkort ook via officiële BIOS-updates...)Misschien verstandiger om beide CDroms op 1 ide kanaal te zetten en beide (overtollige) HD''s op het andere?
En wat als ik er die oude HD''s toch gewoon uit laat?
Ook nog zoals je zegt of dan toch beter op een apart IDE-kanaal?
Zeker, maar omwille van die (mirror-loze) Raid ga ik alle belangrijke bestanden wel meteen veilig stellen.Je kunt die HD''s natuurlijk ook gewoon weglaten, tot je die IBM''s een keer vol hebt?
Die kopietjes zouden dan goed op zo''n oude HD kunnen...
Pagina: 1