Toon posts:

[BC3] Wat is een goede scanner ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede scanner voor een lage prijs; 5000 à 6000 bef...

kan iemand mij daarin raad geven ??
thanx

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hp scannertje
lekker eenvoudige software
wij verkopen niet anders eigenlijk
nooit klachten over.

Verwijderd

ja inderdaad hp kopen perfect ding en software
ik heb de hp 5300c hij is stil en snel
kost tussen de 500 en 600 nlg

greetz bennie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf een CANON . Excellente kwaliteit, -naar mijn mening- beter soft als hp en, ook belangrijk, zeer compact. Niet veel groter als een A4blad en zo dik als 4 cddoosjes.
8-) JP

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Heb sinds kort een Agfa snapscan e25,
werkt perfect onder win 9x, 2000 (werkt zelfs op mac) Heeft 42bits kleur en een res. van 600 x 1200. plusminus 270 piek.
Ben er erg tevreden over, alleen hoop ik op een update van de scanwise software, op dit moment "vergeet" ie bepaalde voorkeuze instellingen als ik scanwise weer sluit.

Ik had voor deze agfa een mustek scanexpress 6000 p. Zogenaamd scsi.. maar hij werkte alleen met de bijgeleverde scsi-kaart (geen echte scsi dus) dat bovendien een isa kaartje was. Drivers voor windows 2000 gingen ze niet meer ontwikkelen. En bedankt!
Voor mij geen Mustek meer !

• BC3 Victim
HP scanners zijn wel de toppers maar ook behoorlijk prijzig. Als je een bugget-scannertje wil hebben zou ik ook es denken aan een UMAX >> prima scanners voor niet teveel geld *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

k heb een Trust 19200 USB compact scan. Voor die paar keer dat ik moet scannen voldoet het prima.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb een canon fb630p
goede scanner en stil !!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Epson scanners komen ook erg goed uit de tests (heb er zelf ook één). Kijk eens op bv. computers.com voor reviews etc.

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

ik heb een Umax scanner.

lekker snel, goed software, met pugins. zodat hij ook in photoshop werkt.
echt perfect ding.

voor weinig geld.
prijs > presatie verhouding is zeker TOP

Verwijderd

HP 4300C USB gevalletje, lomp groot, maar ook retesnel en -goed.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb zelf net een Acer 3300 (mijn Microtek Phantom is er net mee gestopt :( ) Beide erug lekker, de Acer is een stukje sneller, maar das een USB en de Microtek was par.

Kleuren komen goed overeen met het orgineel, lekker simpele software geen knoppen ofzo, inpluggen en scannen. Wil je echte hoge (de Acer is goed hoor daar niet van) kwaliteit dan zul je toch bij Canon, HP en Agfa oid uitkomen....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Koop een Canon 650U of 656U. Goedkoper, mooier en sneller dan vergelijkbare HP''s. Het is m''n eigen ervaring, en enkele tests komen tot dezelfde conclusie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HP is de allerbeste op dit gebied. Koop geen Primax, dat is rommel, slechte ondersteuning en heel sloom

/dev/null

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 14:10 schreef I_Stealth_I het volgende:
HP is de allerbeste op dit gebied. Koop geen Primax, dat is rommel, slechte ondersteuning en heel sloom
De duurdere modellen van HP zijn goed, geen discussie over mogelijk. Maar de laatste jaren is HP (zeker in de lagere prijsklasse) zeker niet de beste meer hoor.

Persoonlijk geef ik aan HP de voorkeur voor printer, en aan Canon voor scanners. (Canon printers vind ik :r)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
Op donderdag 12 april 2001 14:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

De duurdere modellen van HP zijn goed, geen discussie over mogelijk. Maar de laatste jaren is HP (zeker in de lagere prijsklasse) zeker niet de beste meer hoor.

Persoonlijk geef ik aan HP de voorkeur voor printer, en aan Canon voor scanners. (Canon printers vind ik :r)
Ik vind persoonlijk de goedkopere printers van CANON beter dan die goedkope dingen van HP. Die dingen van HP printen geen zwart maar donkerblauw :r

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Als iemand een 6000 serie Scanner (over)heeft van HP wil ik die heeeeeeeeel graag overnemen.
Je ziet ze logischerwijs nergens tweede hands want ze zijn zijn echt enorm goed.

Verwijderd

Let wel op:
Als je win2k draait zijn er maar weinig scanners die werken, zeker USB scanners zijn dan lastig. Ik heb zelf de UMAX ASTRA 3400, een USB scanner (prima prijs kwaliteit) die het onder win2k doet, maar bij mij is ook deze scanner zeker niet probleemloos onder win2k!! HP scanners doen het niet en Canon ook niet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 14:23 schreef Buddha het volgende:
Let wel op:
Als je win2k draait zijn er maar weinig scanners die werken, zeker USB scanners zijn dan lastig. Ik heb zelf de UMAX ASTRA 3400, een USB scanner (prima prijs kwaliteit) die het onder win2k doet, maar bij mij is ook deze scanner zeker niet probleemloos onder win2k!! HP scanners doen het niet en Canon ook niet.
Waaaat?? Mijn Canon doet het anders perfect in Windows 2000 hoor :D

• BC3 Victim
Op donderdag 12 april 2001 14:12 schreef Exirion het volgende:

[..]
In veel HP printers zit overigens een Canon binnenwerk (bv. de 5L/6L en opvolgers en de LJ-II serie)!

Ikzelf heb een HP 4100C USB scanner. Werkt prima, maar als ik wil upgraden van Win98 naar Win2k moet ik bij HP een drivers CD bestellen, je kan de zaak niet downloaden.:( Voorspelt niet veel goeds voor WinXP ondersteuning.

edit:
typo

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 15:31 schreef EXX het volgende:
Ikzelf heb een HP 4100C USB scanner. Werkt prima, maar als ik wil upgraden van Win98 naar Win2k moet ik bij HP een drivers CD bestellen, je kan de zaak niet downloaden.:( Voorspelt niet veel goeds voor WinXP ondersteuning.
Tja, maar zo heb je altijd wel wat. De Canon driversupport is prima, op 1 ding na: Linux is 100% unsupported. Ze weigeren info vrij te geven die nodig is voor het schrijven van Linux drivers. HP is wat dat betreft weer stukken beter. Ik heb zelf een Canon 656U, en die draait top in Windows 2000 :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Is het voordeel van die Canon''s ook niet, dat je geen aparte voeding nodig hebt?? Je kunt die scanners zo overal (waar USB is) inpluggen!

Die wil ik dus binnenkort ook eens keer gaan halen!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 15:55 schreef ChUcKiE het volgende:
Is het voordeel van die Canon''s ook niet, dat je geen aparte voeding nodig hebt?? Je kunt die scanners zo overal (waar USB is) inpluggen!

Die wil ik dus binnenkort ook eens keer gaan halen!
Koop een 650U :) Nog iets goedkoper dan de 656U en technisch identiek. En inderdaad geen losse voeding.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Klopt:

Canon CanoScan N650U FL 244,-
Canon CanoScan N656U FL 265,-

Scheelt 7 bier, dus de moeite waard :P

Maar wat is dan eigenlijk precies het verschil?
Ik heb eens op die Canon site gekeken, maar kon alleen een kleurverschil opmerken!

Hmm ff wat evrder gekeken, blijkt die 650 alleen bij Montana te koop te zijn, komt dus 45,-- (15 bier) bij...das me teveel!
Schijtwinkel!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

* oscar the Grouch heeft ook een Agfa SnapScan en is daar zeer tevreden over.

Coclusie (denk ik) :
Koop een a-merk! Geen goedkope(re) zooi.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 16:05 schreef ChUcKiE het volgende:
Klopt:

Canon CanoScan N650U FL 244,-
Canon CanoScan N656U FL 265,-

Scheelt 7 bier, dus de moeite waard :P

Maar wat is dan eigenlijk precies het verschil?
Ik heb eens op die Canon site gekeken, maar kon alleen een kleurverschil opmerken!
Klopt, die 656U is gewoon een design modelletje en hij past mooi bij m''n MS Explorer muis :P :9 Hij is ook wat steviger omdat de bovenplaat van metaal is.

Verwijderd

Agfa Snapscan E40/ E50 of Epson 1240u/ 1640u

Dat zijn de beste scanners, no doubt about it....
Pagina: 1