ff reactie op Sarge.
- AI van de bots is kut??? die van Q3 bedoel je toch neem ik aan?
- Gameplay van Quake vind ik al helemaal nix. In UT heb je veel leukere gamemodes, het draait veel sneller dan Q3, want voor Q3 heb je een monsterbak nodig (op m'n C333@416 met tnt2u moet q3 op 800x600x16 wil ik constant een redelijke fps hebben) En de Ut wapens zijn 10x vetter.
- levels stom gebouwd? Agh, er zit tenminste wel afwisseling in. Je hebt High-tech levels, gothic levels, dungeons, temples, ruimteschepen, en stadslevels (condemned - domination)
- die connection ligt gewoon aan je eigen verbinding, ik heb nog met geen enkele versie van UT een kloteping gehad, en ik heb gewoon ISDN, en met Q3 heb ik ook geen slechte pings. Je moet gewoon geen server in Zimbabwe nemen.
- Weaponsdesign gejat?
Hmm, zullen we de quake3 wapens even aflopen?
1) gauntlet - ok die is nieuw en 10x waardeloos
2) machinegun - dat heeft iedere fps
3) grenadelauncher - Q1, Q2
4) rocketlauncher - dat heeft iedere fps
5) plasmagun - Doom
6) bgf - Doom, Q2
7) railgun - Q2

shotgun - Doom
Hmm, ben ik er nog 1 vergeten? Agh, die is vast ook al oud.
Ok, UT heeft ook een hoop gejatte wapens. Maar de ASMD ken ik alleen van Unreal, en je rocketlauncher opladen is toch wel errug vet. de Redeemer heb ik nog nergens gezien. Double Enforcers zie je ook weinig (in blood2: the chosen kon je alle wapens dubbel vasthouden, dat was VET). FlakCannon heb ik ook nog niet vaker gezien (behalve Unreal 1)
En dan hebje nog de Alternatives, en dat mis ik ENORM in Quake3, waar moet ik dan m'n rechtermuisknop voor gebruiken!?!?!
die Alternatives zijn echt briljant, je hebt ineens 2x zoveel wapens, en je kan met 1 wapen meteen veel meer.
Ook heb je nog een soort special moves.
als je met de ASMD secondary fire schiet, en daarna raak je dat met je primary krijg je een grote explosie. je kan met je rocketlauncher iemand locken, en je kunt ook je raketten op verschillende manieren knallen.
- Multiplayer UT roelt harder.
Maar als het goed is krijg ik binnekort meer RAM, dus misschien dat ik Quake3 eens beter kan bekijken met een echte resolutie.
Vroeger was Unreal bekend om z'n achterlijke systeemeisen, nu is dat Quake3, UT loopt zelfs sneller dan Unreal 1