Toon posts:

[BC3] Beste Aankoopstrategie voor SDRAM-Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees her en der dat de geheugenprijzen binnenkort weer veel hoger zullen zijn.
Vooral ook die van SDRAM.

-Wat heet binnenkort?-, en
-Wat heet veel hoger?-
Heeft er iemand eigenlijk een goed zicht op de verdere evolutie van de SDRAM-prijzen? Niet alleen voor de eerste weken, maar ook voor binnen een jaar of zo, want dan gebruiken wij ook nog (bijna) allemaal SDRAM...
(Ik heb het over een ruwe, relatieve schatting van de prijzen, en wanneer ongeveer die dan zo zullen zijn.)

-Nu-
Op dit moment zijn de prijzen nog meer dan redelijk goedkoop en hebben we met 256MB nog geheugen zat.

-Aankoopstrategie?-
Betekent dat allemaal samen dus dat we nu nog gauw al onze beschikbare bankjes moeten aanvullen met 256MB (of zelfs 512MB)?
Of toch maar wachten en zien of we die binnen een jaar nog wel nodig hebben?
Want alles aanvullen is zelfs nu niet gratis... Misschien over een half jaar bijvoorbeeld beter te spenderen aan een andere processor?

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Nou, het is zonder meer duidelijk dat de prijzen gaan stijgen. De huidige prijzen (of eigenlijk: de prijzen van de eerste 3 maanden van dit jaar) waren zo laag door een te groot aanbod en een te kleine vraag.

Dit is inmiddels ''verbeterd''. De prijzen zullen denk ik terug gaan naar het niveau van september-oktober vorig jaar.

Maar los daarvan: het is zeker nuttig om meer dan 256 MB te hebben nu. Alleen het feit dat WinXP 128 MB nodig heeft om fatsoenlijk te draaien zegt genoeg. En dan heb ik het nog niet eens over de situatie over 2-3 jaar.

Dus als het kan: koop het nu nog.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Probleem is dat je over 3 jaar ander geheugen nodig hebt. Maar je kan best wel een paar 128MB SDRAM inslaan, die kan je altijd wel kwijt ;)

Buy them low, sell them high >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dus, op een moederbord met drie bankjes zouden jullie nu werkelijk al 768MB steken?

Wel, ik zal er eens goed over denken...

Eigenlijk dacht ik ook al zoiets, maar iedereen is momenteel nog wel druk bezig met te zeggen: "256MB is zat genoeg, gebruik het geld van die andere 2 repjes liever voor een betere monitor of een betere grafische kaart of zo..."

Vandaar mijn vraag...