[BC3] Laptop in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dit leek me het beste forum om ff te vragen:

Ik heb dus een iBook en als ik op vakantie ben wil ik in de auto kunnen computeren door middel van de sigaretten-aansteker aansluiting (batterij gaat natuurlijk een keer leeg, op vakantie van 14 uur rijden te snel natuurlijk), bestaan er transformators (of iets in die trend) die je kan aan sluiten zodat je daar een 220 V stekker kan insteken???

Greetz Kevin

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
ik heb er wel eens 1 gezien, maar ik zou zeggen, kijk eens bij conrad ofzo?
www.conrad.nl

Je kunt ook de electroboer om de hoek ff proberen..

[edit]
heb je wel 230V nodig?
Zo''n lappie draait toch op 12V ???
(een transformator achter de aanstekerplug zal ik je niet aanraden..

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

BS

heb zelf een 100 watt omvormer in gebruik en ben daar tevreden over.

• Kvn
o wacht hij is 100-240 V, dan is 100 dus genoeg, dat gaat gewoon lukken in de auto???

• Kvn
maar er moet een stekker inkunnen, hoe heet zo''n ding dan precies????

• Mary Wana
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

dc-ac transformer

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/518/G1/518336G1.JPG

Omvormer.
Kost minstens 200 piek.

Heeft een notebook geen gelijkspanningsaansluiting?
Hoeveel volt is de notebookaccu? 12 volt? 6 volt?
Dan kun je toch beter een spanningsregelaar op de auto-accu aansluiten, en de uitgang op de notebook aansluiten.

Verwijderd

Kijk uit dat je de gelijkspanning/wisselspanning goed doet...ken 2 collega''s die hun lapflap hebben opgeblazen...

Verwijderd

Halford heeft omvormers.
van 12 volt naar 220 volt, en daar kan je dan weer je adapter insteken voor je laptop.
en volgens mij waren ze ook nog te betalen.
heb ze vorig jaar daar gezien, dus zullen ze ze nu ook nog wel hebben.

dacht dat de prijs tussen de 100 en 150 gulden lag.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik laad mn Compaq-lappie altijd gewoon op via de sigaretten-aansteker-aansluiting in mn kar. Gaat prima.

Kabel die ik gebruik is geloof ik van een schijnwerper. Past toevallig :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27

Klippy

Still Game

Je bent inderdaad niet goed bezig, want je laptop werkt nooit op 230V, maar op de XXvolt die je accu levert. Als je nou via t gewone lichtnet gaat computeren wordt je spanning njuist weer terug gezet van 230V naar bijv. 12V.
Geen omvormer nodig dus. Gewoon je accu daar op aansluiten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27

Klippy

Still Game

Nog ff gezocht bij Conrad, moet je ook maar es kijken, maar moet dus ongeveer zoiets worden:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/201/G1/201952G1.JPG

Of misschien levert je laptop fabrikant ook zoiets, zou nog beter zijn...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Zie http://www.htrmailing.nl

shop, catalogus, randapparatuur, elektrische accessoires

Op de pagina met item 76 tot 88 zie je de auto adapter.
Gezien de prijs is een omvormer van 12V= naar 230V~ een beter alternatief. Je kan dan meteen ook je bureaulamp meenemen :)

Verwijderd

Ik zou het rendement wel eens willen weten :D

Van 14 volt dynamo --> 12 volt accu --> 230 v omvormer --> 12 volt laptop spanning

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

BS

Accu heeft er niets mee te maken tenzij je de motor niet aandrijft en dus ook niet de dynamo.

Alles in een auto werkt vanaf de dynamo tenzij deze niet draait dan gaat het vanaf de accu.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 12:52 schreef Toverstaf het volgende:
Ik zou het rendement wel eens willen weten :D

Van 14 volt dynamo --> 12 volt accu --> 230 v omvormer --> 12 volt laptop spanning
Je hebt idd. gelijk het slaat toch nergens op om 12 volt om te zetten in 230 v en er dan uiteindelijk weer 12v uit te halen!!!

En als er geen snoertjes zijn die van een sigaretten aansteker naar een laptop stekkertje gaan dan soldeer je er toch zelf 1. We zijn toch niet voor niets Tweakers!!

Verwijderd

Ok ik heb hier ook even een vraag over, om er zeker van te zijn dat mijn laptop niet kapot gaat, want dat zal zonde zijn :) .

Ok de spanning die de accu levert = 11.1 V
De spanning van de output van de transformator (van het normale netsnoer) is 18.5 v

Nu heb ik net als Oscar (hierboven) ook een snoer van een schijnwerper, die past. Nu lijkt mij als ik die in de sigaretten aansteker steek (kan op dit moment even niet testen) dat dat gewoon kan. Aangezien die spanning ongeveer 12 V is. Aangezien het netsnoer 18.5 levert, lijkt het me dat als die 12V aansluiting iets hoger of lager uitschiet, de laptop gewoon moet blijven functioneren (niet opblazen ofzo)

Nu heb ik het wel even getest met een transformator op het lichtnet, ook met 12V en die even verbonden met de sigaretten plug. Wat ik dan krijg is dat die voortdurend switch. Dus netspanning / accu wordt wisselend aangegeven. Daarbij maakt hij ook een heel licht tikkend geluid. Duidt dit op een net te lage spanning, of op een ander probleem?

hoofdvraag is dus: werkt het straks in de auto?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 20:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag stokoude }:O }:O in de sloot laten, na 3.5 jaar kun je rustig ergan uitgaan dat een nieuwe topic een beter idee is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.