[BC3] standby spanning aftappen

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ik wil 2 blauwe leds in de bodem van mijn kast zetten zodat ook als mijn pc uit staat er een blauw schijnsel onder zit. dit moet wellen mbv de standby spanning maar weet iemand hoe ik veilig die spanning kan gebruiken en hoe ik dus die led aansluit?

This too shall pass

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
valt me tegen...dat niemand het hier weet

This too shall pass

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Het is toch zo dat als een pc uit staat, dat er dan nog spanning op het moederbord staat of niet? Dan zou je met een voltmeter ff na kunnen gaan op welke aansluiting van de voedingsstekker een spanning staat, en hoe groot deze is.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Gewoon even kijken, bovenop je voeding zit een stekker met de pinout, je moet +5VSB hebben en een ground-aansluiting.
Aan de onderkant van je mainboard zoek je de soldeerpunten op (die van de ATX-powerconnector) en daar soldeer je je twee voedingsdraden aan. Gebruik krimpkous, dan kan de blanke draad geen contact maken met het mainboard (*bzzt* >:)), en maak de draden even vast met zwarte tape.
Let HEEL erg goed op met stroomverbruik, controleer wat je mainboard in standby verbruikt met ''n multimeter (let op, stel in op stroommeting, houd er rekening mee dat ''n stroommeter in serie met de meetstroom staat, niet parallel want maak je ''n forse kortsluiting) en tel daar het stroomverbruik van de leds bij op.
Controleer of dat totale stroomverbruik de maximale +5VSB van je voeding niet overschrijdt.
suc6 :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ja of je bestelt het bij conrad
www.conrad.nl
een voorschakel print
kost je 6,50 bestelnummer is 18498524
kan je leds op laten draaien ,de aansluiting 220 v pak je voor je
schakelaar in je voeding voila
probleem opgelost
veel plezier >:)

Verwijderd

Op je WOL (Wake On Lan) aansluiting staat 5 Volt wanneer de PC uit is.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 00:07 schreef -Confusion- het volgende:
Op je WOL (Wake On Lan) aansluiting staat 5 Volt wanneer de PC uit is.
heej koel das wel handig. zo''n kabeltje heb ik nog wel.
tnx iedereen

This too shall pass

Verwijderd

oja niet korsluiten. Keer gedaan knal chipset doorgefikt :)
Pagina: 1