Toon posts:

[BC3] Snes Controllers als "joystick" gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om de snes controllers aan te sluiten op de "joystick" ingang, zodat
deze als joystick kunnen gebruikt worden.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb zelf die van me psx erin zitten (dualschock dus van me playstation) via een usb to psx adaptet, en werkt als de neten, wat een controle, ik hoef geen ander weer, 3 maten van mij hebben speciall een joystick gekocht een een convertor.. he he naar de bart shit, dat vrouwtje wat voor palystation heb je ?.. tis voor mijn pc.. ja maar dat past niet.. he he , doet u die toch maar mevrouwtje! >:) word ook standaard herkend als een joystick met 4! assen en 16 knoppen. volledig programeerbaar... geen rare actieviteiten met software, of via de parr poort, heb aleen nog nooit de force feedback er uitgekregen, verder TOPIE ding, reageert echt snel.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

hmmm
die snes dingen met 6 knoppen???
niet echt meer up to date en de grip is wat klote...Koop liever een el cheapo joystick voor 2 tientjes

Verwijderd

Waar haal je die PSX converter, lijkt me wel wat

• PsYgHo
heb hem gehaald bij FUNPRICE, maar daar zijn ze nu niet meer leverbaar. in PURMEREND zit nog wel een winkeltje, volgens mij www.psx1.?? (of iets in die richting)

hadden we laats nog een besteld. die werkten ook goed..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ergens op internet staat hoe het werkt om van de connector een gameport connector te maken. Je hebt iig een joypad en een verlengsnoer voor het joypad nodig. Verder heb je nog een aantal dingetjes nodig.

Ik heb het ooit een keer willen proberen, maar ik kan het niet denk ik.

Als ik zin heb, probeer ik de site wel even voor je op te zoeken.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Hier is iig nog wat meer info om te beginnen met knutselen:

Info over binnenkant connectors SNES
http://www.gamesx.com/controldata/snesdat.htm

Zelf SNES joypads aan je parallelle poort knutselen:
http://www.arcadecontrols.speedhost.com/Mirrors/www.csc.tntech.edu/~jbyork/manual/manual.html

Voor de driver die het product uit bovenstaande link kan aansturen:
http://www.arcadecontrols.speedhost.com/Mirrors/www.csc.tntech.edu/~jbyork/default.htm

En een andere, alternatieve site: (wel heel sloom!)
http://snespad.emulationworld.com/what_emulator_what_adapter.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Kolky...

Verwijderd

N64 lijkt me interessanter ..
iemand ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hee Psygho,

Zou je voor mij nog es willen kijke wat die site van dat winkeltje in P''end preces was..
Ik heb nl ook wel interesse in zo''n kabeltje...kan alleen geen winkel vinden..
Een "gewoon" adres zou ook prima zijn..:)
Tnx

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ik heb zelf een psx en een n64 converter gemaakt de schema''s had ik van www.ziplabel.com vandaan. is echt heel erg makkelijk (de psx) de n64 is iets moelijker maar met beetje geduld kom je er wel uit.!. psx roxks btw dual shock.. hehe echt gaaf..
maar ja kijk maar of je er wat aan hebt

• PsYgHo
Op donderdag 12 april 2001 12:50 schreef Ook het volgende:
Hee Psygho,

Zou je voor mij nog es willen kijke wat die site van dat winkeltje in P''end preces was..
Ik heb nl ook wel interesse in zo''n kabeltje...kan alleen geen winkel vinden..
Een "gewoon" adres zou ook prima zijn..:)
Tnx

Ook
heb ff nagekeken, was psx1.com, maar die ligt nu plat, heb ook ff met google gezocht, en die vind hem ook.., maar ja ligt plat op moment

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Tnx..
ik had ook al even met google gekeken en ik vond hem idd ook al...jammer dat ze der even niet zijn..
Ik vond ook zo''n dingetje op www.psxshop.nl
Was ong 55 gulden...denk dat dat hem wordt dan..
lachen zeg...:)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Er heeft ooit iets in de ''electuur'' gestaan over een N64 controller + software. Kijk even in het archief op www.electuur.nl. Was ongeveer een half jaartje geleden ofzo. succes voor degenen die hem gaan maken, ik vond het zelf iets te duur (ding + gamepad kosten samen +/- 100,- maar dan heb je ook wat :) )

Hoe werkt dat trouwens met die analoge PSX stickjes bij zo''n dual shock? Zijn die op de pc ook echt analoog, of heb je alleen links, rechts, boven en onder. En bij een PSX kun je ermee klikken zeg maar, kan dat ook bij de PC?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• PsYgHo
Op donderdag 12 april 2001 19:54 schreef dawuss het volgende:
Er heeft ooit iets in de ''electuur'' gestaan over een N64 controller + software. Kijk even in het archief op www.electuur.nl. Was ongeveer een half jaartje geleden ofzo. succes voor degenen die hem gaan maken, ik vond het zelf iets te duur (ding + gamepad kosten samen +/- 100,- maar dan heb je ook wat :) )

Hoe werkt dat trouwens met die analoge PSX stickjes bij zo''n dual shock? Zijn die op de pc ook echt analoog, of heb je alleen links, rechts, boven en onder. En bij een PSX kun je ermee klikken zeg maar, kan dat ook bij de PC?
been there done that,

ja die 2 stikjes zijn echt analoog, staat ook als 4 ASSEN en 16knoppen, die 4 assen zijn je analoge knuppeltjes, en mee klikken gaat idd ook gewoon, dat is gewoon een van die 16 knoppen, met die usb adapter is alles programeerbaar.. je heb dus ook geen aparte software meer nodig of wart dan ook, gewoon je psx in de psxto usb en die weer in de usb,en spelen..

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 17:03 schreef Rubberduck het volgende:
Waar haal je die PSX converter, lijkt me wel wat
hier *D
(ik heb er trouwens ook een, werkt ook perfect :))

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

boeit het veel welke diodes je gebruikt bij die PSX adapter? die link was trouwens voor en parallelle, heeft iemand er 1 voor USB (een schema)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 12:04 schreef dawuss het volgende:
boeit het veel welke diodes je gebruikt bij die PSX adapter? die link was trouwens voor en parallelle, heeft iemand er 1 voor USB (een schema)
Bij Psxshop.nl hebben ze ook USB-versie hoor
Pagina: 1