Toon posts:

[BC3] Wie heeft er nog snel geheugen gekocht de laatste

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
maand?

De prijzen van PC133 zijn weer langzaam aan het stijgen. Het is een tijd erg goedkoop geweest. Dat is het nu ook nog wel .. maar het begint al minder te worden.

Welke tweaker heeft gehamsterd?

Ikzelf check nu elke 10 minuten UPS :9~

---------------------------------------------
Apr 11, 2001 9:27 A.M. EINDHOVEN CENTER, NL DESTINATION SCAN
7:51 A.M. EINDHOVEN CENTER, NL IMPORT SCAN
12:48 A.M. COLOGNE-AIRPORT, DE HUB SCAN
Apr 10, 2001 6:45 P.M. CUMBERNAULD, GB ORIGIN SCAN
---------------------------------------------

Het betreft hier een shipment van 1250 MB PC133 CAS222 van Crucial/Micron, waarvan 512 mb voor mij is.

2 zusjes voor bij m''n huidige reepje *D

Man .. het lijkt wel Sinterklaas .. ik ben helemaal ongeduldig :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik sta op het punt om 1280 (5*256) MB PC2100 Crucial uit de US te peuteren.

2 weken geleden nog een "oude bak" hier geupgrade met 256 MB PC133

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
|:( /me bedoelt natuurlijk ook 1280 (5 x256)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kep nu 512mb in deze bak en 384 in me server..

overlaatst 256 gekocht voor me gewone bak enzow, maar geld om te hamsteren had ik nie, nieuwe monitor en 60gb hd erbij :(

Moet ergens me films kwijt >:)

Verwijderd

Hmm, ik heb wel 256 mb erbij gekocht, maar die is voor me nieuwe bakkie :)

Het geld is nu voorlopig echt helemaal, maar dan ook helemaal op.
ff nog een maandje wachten, dan misschien nog een dimmetje van 256 erbij.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook even ingeslagen toen het goedkoop was, niet echte gehamstered. Voor 240 piek PC-133 SDRAM Infineon gekocht bij Gistron zodat ik in totaal 512MB PC-133 SDRAM van Infineon in mijn computer heb zitten, loopt prima op Cas 2-2-2 dus ik ben tevreden.

Als ik geld had dan zou ik ook even hebben ingeslagen... omdat de productie van SDRAM de komende tijd wel wat zal afnemen, en DDR SDRAM toenemen, denk ik niet dat de prijzen nog een keer zo laag zullen komen. Gewoon houden die troep, en met winst in 2 maanden verkopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 11:13 schreef Nephilium het volgende:
Hmm, ik heb wel 256 mb erbij gekocht, maar die is voor me nieuwe bakkie :)

Het geld is nu voorlopig echt helemaal, maar dan ook helemaal op.
ff nog een maandje wachten, dan misschien nog een dimmetje van 256 erbij.
Ik denk dat je met lenen goedkoper uitbent.

• IceStorm
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb een tijdje geleden nog 1 reepje van 128 mb Infineon gekocht voor 100 piek. Dat kon ik niet laten liggen ;)

Hamsteren schiet niet op imho :)

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Heb naar aanleiding van het bericht van Tweakers toch maar ff 256Mb aangeschaft (meer geld wilde ik voorlopig niet uitgeven) :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Tsja, ik heb echt op het allergoedkoopste moment toegehapt!

Bij Gistron 2*256MB PC133 (Cas3) gehaald voor 179,-- ut stuk.

Blijkt mijn latere Compaq EN met I815 ze toevallig nog te slikken ook! Probleem is nu alleen, dat ik volgens mij aan het maximaal ondersteunend geheugen zit (512MB), of niet??

Anders haalt ik er binnenkort nog keer dimmetje van 256 bij!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 11:19 schreef ChUcKiE het volgende:
Tsja, ik heb echt op het allergoedkoopste moment toegehapt!

Bij Gistron 2*256MB PC133 (Cas3) gehaald voor 179,-- ut stuk.

Blijkt mijn latere Compaq EN met I815 ze toevallig nog te slikken ook! Probleem is nu alleen, dat ik volgens mij aan het maximaal ondersteunend geheugen zit (512MB), of niet??

Anders haalt ik er binnenkort nog keer dimmetje van 256 bij!
Is het niet 512 MB max per DIMM-bankje? 512 MB max. lijkt me nogal weinig voor een moderne chipset.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:54 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Is het niet 512 MB max per DIMM-bankje? 512 MB max. lijkt me nogal weinig voor een moderne chipset.
512 Mb max klopt wel hoor bij de Intel 815 chipset.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 20:03

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo heeft 512MB, maandje geleden geupgrade van 320...
512 is het max voor alle chipsets die met i815 beginnen (/me heeft een 815E, en er staat hier ook nog een 815EP), anders had er nu wel meer ingezeten *D
Maarja, 512 is eigenlijk toch wel genoeg, voorlopig. Zeker als je bedenkt dat ik als volgende systeem - begin volgend jaar ofzo - een P4 Northwood met RDRAM hoop te hebben :D (moet het wel eerst een boel in prijs zakken BTW :( ), dan moet ik al dit SDRAM toch weer verkopen...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Maar heeft dat allemaal wel nut?
Upgraden van 256 naar 512? Hoe zwaar moet je wel niet aan het multi tasken zijn wil je niet genoeg hebben aan die 256mb? Maakt het ceht nog zoveel verschil?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist vernomen dat een kennis het RAM in z''n handen gefrot heeft gekregen van een aardige UPS meneer. En het is vanmorgen verstuurd vanuit Engeland.

AIR-mail Express roeleert _grote_ tijd! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:16 schreef Chupa Chup het volgende:
Maar heeft dat allemaal wel nut?
Upgraden van 256 naar 512? Hoe zwaar moet je wel niet aan het multi tasken zijn wil je niet genoeg hebben aan die 256mb? Maakt het ceht nog zoveel verschil?
Ik ga het snel merken.

768 Mb PC133 CAS222 :9~ CAS222 tot 150 Mhz *D

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hlpdsk: Wie is dat zaadvragende webicon van jou eigenlijk? (het zal wel eens eerder gevraagd zijn, maarja)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

even een vraagje tussend oor er zjn toch ook wel bankjes van 1024 ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:22 schreef LuNaTiC het volgende:
Hlpdsk: Wie is dat zaadvragende webicon van jou eigenlijk? (het zal wel eens eerder gevraagd zijn, maarja)
Wel eens .. mwah .. een keer of 40 tot nog toe :D

Zo vaak zelfs .. dat ik de onderstaande info in een txt-file op me HDD heb staan *D

Alessandra Ambrosio

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/aa.jpg

En het is trouwens juist _niet_ me webicon 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:25 schreef funkflex het volgende:
even een vraagje tussend oor er zjn toch ook wel bankjes van 1024 ?
D''r zijn DIMMs van 1024 MB. Maar me ABIT KT7-RAID ondersteund maximaal 3 DIMMs van 512 MB.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Hej luanatic: ooit van "The Matrix" gehoord????

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Ja die heb ik zelfs nog gezien...

Moet zij daarin zitten *schaam* (blijkbaar wel, anders zou je het niet vragen natuurlijk)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hlpdsk had je trouwens nog mijn topic over je omas liedje gezien *D ik wou alleen maar helpen :'(

Verwijderd

Ik heb week geleden mn Mushkin Rev 3 ontvangen van OC shop :) heerlijk geheugen dit... en dan kan ik strax mn 256 MB Infineon lekker duur verkopen met die stijgende prijzen.

Ik heb voor de grap mn KT7A raid op 125/40 busspeed laten draaien met HCLK + PCICLK. Muskin draaide dus op 165 Mhz, Cas2, 2-2-2 timings en turbo :) Read Delay Latch op NO DELAY.
Sisoft score: 647/749 mb\s

Dit kan beter, want ik haal op 150 Mhz HCLK al 719 mb\s. Waarschijnlijk maakt die asynchrone bus setting de boel toch een stukkie trager. Maarja, als ik een nieuwe vid kaart koop zet ik mn mobo bus gewoon op 166 Mhz (als ik dat nu doe krijg ik duidelijke video kaart probs, zoals half wegvallende fonts etc :))

Sorry voor het lange verhaal, maar dit zijn nou eenmaal leuke dingen om te vertellen :)

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Godvergegodver ik wil eigenlijk ook wel zon mobo dat niet al bij een bussnelheid van 117 Mhz zwaar instabiel wordt! Zou dat aan mijn Infineon PC100 reepje liggen of gewoon aan het MSI K7Pro moederbord!?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sinds twee weken heb ik ook via de OC-shop een duopack (2x128mb) gekocht van Mushkin Rev. 3. In combinatie met mijn KT7a draait het ontzetten stabiel! Beter kan het niet... voorheen had ik twee 128 MB SDRAMmetjes van een onbekend merk (CAS-3) en dus had ik nogal wat blauwe screendumps en crashes. Het Mushkin geheugen is duur, maar wel goed overklokbaar... en tja, als de geheugenprijzen steeds hoger worden kan ik hem later ook weer voor veel meer verkopen! Beter! :9 :9 :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Hlpdsk had je trouwens nog mijn topic over je omas liedje gezien *D ik wou alleen maar helpen :'(
Jah. ''t is niet LA paloma. .. zonder LA dus.

CD is gefikt. Me oma was erg blij. Ik ga nog eens een vervolg CD maken.

Kheb de boel wel op tape gezet want een CD is te ingewikkeld en ze zien het gewoon niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:30 schreef LuNaTiC het volgende:
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Ja die heb ik zelfs nog gezien...

Moet zij daarin zitten *schaam* (blijkbaar wel, anders zou je het niet vragen natuurlijk)
nee, ze zit niet in de film. Maar dit is een van mijn server-side icoontjes. Mijn web-icon is Neo Bullet Time 8-)
Pagina: 1