Toon posts:

[BC3] Mensen met ZIP, is dit Click of Death? (met *.wav)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nee , als er iets fout is dan blijft hij nog al vaak achter alkaar tikken tot deze het bestand gevonden heeft , of je krijgt een fout melding.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hallo,

Ik heb de laatste tijd veel gehoord over The Click of Death. Aangezien ik al een hele oude Externe-zipdrive heb, en heel veel data back-up''t op zip, zou ik weleens willen weten of de mijne er ook last van heeft. Hij geeft nl. voor het lezen een nogal fikse tik.

Hier is de *.wav te downen: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/COD.wav

Eerste tik is het induwen van de schijf, zachte tikje is de Click die ik bedoel, die ruis erna is het inlezen van de schijf...

Wie o Wie helpt me?

20*350ZO45°

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Nee hoor, klinkt helemaal normaal!
Die KLIK die je hoord is het uitschuiven van je koppen.
Klik of death is zo''n zelfde klik, maar dan om de 2 seconden achter elkaar. En hij leest dan nog verekte wienig. Zeg maar niks.
Ik heb het gehad met m''n zip-plus (paralel EN scsi in 1 ;) ) en heb die buiten de garantie om kunnen ruilen. Kwam door een schijfje van iemand anders dus pas op voor vreemde disks!!!!
Sinds dien gebruik ik ''m niet meer. Ik vertrouw ''t voor geen meter.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nou, erg bedankt dan.
Weten jullie trouwens dat iomega alle Zip-drives met een Click of Death omruild ongeacht de leeftijd. Aangezien ik de allereerst uitgebrachte serie heb, dacht ik, goh da''s leuk dat die van mij ook klikt, krijg ik misschien wel weer een nieuwe na 4-5 jaar gebruik >:)

20*350ZO45°

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Yep maar dan moet je ''t niet een Click of Death noemen....
Iomega geeft officieel niet toe dat dat bestaat.
Een oud huisgenoot heeft zijn oude (4 jaar oude IDE, geen ATAPI, maar IDE) zip omgeruild.
Kreeg er gewoon een (ATAPI) gerepareerde voor terug.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 10 april 2001 22:17 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...thanx....
Let wel op de zin: Correct me if i''m wrong!!!!!!!

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:50 schreef kneusje het volgende:
nee , als er iets fout is dan blijft hij nog al vaak achter alkaar tikken tot deze het bestand gevonden heeft , of je krijgt een fout melding.
...een vriend van mij heeft hier volgens mij wel last van, maar het betreft dan geen zip drive maar het is zijn cdrom speler.... als hij een willekeurig cd in zijn speler doet dan blijft ie 5 / 10 / 15 secondes tikken tot ie het bestand heeft gevonden. is dit een teken dat ie in zeer korte tijd gaar is??.... hij is nog niet zo oud ( zeker < 1 jaar )....

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 10 april 2001 21:37 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...een vriend van mij heeft hier volgens mij wel last van, maar het betreft dan geen zip drive maar het is zijn cdrom speler.... als hij een willekeurig cd in zijn speler doet dan blijft ie 5 / 10 / 15 secondes tikken tot ie het bestand heeft gevonden. is dit een teken dat ie in zeer korte tijd gaar is??.... hij is nog niet zo oud ( zeker < 1 jaar )....
Laat die cd-rom maar lekker tikken hoor :) Zolang hij de cd maar niet raakt. Bij een zip word de schijf aangeraakt, en als ie dan gaat tikken, rafeld je disk, en dan gaat ie steeds harder tikken en Kaboom stuk :)

Correct me if i''m wrong!

20*350ZO45°

Verwijderd

Laat die cd-rom maar lekker tikken hoor Zolang hij de cd maar niet raakt. Bij een zip word de schijf aangeraakt, en als ie dan gaat tikken, rafeld je disk, en dan gaat ie steeds harder tikken en Kaboom stuk
...thanx....

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:19
Kijk ff op grc.com Die heeft een paar programmaatjes staan op Click-Of-Death te detecteren.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Iomega geeft (zoals meer Amerikaanse producten die de moeite waaard zijn) "levenslange" garantie op haar producten (dus ook op de zip-schijfjes, en geloof mij: die slijten). Schijfjes krijg je nieuwe van ze, no questions asked. Ik heb ook zo''n 4 a 5 jaar geleden mijn eerste zipdrive aangeschaft, en toen ie het begon op te geven hebben ze binnen 5 dagen een refurbished unit opgestuurd. De oude mag terug in de doos opgestuurd worden, adresstickers zitten erbij, en het kost je helemaal nakkes (behalve een telefoontje naar Iomega support). Dus: je krijgt geen nieuwe, je mag helaas ook geen ander model uitzoeken tegen bijbetaling maar dit soort service vind ik onovertroffen :)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

dis geen click of death (zols de rest ook al zegt :P) een click of death is harder, en daarnaa gaat ie lekker door met clicken

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 11 april 2001 09:32 schreef QuarkuS het volgende:
Kijk ff op grc.com Die heeft een paar programmaatjes staan op Click-Of-Death te detecteren.
Ik weet het, maar die krijg ik op géén enkele manier aan de praat in win2k, zelfs niet als ik zoals ze op GRC al zeggen ASP drivers installeer!

20*350ZO45°

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Nee dat klopt en dat is al meer dan een jaar zo. Gibson heeft het gewoon te druk met het schrijven van nep-security software en heeft daar kennelijk meer lol aan. Hij belooft al meer dan een jaar een versie van TIP die geen ASPI nodig heeft. Volgens mij komt het er nooit...

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1