Toon posts:

FF8 demo: uh oh...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Belooft niet veel goeds, die final fantasy 8 demo. Wat een klunzige playstation conversie. Okay, ff7 was ook al zo'n irritante "grote stappen, snel thuis" conversie, maar je zou toch zeggen dat vanwege het overweldigend suc6 (nederland niet zo) de '8' wat meer aandacht zou krijgen.
Nope. 1 resolutie "fits all", 640x480, klunzige knoppenbesturing, afgewisseld met hele indrukwekkende filmpjes die een idee geven van wat het had kunnen zijn.
En waar is de 'quit'? Demo okay, maar quitten door de resetten, dat zal toch niet waar zijn.

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-01 20:18
Playstation RULEZ !!! en Final Fantasy VIII nog veeeel meer... :)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Er is niks mis met die demo hij is erg mooi, en inderdaad die tussenfilmpjes zijn helemaal mooi. Kvind het wel netjes!!!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmmm... ik ben het volledig met db eens eigenlijk. Dat de demo de eerste keer dat ik em draaide muurvast liep zal wel aan mijn op dat moment vrij brakke systeem gelegen hebben, maar toen ie dus eenmaal liep was ik nou niet bepaald onder de indruk.

Intro: stilstaande, grofkorrelige "my-first-photoshop-project" tekeningen begeleid door een midi muziekje. tjsa.

Demo zelf: ziet er op zich aardig uit, ware het niet dat je anno 99 echt niet meer met 640 x 480 kunt aankomen. Dat ziet er zelfs op mijn 17" soms uit alsof je tegen abstracte kunst zit aan te kijken met die blokken. Besturing is op zich wel doordacht vinnik. als je eenmaal doorhebt welke toets voor welk commando dient stuur je razendsnel door de menus heen

En tot slot: waarom niet even netjes een Quit functie toegevoegd!? Nu moest ik em bot afknallen door terug naar windows te alt tabben en em in het ctrl-alt-del menuutje te be-eindigen.

Algemene indruk: matig. Squaresoft probeert snel ff wat centen binnen te schrapen met een spel dat het op de pleestation al gemaakt heeft. Voor de pc versie hebben ze geen zin om al teveel geld uit te geven (of misschien beheersen ze dat platform totaal niet) en dan krijg je dus dit.

Verwijderd

Topicstarter
Agreed. En playstation 2 rulez: Okay, daar kan ik nog inkomen. Maar de ouwe playstation 1, sorry hoor, dat kan echt niet meer. Daar valt niet naar te kijken.