[BC3] Tekentablet

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Het is zeker al vaker langs gekomen denk ik maar ik zit toch met een vraagje omtrent tekentablets.
Ik wil me dus voor niet al teveel geld een tekentablet aanschaffen. Ik wil het niet gaan gebruiken als vervanging voor mijn draadloze logitech muis of om rsi tegen te gaan. Ik wil het puur gebruiken om te kunnen tekenen in bijv. illustrator en photoshop. En dan ook maar af en toe.
Nu viel mijn oog op die dingen van Aiptek en van Wacom. Die Aipteks zijn stukken goedkoper. Van de wacom graphire heb ik veel goeds gelezen, maar is deze niet veel te klein om goed mee te kunnen tekenen? Als muisvervanger voldoet A6 formaat wellicht maar om te tekenen lijkt het me nogal klein.

Wat ik dus wil weten:
- welk formaat moet ik hebben om te tekenen?
- moet er een muis bijzitten?
- moet ie drukgevoelig zijn?
- de wacom of de aiptek?

Was het zo''n beetje....budget heb ik nog niet vastgesteld maar eigenlijk vond ik 250 piek wel genoeg omdat ik het toch maar sporadisch zal gebruiken als ik bijv. een website ontwerp.(een aiptek8000 is veel groeter dan die graphire maar kost slechts 195 piek in usb uitvoering. dat is bijna te goedkoop om even goed te zijn, toch?)

Wie kan me raad geven?

Ehum...foutje..wilde wat aanpassen maar heb per abuis mijn eigen post gequote :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Heb je dubbele bericht maar ff verwijderd :)

Verder weet ik nix van tablets, maar ik wil er zelf ook 1 kopen, dus mensen kom maar op met de aanbevelingen :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• MinddiggerNL
Thanx....ja ik kon het uiteraard niet meer wegkrijgen :)

Vind ik ook....kom maar op met goeie tips waar we op moeten letten bij aanschaf!

(Zo, wordt het topic ook weer ff wat omhoog gezet :P )

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Euh ja nog maar een keer ^UP^ dan want ik wil het ook wel graag weten....

• MinddiggerNL
dit schiet niet echt op jongens...er is toch wel iemand die hier wat vanaf weet :?

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 18:45 schreef timotheebastin het volgende:
Wat ik dus wil weten:
- welk formaat moet ik hebben om te tekenen?
- moet er een muis bijzitten?
- moet ie drukgevoelig zijn?
- de wacom of de aiptek?
A5 is voldoende om mee te photoshoppen. Muis gebruik ik zelf niet, is een onhandig ding. Drukgevoelig was voor mij doorslaggevend. Geen van beiden, dynalink is erg goed (Acecad)

• MinddiggerNL
kee...daar ken ik wat mee...eens ff zoeken naar product en prijs specs

• MinddiggerNL
Op dinsdag 10 april 2001 19:25 schreef Bigm0uth het volgende:

[..]

A5 is voldoende om mee te photoshoppen. Muis gebruik ik zelf niet, is een onhandig ding. Drukgevoelig was voor mij doorslaggevend. Geen van beiden, dynalink is erg goed (Acecad)
Kun je wellicht een type noemen dat goed is en formaat A5 is? Ik vind van acecad en dynalink geen info over een A5 formaat....misschien ook een winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
En hoezo aiptek en wacom niet?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nja voor een beetje graphisch werk is een graphire van wacom wel cool. Maar wil je groter dan zit je meteen in een veel duurdere prijsklasse....

specs

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Gaat ie nog een keer:

Ik heb hier nog steeds voor 125 piek een A6 serial Wacom PenPartner liggen. Is in absoluut perfecte staat, zeer weinig gebruikt en inclusief reservepuntje, software, originele verpakking etc.

Geinteresseerd???? Meel me

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• MinddiggerNL
Op dinsdag 10 april 2001 20:47 schreef gladiool het volgende:
nja voor een beetje graphisch werk is een graphire van wacom wel cool. Maar wil je groter dan zit je meteen in een veel duurdere prijsklasse....
Hoezo is een wacom dan wel cool? wat is er beter aan die wacom dan aan bijvoorbeeld een aiptek hyperpen 8000? Die is groter én goedkoper en even drukgevoelig en ook incl. muis en software....enige dat ie niet heeft is een transparantje om over te trekken maar of dat 55 gulden meer moet kosten?

Wie kan me eens duidelijk zeggen wat van belang is bij de keuze? Ik vind het allemaal vrij vaag. Ik wil hem dus alleen om te kunnen tekenen gebruiken en dan maar af en toe. Maar wat zijn valkuilen bij dit soort apparatuur?

Ik vind zelf de bovengenoemde aiptek 8000 (zie www.aiptek.com) wel goed uitzien en dat voor slechts fl. 195,- voor een usb versie vind ik niet te duur....maar of het wat is dat wil ik nu graag weten...ook in winkels kunnen ze me er bar weinig over zeggen :(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dexter: Leuk, maar dat is dus niet de bedoeling. Daarvoor hebben Vraag&Aanbod.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ja...kan allemaal wel zijn...maar daar heeft ie ook al heel lang in gestaan... Ik probeer overigens alleen maar behulpzaam te zijn hoor.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1