[BC3] Thunderbird Win2K

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn systeem (Thunderbird 1 Ghz, 128 mb Dram, MSI K7T Pro 2-A, Matrox Millennium G400 32mb, soundblaste live)is in Windows 2000 niet vooruit te branden. In Windows 98 draait het systeem wel goed. Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

ergens een conflict?

en wanneer is hij niet vooruit te branden? apps enzo? win2k is gewoon iets trager en opstarten duurt ook 2 x zo lang

This too shall pass

• BC3 Victim
Mijn huisgenoot heeft een PIII 600 en die is een stuk sneller dan mijn systeem en dat vind ik vreemd. Als ik een directory open, dan duurt het even voordat hij deze opent. Bij het afspelen van DivX films schokt het beeld. Ik kan games maximaal in een resolutie van 800x600 spelen, terwijl mijn huisgenoot geen problemen heeft met een resolutie van 1024x768.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Tja, je hebt wel wat weinig RAM voor W2K, dat kan een reden zijn, en je vergelijkt met je huisgenoot maar wat voor videokaart heeft hij dan? Als hij een GeForce2 MX (of zelfs GTS heeft, dan is het nogal logisch dat zijn systeem sneller lijkt/is.)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 13:10 schreef quadraplex het volgende:
Tja, je hebt wel wat weinig RAM voor W2K, dat kan een reden zijn, en je vergelijkt met je huisgenoot maar wat voor videokaart heeft hij dan? Als hij een GeForce2 MX (of zelfs GTS heeft, dan is het nogal logisch dat zijn systeem sneller lijkt/is.)
Voor DVD ??? Lijkt me toch echt niet. :D

Ik denk eerder dat je naar de drivers moet kijken. Win2K heeft voor VIA systemen niet bepaald de optimale drivers er standaard bij, voor Intel chipsets wel.

• BC3 Victim
Mijn huisgenoot heeft een standaard AGP grafische kaart met een NVidia TNT2 Chipset. Hij heeft inderdaad wel meer RAM geheugen 256 MB

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
128 mb is eigenlijk te weinig om lekker met win2k te werken... En drivers zijn ook ernstig belangrijk. Download gewoon alle nieuwe drivers en zet er wat geheugen bij en je draait als een trein.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd :?
DMA aanstaan :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Via 4-in-1 drivers heb ik geinstalleerd en DMA staat aan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SP1 eroverheen?

specs

• BC3 Victim
Wat is SP1?

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

SP1 = Service Pack 1... |:(

Verwijderd

Welke versie Matrox drivers gebruik je??

Was er niet een issue met de nieuwe e-dualhead en DVD..?

Kijk anders bij Matrox zelf op het hardware forum..

http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Service Pack 1, voor Windows 2000, kan je dl''en van de Microsoft site. Success ermee ;)

Verwijderd

Service Pack 1 van M$ voor W2K, hierin zitten nogal wat aanpassingen die het leven van de W2K-gebruiker aangenamer maken :).

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Gunzy,

Ik heb (op de processor na) exact dezelfde config, en ben een enthousiast gebruiker van Windows 2000. Bij mij draait het systeem echt probleemloos, maar het is heel belangrijk om al je drivers up-to-date te hebben. Pas na aanbrengen van diverse patches, BIOS-flashes etc (én niet te vergeten de laatste VIA 4in1 drivers) wilde windows 2000 bij mij echt lekker stabiel lopen (en sneller dan onder windows 98, 98SE of Millennium). Uptime (nu) ongeveer een week.

Mocht je meer willen weten over drivers, BIOS-versies of wat dan ook, vraag maar raak via dit topic of via mijn ICQ

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 10 april 2001 13:57 schreef quadraplex het volgende:
Service Pack 1 van M$ voor W2K, hierin zitten nogal wat aanpassingen die het leven van de W2K-gebruiker aangenamer maken :).
ik heb nog geen verschil gemerkt eigenlijk...

This too shall pass

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 15:44 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

ik heb nog geen verschil gemerkt eigenlijk...
Nou, dan is het toch goed :P. Je kunt er zeker van zijn dat er zonder SP1 op den duur wel wat problemen zouden zijn opgetreden in W2K.

Of probeer ik nu alleen de download goed te praten :?.

• BC3 Victim
Ik heb SP1 geïnstalleerd en ik merk inderdaad een snelheidsverschil. Ik had een biosupgrade gevonden voor mijn Mobo, hierdoor zou de AGP performance verbeteren. Hoe groot is de kans dat het flashen van de bios van mijn Mobo mis gaat? Is het de moeite (en het risico) waard om mijn Bios te flashen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 11 april 2001 15:36 schreef Gunzy het volgende:
Ik heb SP1 geïnstalleerd en ik merk inderdaad een snelheidsverschil. Ik had een biosupgrade gevonden voor mijn Mobo, hierdoor zou de AGP performance verbeteren. Hoe groot is de kans dat het flashen van de bios van mijn Mobo mis gaat? Is het de moeite (en het risico) waard om mijn Bios te flashen?
Begin eerst eens met Via 4-in-1 4.29, want daar wordt alles een stuk beter van. Verder is DX8 voor 3D een grote verbetering tov DX7.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
Ik heb de 4 in 1 4.29 driver geinstalleerd en alles werd er inderdaad een stuk beter van. De problemen die ik had met het afspelen van dvd''s zijn opgelost.

Bedankt voor jullie hulp.

• BC3 Victim
Na het installeren van de 4-in-1 4.29 driver werkt mijn CD-brander (Philips CDD 3610) niet meer. Weet iemand hoe dat ik dit op kan lossen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 12:08 schreef Gunzy het volgende:
Na het installeren van de 4-in-1 4.29 driver werkt mijn CD-brander (Philips CDD 3610) niet meer. Weet iemand hoe dat ik dit op kan lossen?
Ik hoop niet dat ie ineens in SCSI veranderd is? Dat was namelijk wel met de versies voor 4.29 zo... Maar 4.29 werkt bij vrijwel iedereen prima. Heb je al gekeken of UDMA aan/uit staat?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

128 of 256 MB is echt een wereld van verschil in win2k!

• BC3 Victim
Hij ziet hem niet als een scsi device. Ultra DMA staat voor de brander uit, omdat deze geen DMA ondersteunt.

Pagina: 1