De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en wanneer is hij niet vooruit te branden? apps enzo? win2k is gewoon iets trager en opstarten duurt ook 2 x zo lang
This too shall pass
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Voor DVD ??? Lijkt me toch echt niet.Op dinsdag 10 april 2001 13:10 schreef quadraplex het volgende:
Tja, je hebt wel wat weinig RAM voor W2K, dat kan een reden zijn, en je vergelijkt met je huisgenoot maar wat voor videokaart heeft hij dan? Als hij een GeForce2 MX (of zelfs GTS heeft, dan is het nogal logisch dat zijn systeem sneller lijkt/is.)
Ik denk eerder dat je naar de drivers moet kijken. Win2K heeft voor VIA systemen niet bepaald de optimale drivers er standaard bij, voor Intel chipsets wel.
DMA aanstaan
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Was er niet een issue met de nieuwe e-dualhead en DVD..?
Kijk anders bij Matrox zelf op het hardware forum..
http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi
Verwijderd
Ik heb (op de processor na) exact dezelfde config, en ben een enthousiast gebruiker van Windows 2000. Bij mij draait het systeem echt probleemloos, maar het is heel belangrijk om al je drivers up-to-date te hebben. Pas na aanbrengen van diverse patches, BIOS-flashes etc (én niet te vergeten de laatste VIA 4in1 drivers) wilde windows 2000 bij mij echt lekker stabiel lopen (en sneller dan onder windows 98, 98SE of Millennium). Uptime (nu) ongeveer een week.
Mocht je meer willen weten over drivers, BIOS-versies of wat dan ook, vraag maar raak via dit topic of via mijn ICQ
ik heb nog geen verschil gemerkt eigenlijk...Op dinsdag 10 april 2001 13:57 schreef quadraplex het volgende:
Service Pack 1 van M$ voor W2K, hierin zitten nogal wat aanpassingen die het leven van de W2K-gebruiker aangenamer maken.
This too shall pass
Verwijderd
Nou, dan is het toch goedOp dinsdag 10 april 2001 15:44 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
ik heb nog geen verschil gemerkt eigenlijk...
Of probeer ik nu alleen de download goed te praten
Begin eerst eens met Via 4-in-1 4.29, want daar wordt alles een stuk beter van. Verder is DX8 voor 3D een grote verbetering tov DX7.Op woensdag 11 april 2001 15:36 schreef Gunzy het volgende:
Ik heb SP1 geïnstalleerd en ik merk inderdaad een snelheidsverschil. Ik had een biosupgrade gevonden voor mijn Mobo, hierdoor zou de AGP performance verbeteren. Hoe groot is de kans dat het flashen van de bios van mijn Mobo mis gaat? Is het de moeite (en het risico) waard om mijn Bios te flashen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bedankt voor jullie hulp.
Ik hoop niet dat ie ineens in SCSI veranderd is? Dat was namelijk wel met de versies voor 4.29 zo... Maar 4.29 werkt bij vrijwel iedereen prima. Heb je al gekeken of UDMA aan/uit staat?Op donderdag 12 april 2001 12:08 schreef Gunzy het volgende:
Na het installeren van de 4-in-1 4.29 driver werkt mijn CD-brander (Philips CDD 3610) niet meer. Weet iemand hoe dat ik dit op kan lossen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein