Toon posts:

[BC3] hoe verlaag ik het wattage van mijn 200 watt vo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo misschien een stomme vraag maar eh hoe laat ik mijn 200 at voeding minder verbruiken en tot hoever kan ik gaan ?

p166 op asus mobo ( type weeknie) s3virge kaartje 6 niks 2 hd''s cd rom en een A: drive

word servertje maaaaaaaaarrrrrrrrrr moet zo min mogelijk geluid maken en zo min mogelijk verbrijken ( word toch verstop achter de kruipruimte ) hij draait nu al wel maar is 200 watt nie overbodig ??

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

1) ff zijken, het vermogen niet wattage.
2) Een computter gebruikt wat hij nodig heeft nooit de volle 200W in jouw geval.
Als je wil besparen op energie gebruik, sloop dan alle hardware die niet nodig is er uit.
Zoals een geluidskaart en waarschijnlijk de videokaart etc.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Topicstarter
dus kortom zonder mobo is iehet zuinigst :P

maar ff serieus zag net dat iemand een 145 watt had ( kan ik mijn vermogen nie verlagen naar bijv: 160 watt ? )

Verwijderd

Gewwon in energiebeheer de standby tijden op 30 seconden zetten is ie het zuinigst..

• Ritch
  • Laatst online: 21-08 14:45
De voeding kan max 200Watt leveren, maar hij gebruikt zoveel die nodig heeft, dus verlagen kan niet echt en heb je ook helemaal nix aan als je het kon, zoals al aangegeven, alles waar je nix aan hebt d''r uit slopen, diskdrive, videokaart, leuk om erin te hebben, soms zelf handig, meer echt noodzakelijk is het niet...
(videokaart laat ik er altijd in zitten, als het dan zo erg is met m''n server dat ik zelfs niet mer kan telnetten hang ik er ff een monitor aan en doe ik de nodige repairs wel ff lokaal...)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 00:12 schreef p@dd0 het volgende:
1) ff zijken, het vermogen niet wattage.
Goh dat is dan een beetje schokkend

P=U*I is Power = vermogen = wattage.

:9

Verwijderd

En zijken=zeiken (niet doen op een voeding da''s pas schokkend).

• p@dd0
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op dinsdag 10 april 2001 01:11 schreef Keescpk het volgende:
En zijken=zeiken (niet doen op een voeding da''s pas schokkend).
Nog erger dan tegen schrikdraad!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Maakt geen hol uit. Hij verbruikt echt geen 200 watt hoor !

Ik heb een keer een micro kast gehad met een 100 watt voeding, en dan met videokaart/scsi contr./voodoo/2 hdd/zip/en cd-rom. Werkte perfect.

Ik denk dat een server in slaapstand iets rond de 7 watt verbruikt. (althans wel mijn ibm workstation volgens de ibm site)
Pagina: 1