[BC3] Duron in Micro Atx Voeding Voldoende ?????

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik ga deze week een servertje ineensteken. Mijn voorlopige configuratie is een Amd Duron 700 op een biostar moederbord. Hier komt nog bij Harde Schijf, simpel videokaartjen (er zal meestal toch geen scherm aanhangen), Floppy, cd-rom, 2 Nic ''s. Het OS wordt windows 2000 Server. Nu is mij vraag het volgende kan die draaien in zo''n Micro Atx kastje van aopen qua voeding dan ik denk 145 Watt. Het is belangrijk dat deze server stil is aangezien hij op mijn slaapkamer komt te staan.

PS Ik steek veel pc''s in elkaar maar ik heb geen ervarig met Amd ik was eerst van plan om een Celeron 700 te nemen maar ik heb wat rondgedwaald op tweakers.net en ja ik begin met Amd te proberen. Ik hoop dat ik me dat niet beklaag qua stabiliteit servertje moet 24u op 24 draaien

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

145Watt??? auw, ik zou toch minimaal voor 250 gaan.

Gr:):)tZZ

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Bestaat er ergens een verglijking tussen processoren ivm hun stroomverbruik en wat het stroomverbruik van ander apparaten is om is wat te reken ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Gewoon proberen, je weet maar nooit.
Ik wordt zelf altijd nogal moe van die lui die denken dat ze voor het simpelste AMD systeem een 300W voeding nodig hebben.
Een 200W voeding zal waarschijnlijk wel voldoende zijn, heb hier een systeem draaien met:

Duron 750
MSI Turbo, 128MB PC133
1 HD 6 GB
Flop
GF2 MX@183 Mhz
SB Live
NIC
Modem

dit draait rockstable op 230W,
dus dat systeempje zal aan 200W zowiezo meer dan genoeg hebben

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik zal es proberen ik had gedacht aan het volgende kastje omdat dat heel stil was en ik heb hiermee al enkel compacte celerons gebouwd met alles op en aan dus een Amd processor verbruikt veel meer stroom

http://www.aopen.com/products/housing/mt85.htm

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

het is maar net wat je erin hangt he?
een simpel servertje met 1 schijf en zonder cd-rom kan best denk ik ja.
maargoed er zijn ook mensen met een cd-rom, writer, dvd, extra schijven of bijvoorbeeld fijne raid systemen. en dat trekt een 300watt voeding soms zelfs niet. en al zit er nu niet veel in je kast, wie zegt dat je er in de loop van tijd niet wat bijpropt?
een echte tweaker zit immers nooit stil he >:)

Verwijderd

hee zulle we ruilen met de voeding :P

ik wil nl zo min mogelijk voltage hebbe en zie net dat jij om iets meer vraagt :) jammer dat at atx verschil :P

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
zo weinig mogelijk erin

Moederord
Duron 700 + Cooler :)
128 MB of 256 MB
9 GB hard disk
Floppy
Videokaart 2 MB
2 Netwerkkaarten
Cd-rom 32 speed

Meer niet is al genoeg

PS ook nog een printer eraan hij mag ook als printserver dienen maar dat zal toch niets of zeeeeer weinig stroom nemen ;)

Pagina: 1