[BC3] Alcatel usb speed touch adsl problemen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met deze modem heb ik problemen, maar het ligt niet aan de modem zelf, die is in orde, het ligt aan de usb kaart. Aan de usb kaart is niks, want ik heb hem al een paar keer omgeruild in de winkel. De volgende problemen heb ik: Quake 3 haalt maar 22 fps gemiddeld i.p.v. 38 :r Dan is er nog een heeel vreemd probleem. Als ik mijn computer aanzet en ik ben een uur of zo bezig (nog niet ingebeld) en daarna probeer ik in te bellen dan kom ik niet op internet. Dan zegt ie dat er geen antwoord komt van mijn provider. :( Maar als ik direct inbel als mijn computer is opgestart dan kom ik gelijk op internet. Ik vind dit heel vreemd. Weet iemand hoe ik dit probleem kan aanpakken. Want als ik bv films kijk dan crasht ie ook soms, ook bij OpenGL spellen crasht ie weleens.
mijn specs: AMD k6-2 450@550 :9~, 128mb ram,luckystar mobo met via apollo 5mvp3 chipset, cdrw sony 8x 4x 32x, creative 52x, sound blaster live 1024, netwerkkaart thrust, alcatel usb speed touch modem, tnt 2 viper v770.

Iemand zei ook nog dat die framerate van quake zou kunnen liggen aan usb omdat die nogal veel cpu trekt, maar dit denk ik niet want bij mijn broertje zijn comp doet ie het wel. ik moet die modem aan mijn computer hebben. wie kan mij helpen ? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bij gratis internet providers hebje wel eens last van inbelproblemen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb geen gratis internetprovider
dat is er nog niet eens voor adsl
ik heb een abbonnement
:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heb je de laatste drivers van de alcatel website al geinstalleerd ?

Je kan ook es bellen naar Skynet en es vragen of ze je alle settings is doormailen ze heben daar een uitgebreid document van 3 blz. lang.

Wat ook kan helpen is es kijken in de nieuwsgroep be.providers en daar es je probleem uiteenzetten daar zijn enkele behulpzame mensen van helpdesks ook van andere providers dan skynet Frederik Vos van Easynet bv

PS ik hoop dat ik juist gezien heb dat je provider skynet is :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

laatste drivers installen

hirero draaien de spellen niet slechter hoor... ik speel meestal Counter-Strike over internet..... en nog beter als voordat ik die usb modem had...

ik zit er wel aan te denken om de ethernet modem te nemen....toch een stuk makkelijker

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb precies hetzelfde. Ik moet meteen inloggen na het opstarten, anders kan ik het wel shaken. Heb me d''r maar bij neergelegd...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Ik had een paar maanden geleden ook heel regelmatig inbel-en connectieproblemen met ADSL. Dat was dan wel met die interne PCI-modem van Alcatel. Als het al lukte, ook enkel als de computer zojuist opgestart was. Het probleem lag duidelijk niet aan mijn provider, Wanadoo, noch aan mijn computer(instellingen) of zo, maar aan de Turboline van Belgacom zelf.

Op de hulplijn -toen belde ik die soms nog- zeiden ze na wat tevergeefs zoeken dat ik misschien net iets te ver van de telefooncentale woonde om een interne modem te kunnen gebruiken. :?
(Ik woon blijkbaar net op de uiterste grens van de centrale: te ver voor een interne, maar ok voor een externe modem. Hebben jullie nog al zoiets gehoord en kan dat, technisch gezien? Lijkt mij vreemd...)

Modem dus omgewisseld voor een externe niet-USB-modem (en bijbetaald).

Sindsdien heb ik inderdaad totaal geen problemen meer en haal ik de volkomen normale en zo goed als beloofde snelheden. En dat loopt flink!

Zou het ook niets met die afstand te maken kunnen hebben? Kan je eens checken...

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Sowieso is een usb ADSL modem gewoon ruk, vanwege support aan verschillende besturingssystemen. Maar dat helpt jouw natuurlijk niet, je hebt een USB modem. Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Ethernet ADSL modem, soms geeft ie wazige foutmeldingen. Enige oplossing is om gewoon je modem uit en dan weer aan te doen, danmoet het gewoon weer werken.

TweakBlog

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Gebruik je W 2000, dan géén vinkje bij "client voor microsoft netweken",
gebruik je W 98, dan géén vinkje bij "IP-headercompressie inschakelen".
Nu komt bij W 2000 je verbinding -na verbreken- gemakkelijk weer tot stand. En bij W 98 sneller.

Verwijderd

Hmm dit is een beetje vaag je hebt ADSL en je moet inbellen. Als ik mijn pc''tje opstart dan zit ik direct op het internet en 24 per dag.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is er hier trouwens al iemand die de drivers voor die Alcatel USB modem voor Linux gebruikt heeft? Zo ja, werken die?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
[off-topic] Je site is down!! :Y) [off-topic]
Pagina: 1