Ik heb een Abit kt7 met 1x 128 mb ram op 133 mhz. Als ik nu diagnostische programma''s draai geeft hij echter aan dat het geheugen op 100 mhz draait. Wat kan ik hier aan doen. LIgt het misschien aan een BIOS instelling ofzo?
het geheugen drait op de zelfde snelheid als je cpu. Je kunt gewoon de fsb instellen, maar dat moet je processor dus wel aankunnen, als je een 100Mhz processor hebt,
bijvoorbeel athlon 6*100=600 Mhz, het gaat dus om de 100 die 8er de vermenigvuldigings factor staat. Als dat 133 is, dan zit er iets fout, maar als je 133 Mhz geheugen koopt wil dat lang niet zeggen dat het daar op draait, misshcien is het handig als je je processor enzo vermeld. Als je geen newbie bent, maar een echt probleem hebt, sorry voor mijn newbie uitleg
maar dan weet ik niet wat er is, moet je in de bios kijken.
bijvoorbeel athlon 6*100=600 Mhz, het gaat dus om de 100 die 8er de vermenigvuldigings factor staat. Als dat 133 is, dan zit er iets fout, maar als je 133 Mhz geheugen koopt wil dat lang niet zeggen dat het daar op draait, misshcien is het handig als je je processor enzo vermeld. Als je geen newbie bent, maar een echt probleem hebt, sorry voor mijn newbie uitleg
Zo''n vermoeden had ik al. Ik heb een Duron 600@800mhz. dus draait hij inderdaad op 100mzh, dus houd het gewoon op, toch?
nee !
in je bios staat een instelling die je moet veranderen in hostclk=pciclk
waarschijnlijk staat die instelling bij jou anders zodat je geheugen op 100mhz draait
zoek deze instelling (staat in integrated pheripheals volgens mij of in je softmenu)
in je bios staat een instelling die je moet veranderen in hostclk=pciclk
waarschijnlijk staat die instelling bij jou anders zodat je geheugen op 100mhz draait
zoek deze instelling (staat in integrated pheripheals volgens mij of in je softmenu)
je kan je fsb omhoog gooien zet hem is op bijvoorbeeld op 115 en je multiplier op 7 of 6.5
jah je kunt idd, je fsb opschroeven, bij je duron zal dat vast wel gaan. Ga naar je bios, daar kun je ergens (bij mij hardware monitor setup) je fsb instellen, voer dan gewoon rustig op, Ik vind dat je beter de fsb dan de multieplier kan overklokken (jij hebt dus multieplier) maar het beste is dus gewoon allebei, met de fsb wordt alles sneller, en dat merk je beter vind ik dan die paar 100 Mhz D''r bij. Gewoon rustig aan proberen...... en steeds een stapje verder....
Pagina: 1