Toon posts:

[BC3] Scanjet 3300C prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Scanjet 3300C staan. Het probleem is dat als ik wil gaan scannen de lamp van de scanner aangaat en aanblijft, maar er verder nix gebeurt!
Als ik in het taakbeheer kijk zie ik dat de scannersoftware niet reageert!

Ik heb reeds de hdd geformatteerd en verschillende Winblows versies geprobeerd en verschillende driverversies, dit maakt nix uit... altijd hetzelfde resultaat...

Iemand een idee wat dit kan zijn?

p.s. USB werkt correct aangezien de USB printer en webcam het wel goed doen...

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Kan ''ie ook op LPT? Give it a try

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
druk jij misschien op de knop voorop de scanner zo ja probeer het eens via de software zelf

mocht dit nog niet werken download dan een update op de software en anders terug naar de shop :(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het alleen een USB scanner...

Ik heb hem onmiddels op mijn eigen computer aangesloten en getest op Win2000 en WinMe... beiden leveren hetzelfde resultaat als de andere comp....

De knop heb ik ook geprobeerd maakt nix uit

Ik denk dat ik hem maar terugstuur naar de shop...

Verwijderd

Klopt dat hij niet reageert. Is eigenlijk heel "normaal". Het duurt af en toe een tijd voor hij begint. Ik heb hem zelf ook en als ik ga scannen staat er ook altijd reageert niet maar hij gaat dan toch verder.:)

Ik draai nu Win2k en hij doet het prima.:) Gewoon wat langer wachten denk ik. En anders sluit je hem 1x af en probeer je het dan nog eens. De eerste keer duurt altijd het langste.

Verwijderd

Topicstarter
Eerder duurde het altijd een minuutje dat je moet wachten, maar nu duurt het dus 10 minten en dan heb je nog nix...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 20:43 schreef Dee-ehn het volgende:
Eerder duurde het altijd een minuutje dat je moet wachten, maar nu duurt het dus 10 minten en dan heb je nog nix...
Dan ben ik bang voor je dattie kaputt is...

Trouwes nog ff offtopic een vraagje aan de luitjes met een scanjet 3300c hier.

Bestaat er ook andere software voor? Want ik word gek van die HP PrecisionScan LT-software met "intelligent scanning technology". Hij kijkt bij elke scan namelijk in hoeveel kleuren hij denkt dat de scan moet zijn en gaat het dan omrekenen naar die hoeveelheid kleuren...
Als ik bijvoorbeeld iets wil scannen in 256 grijstinten en het papier is een beetje gelig, maakt hij er weer automatisch 16,4 miljoen kleuren van... Daarvoor moet hij eerst 10 seconden rekenen, dan pas kan ik het weer terugzetten naar 256 grijstinten en moet hij weer 10 seconden lang terugrekenen! Elke scan weer opnieuw!

Bovendien wil hij ook wel es vergeten in welke resolutie hij moet scannen en zet hij de pagina''s automatisch recht, wat vaker fout als goed gaat (bij bijvoorbeeld een scan een blaadje met scheve tekst erop raakt hij vet in de war). Daarnaast popt er gigantisch vaak een venstertje tevoorschijn als hij gaat rekenen/scannen waardoor ik niet ff rustig kan typen in word tijdens het scannen omdat die scansoftware er telkens tussendoor komt te kutten...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem ook met mn 3300c. Ik heb dus 2 standaard USB poorten en ook nog een extra aansluiting van 2 USB poorten bij mn moederbord gekregen. Heb ik windows 2000 die extra aansluiting maar geprobeerd en daarop kreeg ik geen problemen vreemd genoeg. Hoe het kan is me een raadsel..

Verwijderd

Er bestaat naar mijn weten geen andere software.:( Ik vind het ook erg jammer. Software moet dom zijn. Inteligent my ass! Als die software zo slim is moet hij weten dat hij zijn bek moet houden en zich niet met mijn scanwerk moet gaan bemoeien.
Bek houden en scannen tr*t!!8-)>:)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 19:16 schreef juanp het volgende:
druk jij misschien op de knop voorop de scanner zo ja probeer het eens via de software zelf

mocht dit nog niet werken download dan een update op de software en anders terug naar de shop :(
Ik heb dezelfde scanner, en wanneer ik op 1 van de 2 knoppen druk, loopt het zaakje vast. Gewoon de software starten, en een nieuwe scan beginnen werkt uitstekend.
Pagina: 1