[BC3] het beste geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Meningen verschillen.De ene zegt DDR, de andere RamBus, en weer een andere houdt het lekker bij Sdram omdat lekker goedkoop is en je het verschil toch niet merkt.

Tevens de vraag wie het beste geheugen (kwaliteit ivm oc) maakt. En waarom Registered geheugen zo f@#$@$#ing duur is. Vecht het maar lekker uit onderling, want de bedoeling is na afloop wat voor systeem ik ga bouwen. (geld>kennis):9

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vindt ''beste'' ook een te vage term.. Beste keus lijkt me een betere. En in dat geval ga ik op dit moment nog voor SDram omdat het idd goedkoop is ;)..

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op maandag 09 april 2001 16:21 schreef IceStorm het volgende:
goedkoop is
goedkoop??? ehm laten we maar minder duur zeggen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Elk merk geheugen is goed, ze geven niet voor niets 10 jaar garantie enzo. Je moet alleen niet die allergoedkoopste troep hebben. Voor de rest betaal je alleen maar meer als het bedrijf bekend staat als eentje die goed overteklokken is of niet. ( musckin&corcair&kingston bijvoorbeeld )

verder zal je geheugen moeten KOPEN DAT PAST IN JE MOBO. Dus kiezen tussen rambus of DDR is er niet bij. Ga je voor een p4 met dus een p4 mobo, dan zit je aan rambus vast. neem je een p3 dan moet je SDRam hebben. Bij AMD heb je wat meer keus, dan kun je kiezen tussen een DDR of Sdram mobo. Maar aangezien de DDR-borden allemaal nog niet erg overclock vriendelijk zijn. Moet je voor overklokken nog steeds bij SDRam zijn, en voor ultima performance bij DDR.

wat hier allemaal staat gaat meestal op voor normale mensen. Ik weet bijvoorbeeld heus wel dat er ook Rambus p3 borden zijn, maar das gewoon zielig als je zoiets NU koopt.

Verwijderd

Infineon:? Makkelijk 150+Mhz ;)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Welk merk levert dan het snelste Sdram geheugen. Leveren ze ook geheugen onder de 5ns of zo. Of is dat alleen Ddr geheugen??

Zijn er nog merken die jullie aanrader voor het oc, want ze leveren allemaal 10 jaar garantie!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Check pricewatch maar eens.

Best overklok geheugen is Mushkin rev.3 is ook erug duur ( F249 voor 128mb ), en dat terwijl 256mb (normaal merk bijvoorbeeld dane-elec ofso) in de meeste applicaties veel sneller is. (in bijvoorbeeld een opstelling van fsb=133, dane-elec op 133, of dat mushkin op 4/3*133 (fsp+pci instelling op abit kt133 borden ) = 166Mhz

Je zult dus een afweging moeten maken, Hoger Fsb=>meer absolute snelheid, meer geheugen=>meer snelheid in de breedte

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 09 april 2001 16:23 schreef tjAb82 het volgende:
goedkoop??? ehm laten we maar minder duur zeggen
256 meg 133 mhz Infineon kost 300 piek
256 meg 133 mhz Corsair cas 2 kost 400 piek
256 meg 800 mhz RDram kost 1100 piek
256 meg 800 mhz RDram Kingston kost 1200 piek
256 meg 2100 mhz DDR kost 650 piek
256 meg 2100 mhz DDR Corsair kost 950 piek

Nou dan vindt ik dat toch echt wel een HEEL verschil.. Zelfs het duurste SDram geheugen is 2/3 van cheapo DDR.. Dan laadt ik mijn bak dus echt wel liever vol met 3 reepjes Corsair Cas 2 spul :)

Verwijderd

Ik vind dat Dane-Elec de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Cas2 geheugen 256 Mb kost momenteel ? 314,- bij Eijnstein; ik geloof ? 349,- bij Informatique. Dit geheugen draait bij mij stabiel op 156Mhz en je hebt 10 jaar garantie.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
133mhz infineon rulez
zie specs !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
DDR geheugen is vrij snel aan ''t zakken. Alleen in ons landje is het nog vrij duur. Kijk eens op topic 156439 door GarBage gepost, kun je Crucial geheugen 256 pc2100 al verkrijgen voor zo''n 300 tot 350 piek! :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

FFF

-Hoeveel wil je uitgeven
-Wat past op je mobo
-Hoeveel ram heb je nodig
-Wat doe je met je pc

Het is zo dat je soms beter veel ram kan hebben dan hele snelle ram, en soms juist beter hele snelle ram, dan heel veel ram. Ik vind zelf als je hoge kwaliteit geheugen koopt, gewoon sd-ram, en dat overklokt, bijvoorbeeld 256 mb sd-ram op 150 Mhz fsb, dan vind ik dat toch wel heel erug snel :P

Verwijderd

Ik kan wel RAM uit de VS laten komen, ik heb al een co-buyer (lijkt wel letsbuyit.com ;))

IN STOCK, 256MB PC2100 266MHz DDR DIMM - CAS 2.5 / CL 2.5 - Gold Leads -Unbuffered 32x64-EEPROM/SPD

Deze is van Micron en kost $147,-

Samen kopen is goedkoper, dus als je interesse hebt: mail of ICQ :7

PS. Ik heb er zelf niets aan, ik heb 256 mb pc133 nodig :(

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Kun je niet beter wchten op de uitkomst van de rechtzaak tussen Rambus en de rest? Als rambus wint zullen mobo-producenten support maken voor rdram en ddr links laten liggen, of andersom. Of heb ik dit gedroomd en heb ik het helemaal bij het verkeerde eind?

* RealCato heeft vorige week nog 256MB CAS2 Dane-Elec gekocht voor 300 bij eynstein

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 19:12 schreef taz3d_nl het volgende:
133mhz infineon rulez
zie specs !
Sorry hoor maar "rulez" en "suckz" is voor kinderen. Dat zijn alleen maar een stopwoordjes op argumenten achterwege te hoeven laten.
Het zou best kunnen dat het het beste geheugen is maar heb je het nodig en tegen die prijs? Het is echt niet zo dat het argument van de beste technische specificaties alles overheerst. Prijs, compatibiliteit, budget, garantie, snelheid, etc. zijn zeker zo belangrijk. En vaak schiet je met het beste van het beste geen bal op want de ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel; maw. de rest van je computer moet eraan aangepast zijn anders sla je de plank nog volledig mis.

PS. Als je iets in de US bestelt, denk er dan aan dat de dollar momenteel boven de ? 2,50 staat. En de garantieafwikkeling ligt ook daar.
Pagina: 1