[BC3] G4 anti diefstal case ?1?1

Pagina: 1
Acties:

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 15:52

peace, love & linux

Topicstarter
Voor de 2e keer in 4 maanden is er bij ons ingebroken en zijn alle G4''s gegapt. De eerste keer stonden ze allemaal gewoon los. Daarna hebben we ze uit voorzorg goed vastgezet met een enorm dikke kabel + slot, door het anti-diefstal oogje. Maar die @#$^ hebben gewoon heel lomp, die oogjes met een koevoet afgebroken. Dus weer weg :(

Hoe zijn die dingen nu wel goed te beveiligen? Ik heb iets gehoord over antidiefstal kasten om de gewone kast, maar ik kan daar nix over vinden. Hoe hebben jullie dat opgelost :?

Ik word echt wanhopig hiervan. Elke 4 maand voor 60.000 piek gappen is niet leuk :( En die lui kopen absoluut weer :( (en al die moeite die het kost om gelijk weer een voorraad nieuwe G4''s te krijgen zeg. vorige week heb ik ze uit belgie moeten laten komen.)

Verwijderd

Vastlassen op stalen tafels.;)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 09 april 2001 15:15 schreef avatar het volgende:
Voor de 2e keer in 4 maanden is er bij ons ingebroken en zijn alle G4''s gegapt.
Bekende truck; eerst alle pcs jatten en dan een paar maanden later staan er allemaal nieuwe en dan terug komen heb je zeker weten moderne pcs.
Probeer een seen alarm instalatie in het pand of een beveiligingsdienst.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Bij ons ook al 3x gebeurd. Alle macs staan nu in een stalen behuizing die aan de (stalen) tafels vastgeklonken zijn. Die kun je nu alleen nog maar met een vette snijbrander loskrijgen.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Een camera installatie aanleggen en een goed alarmsysteem. Desnoods nepcamera''s aan de buitenkant van het pand.
De comp. zelf ergens aan vastmaken is bedoelt voor interne mensen, dus mensen die denken na het werk de comp. ff mee te nemen, zoals studenten op scholen ofzo. Helpt niet tegen diefstal.
Nog een tip: goede inboedelverzekering:)

• Adonias
  • Laatst online: 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Toch wel jammer... heb je van die mooie G4''s ga je er een grote lompe stalen kast omheen bouwen... zorg en dan voor dat ze het pand niet in kunnen komen...

Verwijderd

Bij ons hebben we de kasten met bouten en moeren vast gezet aan de bureau`s , gewoon de onderkant v/d kast gat in geboort en door het bureau heen met slotbouten, moeren aan de binnenkant van de bureau laden blok en s`avond`s nu alle bureau`s op slot.
Tot nu toe help het..........:p

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik kan me vergissen, maar Steve heeft toch gezegt, zolang ik de baas ben bij Apple, hebben alle Mac''s een handvat?

Gebruik hem dan.

Of inderdaad een stalen kast er omheen klussen, alarm op het pand, lampen met bewegingsmelders, Bedrijfsnaam HEEL GROOT in de kast smelten/graveren, No name pc''s met 466 Celerons aanschaffen, Computers in kluis zetten, en met zo''n verlengsysteem alleen je monitor/tb/muis op je bureau.
P133''s en een HELE GROTE Citrix Server aanschaffen.

Verwijderd

Je kunt ook een "GPS tracking system" in de g4''s laten bouwen. Is nog niet eens zo duur.

Zogauw ze worden gestolen (en worden opgestart) geeft hij een signaal af waar ze staan.

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

bij ons op school is er al 3 keer ingebroken. 1 keer is zelfs een heel lokaal met pc, mac G3 leeggejat. nou daar hebben ze een oplossing voor gevonden.

de pc''s, G3, G4, Cubes zijn gebrand merkt en met kabel alles vastgemaakt aan de tafel. verder hebben ze bij de mac G3, G4 een gat door de tafel geboord en ook door de bodem van de kast. vervolgens hebben ze met een bout en moer het door de tafel heen geduwt en met de moer komt dus dan in de kast te zitten. flink aandraaien en de kast is niet meer te verplaatsen. >:)>:)
geloof me want een docent vroeg is aan mij, tim verplaats es die mac G4, nou ik d8 dat doe ik wel ff gevolg nou tim hijs nog geen mm verschoven valt me tegen :P.

kijk anderz op gla.nl en zoek daar het tel. nr op en vraag psies hoe zij het gedaan hebben.

suc6 ermee.

btw bij ons was het niet zo erg want we hadden G3 nu hebben we G4 :P:P:P:P.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 15:52

peace, love & linux

Topicstarter
een alarminstallatie op het gebouw is er allang. Beveiligingsdienst hebben we ook. Die was binnen 13 minuten na de eerste alarmmelding aanwezig. Maar toen waren die $#% al weg. :(

Stefijn: Hebben jullie die stalen behuizing zelf gemaakt of is die ergens te koop? Heb je anders een tekeningetje/voorbeeldje?

Toverstaf: Daar heb ik idd ook aangedacht. Net zoiets als in scooters ofzo. Mooie resultaat is dat je dan waarschijnlijk een hele bende op kunt pakken.
Pagina: 1