Ik heb nu al bij verschillende spellen (Driver, Starcraft, Commando's) het probleem dat wanneer ik het spel heb geinstalleerd en het wil gaan spelen de melding krijg dat de juiste CD niet in de cd-rom drive zit. Hoe kan dit? en wat kan ik hier aan doen?
Verwijderd
Hehe, de legale versie kopen? 
Nee, grapje, sommige spellen kunnen problemen hebben met bijvoorbeeld 2 CD-spelers, dan moet de CD in de drive zitten die de eerste letter heeft toegekent gekregen. Andere mogelijkheid is dat je van driveletters hebt gewisseld en de (oude) installatie van het spel de juiste drive niet meer kan vinden. Ook schijnt dat door al die nieuwe beveiligingen tegen kopieeren in sommige CD-spelers het spel gewoon niet aan de praat te krijgen is...
Nee, grapje, sommige spellen kunnen problemen hebben met bijvoorbeeld 2 CD-spelers, dan moet de CD in de drive zitten die de eerste letter heeft toegekent gekregen. Andere mogelijkheid is dat je van driveletters hebt gewisseld en de (oude) installatie van het spel de juiste drive niet meer kan vinden. Ook schijnt dat door al die nieuwe beveiligingen tegen kopieeren in sommige CD-spelers het spel gewoon niet aan de praat te krijgen is...
Verwijderd
je kan ook de cd naar je hardeschijf kopieren en dan een cdcrack ergens downen, dan heppie geen cd meer nodig
Sommige CD-ROM spelers hebben problemen met CD's die beveiligt zijn met het zogenoemde Safedisc / Securom systeem, deze CD's bevatten expres een heleboel fouten waardoor sommige lezers helemaal van slag raken. (Heb ik zelf ook last van
). Vaak is de oplossing een crack installeren die dan de kopieërbeveiliging check overslaat. Op die manier kom je niet langs de expres aangebrachte fouten. Ik heb ook wel eens gehoord dat je zo'n patch officieel bij de maker van het spel kan krijgen. Ik heb het probleem alleen met de Need For Speed IV (Origineel!!!) die ik ook alleen met crack kan spelen.