Toon posts:

[BC3] Geheugenprobleempje ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, Ik heb de volgende computer:

AMD Thunderbird 800
256 RAM pc 133
Ge-force 1
MB: Abit kt7
AGP slot

Mn geheugen lijkt (ook al gebruik ik geen programma''s) opgevreten te worden, wat uiteindelijk resulteerd in het vastlopen van mn computer. Ik heb mn bios ge-upgrade. Nieuwste drivers van mn videokaart. AGP al 4x enabled.
En wanneer ik games probeer te spelen lopen die binnen 5 minuten vast (vermoedelijk doordat het geheugen "op" is...)

Iemand suggesties of ideeën ?

Thnx ! *D

Verwijderd

Ja euhm de OS zal wel alles opvreten er zijn progjes voor zoals RAMIdle maar ja euhm win 2k heeft minder memory leaks maar ik betwijfel toch of je met 256 RAM een tekort gaat hebben en daarom crashen, welke OS heb je?

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Je kunt via je systeemmonitor kijken of je geheugen of je proc het niet meer trekt.

Verder zijn er progjes te downloaden op oa. www.tweakfiles.com waar je geheugen constant bijgehouden wordt en dus niet volloopt.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Ik denk dat je eerder hardware locks heb door je Ge Force. Mischien moet je ff naar www.geforcefaq.com gaan voor een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
OS = Windhoos ME, maar hetzelfde probleem doet zich voor met 98 en zelfs 95 (bla,bla,bla). Tweakfiles had ik zelf al gekeken.

Thnx alvast voor de replies, i''ll be checking back ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Verschillende OS-en die hetzelfde probleem geven begint toch al gauw een hardwareprobleem te lijken.

Je zou kunnen proberen of er misschien een hardwarefoutje in je geheugen zit. Als je meer als 1 module hebt 1 van de 2 verwijderen en verschillende combi''s proberen. Als dat helemaal geen verschil maakt, dan de voeding en het mobo nakijken.

edit: Wat toegevoegd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik heb hetzelfde probleem met win 98 dus ook...

En het is plotseling gekomen... Hij heeft het altijd al gedaan... en nu plots dus niet meer?! :?

Bah :'(

Verwijderd

Topicstarter
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q253/9/12.asp

Hier staat het volgende bij de "work-around":

Use the MaxFileCache setting in the System.ini file to reduce the maximum amount of memory that Vcache uses to 512 megabytes (524,288 KB) or less.

WAT BEDOELEN ZE HIERMEE ?!! :9

• BC3 Victim
Op maandag 09 april 2001 12:11 schreef ultimate het volgende:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q253/9/12.asp

Hier staat het volgende bij de "work-around":

Use the MaxFileCache setting in the System.ini file to reduce the maximum amount of memory that Vcache uses to 512 megabytes (524,288 KB) or less.

WAT BEDOELEN ZE HIERMEE ?!! :9
Article gaat over:
"If a computer that is running any of the versions of Windows listed above contains more than 512 megabytes (for example, 768 megabytes) of physical memory (RAM) installed, you may experience one or more of the following symptoms: "

256 is niet meer dan 512|:(, dit kan het dus niet zijn:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 april 2001 12:05 schreef IJscoman het volgende:
Je zou kunnen proberen of er misschien een hardwarefoutje in je geheugen zit. Als je meer als 1 module hebt 1 van de 2 verwijderen en verschillende combi''s proberen. Als dat helemaal geen verschil maakt, dan de voeding en het mobo nakijken.
1 Rambankje eruit gemieterd. Vervolgens hetzelfde, alleen dan loopt hij nog net wat sneller vast dan normaal. Ook wanner ik het andere bankje erin douw...

Voeding en mobo zijn al nagekeken. Ge-force is redelijk nieuw, en heeft het altijd gedaan. Als ik Unreal Tournament opstart, dan doet hij het gewoon. Tot na een minuutje of 2, dan loopt hij vast, en is dus het geheugen op :'(

Ook als ik bij systeemeigenschappen kijk (bij het tabblad prestaties) dan vreet hij per Internetexporer venster dat ik open (om maar een voorbeeld te noemen) 4% geheugen MINIMAAL weg !! 25 vensters betekend dus vastlopen, lol :9

Maar ja.. 1 spel spelen staat wel gelijk aan meer dan 25 venster, hehe ;(

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Deze reply kán als dom gezien worden, neem me in dat geval niet kwalijk.:o
Maar ik heb dit ook vaak genoeg gehad.

Opnieuw installeren helpte meestal wel. En met opnieuw installeren (OS) bedoel ik eerst een format. Misschien???

Die ram-opschoondingen zorgden er bij mij aleen maar voor meer crashes.

• BC3 Victim
Had je al geprobeert of het niet aan het slot ligt waar je je modules in doet :?

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

LEES DIT!!!!

Nou ik heb een asus mainboard (A7V) en als die een beetje hetzelfde is als die ABIT (wat ik wel denk!).

Heeft het niets met je geheugen te doen installeer maar eens de via drivers (of had je dat gedaan) en installeer ook maar dirext een keer opnieuw (moest ik bij mijn asus wel doen liepen ook spelen doorvast)

Ook toen ik die VIA drivers niet geinstalleerd had kon ik de klok erop gelijk zetten dat elk spel precies op 1 min. vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Waar heeft het dan wél mee te maken volgens jou ?

Verwijderd

Mosthated wilde jou helpen, en vroeg aan mij of ik het mischien wist..
ik heb al die repý''s hierboven over Hardware etc niet gelezen.
De oplossing zit er niet tussen waarschijnlijk.
Wat het volgens mij is:
Je virtueel geheugen.
Ja dat bestand op je harde schijf (partitie aangewezen door windows).
Als je harde schijf vol raakt..ongeveer nog 50 mb over. gaat je pc trager lopen.
Komt omdat die ik noem het maar "cache file" te weinig ruimte heeft, waardoor windows dus super traag word!
Maak je harde schijf ff schoon, pleur spelletjes weg enzo zodat er minstens 150 mb vrije schijfruimte is.
ik hoor net van mosthated dat je er al naar gekeken hebt.
Kijk dan toch maar of je hd niet te vol staat.
Ik denk dat het niet aan de hardware ligt.
maarjah os ook al opnieuw geinstalleerd..
pff dan weet ik het nu niet hoor, ik ga pitten.
lat0rs

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft ook toevallig (daar d8 hij het evt mee op te lossen) een nieuwe HD gekocht van 30 Gb... 8 Gb vrij op de windows schijf... Genoeg dus zou ik zo zeggen...

Ik heb ook zelf geprobeerd te klooien aan het virtueel geheugen en ingesteeld dat hij minimaal 500 Mb moet gebruiken en maximaal een Gb en nog meerdere dingen geprobeerd. (je moet wat als je het niet meer weet, lol :9 ) Maar hij staat nou weer zo dat winhoos het zelf regelt... ;(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (gehad).. Tenminste ik geloof dat ik het opgelost heb..
Tenminste...

Ik heb een Asus A7v133 mobo en daarbij kreeg ik het geweldige proggie "Asus PC Probe". Dit proggie houdt al je systeem gegevens bij. Temperatuur, schijfruimte, "geheugen gebruik"

Zodra dit proggie is opgestart is binnen no time het geheugen "opgeslokt"... En kan ik dus geen spellen spelen of programma''s starten, want dan gaat het mis. Zodra ik het proggie dan afsluit.. Hoppa. nergens last meer van. :?

Ok, jij hebt dan wel een Abit mobo, maar misschien heb je daar een soortgelijk proggie bijgeleverd gekregen?

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Met SiSoft Utilities geeft ie geen probs aan bij me memory .. maar als ik 3dmark 2001 draai loopt ie steeds vast .

Wat kan het dan zijn ?? GeForce verrot???

Ik had 3d mark al een maandje trug gebruikt .. toen kon ik die test wel afmaken ,maar nu loopt ie vast ..

Who can help me , ik weet het niet meer :r

Verwijderd

K''wil niet naar doen, maar dit klinkt meer als een hardware probleem door ''Tweaken/overklokken'' of een virus.

Als het geheugen vol loopt gebeurt er normaal helemaal naks.. en bij 256 MB heb je normaal 128 vrij onder win98(se) en het swap file is bij mij bijna altijd voor minder dan 40 MB in gebruik.

Aangezien het probleem spontaan van zijn machine naar de jouwe is gegaan, denk ik echt aan een echt computervirus dan wel een menselijk ''Tweak'' virus....
Pagina: 1