[BC3] Is Standby van compu nou ook gevaarlijk???

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Tja, als je het zo bekijkt is aan laten staan en standby even ''gevaarlijk'', alleen verspil je minder energy en spaar je je onderdelen een beetje.

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Beste tweakers,
Op dit moment heb ik een meningsverschil met m''n pa''tje. Elke avond voor dat ik ga slapen laat ik m''n pc gewoon op standby. Nou weten we dat de standby stand van de Tv wel gevaarlijk is, maar is dat met de computer ook zo??????
Laatst stond er wel in de krant dat van een 17-jarige jongen uit amsterdam z''n huis was afgebrand omdat hij ''s nacths z''n computer aanliet staan......
Nou ?? gevaarlijk of niet??

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

meeste branden in huis ontstaan door het ''onbewaakt'' aan laten staan van electrische apparaten, heb ik mij door een of andere vent voor brandinspatctie (voor verzekering) leten vertellen. Maarja als je kijkt hoeveel apparaten er altijd aan staan in huis kan een extra pc''tje niet zo heel veel kwaad lijkt me. dan mag je zeker ook niet ff weglopen als je je pizza in de (elektrische) over legt.

Anders zet je toch ff in je bios een temp alarm aan ofzo, kan je je ouders ook weer een beetje geruststellen...(het is maar voor het idee ;))

Verwijderd

Brand door dat je PC aanstaat/stanby? In heeeel extreme gevallen. En dan is denk ik eerder de monitor het gene wat in de brand gaat. En niet zo zeer je PC zelf.

Je monitor is net als een TV. En omdat hij stof aantrekt is hij "gevaarlijk" na een aantal jaren. Misschien, maar dat zegt nog niets.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 09 april 2001 11:54 schreef Xaran het volgende:
Brand door dat je PC aanstaat/stanby? In heeeel extreme gevallen. En dan is denk ik eerder de monitor het gene wat in de brand gaat. En niet zo zeer je PC zelf.

Je monitor is net als een TV. En omdat hij stof aantrekt is hij "gevaarlijk" na een aantal jaren. Misschien, maar dat zegt nog niets.
Monteer een rookmelder boven je PC, wordt je in ieder geval wakker als ie uitbrandt. ;)

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Wat is het nut überhaubt van je pc 24/7 aan laten staan als je er toch niet aldoor aan kunt zitten? En als ''ie taken doet waarbij jij ''m niet hoeft te bedienen, zet je''m niet in de Standby.

Gewoon uitzetten; spaart je PC en stroom, dus ook het milieu.

Argument: opstarten. Oplossing: Hibernate

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 12:53 schreef Buggle het volgende:
Wat is het nut überhaubt van je pc 24/7 aan laten staan als je er toch niet aldoor aan kunt zitten
}:O}:O}:O}:O}:O

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 09 april 2001 13:33 schreef Operations het volgende:

[..]

Ga toch weg met die domme MKZ koeien joh ;) Als een pc op standbye staat, draaien die dingen toch zeker ook niet?

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 13:36 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Ga toch weg met die domme MKZ koeien joh ;) Als een pc op standbye staat, draaien die dingen toch zeker ook niet?
Daarom kun je de pc ook beter niet standby zetten, maar gewoon aan laten... (monitor uit, schijven op standby)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Vertel je pa maar eens dat het gewoon BETER, voor je hardware is als het altijd aanstaat, de componenten krijgen het het zwaardste te verduren tijdens de boot. Vooral harddisks,
die kunnen het beste continu draaien, dus vooral ook altijd die ''handige'' powersaving funties van windows, zijn funest voor je HD,
elke uur een spindown ofzo. bah.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 13:43 schreef Horus het volgende:
Vertel je pa maar eens dat het gewoon BETER, voor je hardware is als het altijd aanstaat, de componenten krijgen het het zwaardste te verduren tijdens de boot. Vooral harddisks,
die kunnen het beste continu draaien, dus vooral ook altijd die ''handige'' powersaving funties van windows, zijn funest voor je HD,
elke uur een spindown ofzo. bah.
Klopt. Maar een HDD is er wel op gemaakt dat hij niet kapot gaat bij thuis misbruik.:) En je zet je PC toch maar 1x per dag aan.?>:)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 09 april 2001 13:33 schreef Operations het volgende:

[..]

En niet te vergeten de UD-Agent

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1