Toon posts:

[BC3] Hoe sloop je een 5.25 inch klepje van PC er uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moet wel lukken denk ik. bedankt:)!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sloop je een 5.25 inch klepje van PC er uit? Klinkt misschien stom, maar ikke weet het echt niet. Heb vanaf de binnenkant al gekeken, maar ik zie dat het een enorme ijzeren kooi is waar harddisk floppy e.d.Inhangen. moet ik van binnen uit een harde mep geven naar buiten of van buiten naar binnen? of moet je iets los schroeven:?

Ik kan het namelijk niet echt goed zien :(!

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/cases/wty03inside.jpg

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Als er metaal achter zit dus achter dat plastic van buiten gezien. Dan eerst van buiten dat plastic klepje lospeuteren, moet lukken, en dan met een ferme tik dat metalen plaatje eruit harken.

Lukt dat zo niet, dan het metalen plaatje eruit harken vanuit de binnenkant, maar dat gaat bij deze kast vrij kut zie ik, dan zou je je halve kast moeten slopen. Maareuh, je wil me toch niet vertellen dat je dat plastic kapje eruit niet uit krijgt aan de voorkant, zit vast wel een gaatje in zo''n metalen plaatje druk je daar tegen aan, druk je hem er zo uit.

Verwijderd

Helpt misschien als je de ander zijkant er ook af haalt, kan je het misschien beter zien.
Verder lijken de instructies van conzito goed.

edit: beetje laat

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik druk meestal met een schroevendraaier vanaf de binnenkant het plastic plaatje eruit (door één van de gaten in het metalen plaatje). Dat werkt erg makkelijk!

Verwijderd

Hmm precies zoals je zegt, slopen
;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, enneh, nog iets!

De cd writer uit de PC van mn broertje die gaat dus over naar deze nieuwe kast, maarreh.

Mijn pa gaat dan zeiken over dat gapende 5.25 inch gat in die andere PC. Kan ik het plaatje uit de nieuwe kast op een handige manier in die andere pc plakken? Ik dacht zelf aan seconde lijm. Weet niet of dat zo''n goed idee is!:?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Als het goed is zitten er, als je het redelijk heel laat, 2 soort van plastic klemgevallen aan dat plastic plaatje, dan kan je dan weer gewoon terug in je broertjes pc proppen, je hebt dan wel kleurverschil :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx gasten, ik ga maar eens hakken in die bak >:)!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Check even of het toevallig niet zo is dat je de hele voorkant van je PC kast eraf kunt robben.

Waarsch. kun je het voorpaneel (dat plastic geval) eraf halen, wel even opletten met eventuele cd-roms etc ''t kan namelijk zijn dat die er dan eerst uit moeten..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 21:24 schreef hezik het volgende:
Check even of het toevallig niet zo is dat je de hele voorkant van je PC kast eraf kunt robben.

Waarsch. kun je het voorpaneel (dat plastic geval) eraf halen, wel even opletten met eventuele cd-roms etc ''t kan namelijk zijn dat die er dan eerst uit moeten..
Inderdaad, misschien is dat wel nodig ja, ik krijg er geen drives in of uit zonder mijn frontpanel eraf te halen.

Verwijderd

Hmm, die plastic kun je d''r als het goed is zo uitwrikken (of van binnenuit dmv klik systeempje) en het ijzer...bij mij zit d''r een gat in het midden --> schroevendraaier instikken en heen en weer blijven bewegen..metaal wordt vanzelf moe (en ik ook :)) en breekt dan af...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
doe AUB voorzichtig, die stalen plaatjes willen nog wel eens erug scherp zijn.

zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn vingers er aan open haalt, ik zelf 2 keer gehad en bloeden doet het!

pffff wie zei dat een pc kast ongevaarlijk is

Verwijderd

Het allerbeste gaat dit met een.... (tromgeroffel) slotplaatje. Je weet wel, zo''n afdekplaatje van de achterkant.

Graag gedaan voor deze o zo super TIP *D

PaCKo

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Even iets heel anders.
Is het verstandig om al die ijzeren plaatjes eruit te rammen?

Heb namelijk een Chiefte Dragon Bigtower, met 6 van die plaatjes. Op dit moment gebruik ik er maar drie (gaat wel meer worden ;)

Hier was ik wel benieuwd naar, maar om nou een kompleet topic hiervoor te openen vond ik te ver gaan.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
d8 al oud draadje :)
Haal alleen de nodige plaatjes eruit en laat de andere gewoon zitten...kan er ook geen stof doorheen komen >:)

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Op vrijdag 15 maart 2002 18:35 schreef TheBoneCollector het volgende:
d8 al oud draadje :)
Haal alleen de nodige plaatjes eruit en laat de andere gewoon zitten...kan er ook geen stof doorheen komen >:)
Ja dat klopt I UTFS first >:P
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn drives in wil delen |:(
:P

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

doe AUB voorzichtig, die stalen plaatjes willen nog wel eens erug scherp zijn.
zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn vingers er aan open haalt, ik zelf 2 keer gehad en bloeden doet het!

pffff wie zei dat een pc kast ongevaarlijk is
Zolang het nog bloed kan het geen kwaad is alleen een teken dat je nog leeft.
Als het stopt met bloeden terwijl de wond nog open is dan mag je je pas echt zorgen gaan maken :9

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 15 maart 2002 18:29 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Even iets heel anders.
Is het verstandig om al die ijzeren plaatjes eruit te rammen?

Heb namelijk een Chiefte Dragon Bigtower, met 6 van die plaatjes. Op dit moment gebruik ik er maar drie (gaat wel meer worden ;)

Hier was ik wel benieuwd naar, maar om nou een kompleet topic hiervoor te openen vond ik te ver gaan.
Datum van topic :X

hint ;)

Verwijderd

Met een moker krijg je alles er uit!! >:)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[BC3] :+
Pagina: 1