[BC3] klotesoftware voor hp scanners

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Zit die zooi geintegreerd in je driver, of is het echt een aparte applicatie? Als je TWAIN driver wel gewoon ''kaal'' is dan kun je Photoshop gebruiken om te scannen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bestaat er ook andere software om de HP scanjet 3300c aan te sturen? Want ik word gek van die HP PrecisionScan LT-software met "intelligent scanning technology". Hij kijkt bij elke scan namelijk in hoeveel kleuren hij denkt dat de scan moet zijn en gaat het dan omrekenen naar die hoeveelheid kleuren...

Als ik bijvoorbeeld iets wil scannen in 256 grijstinten en het papier is een beetje gelig, maakt hij er weer automatisch 16,4 miljoen kleuren van... Daarvoor moet hij eerst 10 seconden rekenen, dan pas kan ik het weer terugzetten naar 256 grijstinten en moet hij weer 10 seconden lang terugrekenen! Elke scan weer opnieuw!

Bovendien wil hij ook wel es vergeten in welke resolutie hij moet scannen en zet hij de pagina''s automatisch recht, wat vaker fout als goed gaat (bij bijvoorbeeld een scan een blaadje met scheve tekst erop raakt hij vet in de war). Daarnaast popt er gigantisch vaak een venstertje tevoorschijn als hij gaat rekenen/scannen waardoor ik niet ff rustig kan typen in word tijdens het scannen omdat die scansoftware er telkens tussendoor komt te kutten...

Ik heb al de nieuwste versie van de software (stond al op de cd)?

Verwijderd

hey, exirion!
Zie nog ff mijn andere thread bij audio, video & hifi, want je kan wel degelijk die 888''s modden >:)

En om weer terug te komen op die scanner... Het zit denk ik geintegreerd met de drivers :(
Als ik namelijk in photoshop probeer te scannen opent hij daarvoor dat PrecionScan programma weer. En als de scan dan klaar is gaat hij weer terug naar photoshop met de scan. Als ik PrecisionScan dan ook de-installeer kan ik niet meer scannen, en zegt hij als ik dat toch probeer vanuit Photoshop: Can''t open TWAIN source: HP PrecisionScan LT 3.0 :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 17:59 schreef PsyFlux het volgende:
hey, exirion!
Zie nog ff mijn andere thread bij audio, video & hifi, want je kan wel degelijk die 888''s modden >:)
Ja, ik had het gelezen! Lijkt me best tof, maar ook link. En ze klinken nu al perfect, dus ik waag me er niet aan ;)
En om weer terug te komen op die scanner... Het zit denk ik geintegreerd met de drivers :(
Als ik namelijk in photoshop probeer te scannen opent hij daarvoor dat PrecionScan programma weer. En als de scan dan klaar is gaat hij weer terug naar photoshop met de scan. Als ik PrecisionScan dan ook de-installeer kan ik niet meer scannen, en zegt hij als ik dat toch probeer vanuit Photoshop: Can''t open TWAIN source: HP PrecisionScan LT 3.0 :(
Ja, da''s balen dan zeg. En die 3300 scant van zichzelf al niet zo snel he? Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Zelf heb ik dus een Canon, en die is even duur als de HP maar scant stukken sneller en geeft mooiere scans. Nadeel is weer dat ie geen Linux support heeft :(

Bij Canon kun je in de drivers wel advanced opties kiezen zodat je allerlei automagische zooi aan en uit kunt zetten. Dat MOET toch ook wel in de HP drivers zitten?? Kan me niet voorstellen dat ze alles onnodig traag maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 18:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, ik had het gelezen! Lijkt me best tof, maar ook link. En ze klinken nu al perfect, dus ik waag me er niet aan ;)
Hehe, je hebt me in elk geval overtuigd.. Ik ga ze binnenkort eens bestellen. Waar zijn ze eigenlijk het goedkoopst? Heb ze nu gevonden bij www.minidiscworld.nl voor 149 piek + 15 piek verzendkosten...
En welke versie heb jij? de sp,lp,mp? Want ik vraag me eigenlijk af wat die sp precies is... Ik moet namelijk niet zo''n microplug hebben, maar gewoon mini met een zo kort mogelijk snoer...
Op zondag 08 april 2001 18:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, da''s balen dan zeg. En die 3300 scant van zichzelf al niet zo snel he? Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Zelf heb ik dus een Canon, en die is even duur als de HP maar scant stukken sneller en geeft mooiere scans. Nadeel is weer dat ie geen Linux support heeft :(

Bij Canon kun je in de drivers wel advanced opties kiezen zodat je allerlei automagische zooi aan en uit kunt zetten. Dat MOET toch ook wel in de HP drivers zitten?? Kan me niet voorstellen dat ze alles onnodig traag maken.
Tsja, was een cadeau van m''n ouders. En op zich is hij wel redelijk snel, maar hij doet voor de eerste scan altijd heeeel vaag.. Staat ie een dikke minuut te ratelen :(
En die software is geweldig klote... Je kan haast nix instellen. Hij zoekt het zelf allemaal uit. Allemaal verkeerd dus :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 18:12 schreef PsyFlux het volgende:

[..]
Waar zijn ze eigenlijk het goedkoopst? Heb ze nu gevonden bij www.minidiscworld.nl voor 149 piek + 15 piek verzendkosten...
En welke versie heb jij? de sp,lp,mp? Want ik vraag me eigenlijk af wat die sp precies is... Ik moet namelijk niet zo''n microplug hebben, maar gewoon mini met een zo kort mogelijk snoer...
Ik heb de LP versie. Waar ze in Nederland het goedkoopst zijn weet ik niet, maar een vriend van me had ze voor 60 piek in Hong Kong gekocht. Maar die 165 piek die jij net noemt is de standaard prijs, en ik heb ze ook nergens goedkoper gezien. Ja, 1 keertje bij de Bijenkorf in Den Haag voor 99(!) piek maar ik denk dat dat een foutje was.

Ik geloof trouwens dat de SP versie geen L-stekkertje heeft, maar gewoon een recht 3,5mm stekkertje en een korter snoer. Zal wel voor afstandsbedieningen met een 3,5mm aansluiting zijn.
voor de eerste scan altijd heeeel vaag.. Staat ie een dikke minuut te ratelen :(
Klinkt alsof ie elke keer dat je ''m gebruikt helemaal opnieuw gaat calibreren? Dat hoort alleen maar te gebeuren als je de software opnieuw hebt geinstalleerd. Er zit iets niet goed in je installatie denk ik.

Verwijderd

Nouja, dan doe ik et gewoon maar voor 165 piek. Ik ga hem denk ik wel modden trouwes :) Is helemaal niet gevaarlijk ofzo. Als je dat groove dingetje der af haalt kun je namelijk nog niet bij de conus. Er zit nog een alu kapje voor. Ik heb al zo vaak die kappies van al die verschillende modellen die ik hier heb geswitcht :)

En dat ratelgeluid zou inderdaad wel eens het calibreren kunnen zijn. Maar dat doettie gewoon altijd als ik hem aanzet. Ook al zit ie niet eens op de computer aangesloten, dus het ligt denk ik niet aan een foute installatie. Bovendien heb ik die scanner ondertussen denk ik wel een keertje of 5 op een schone windows 98SE geinstalleerd en nog nooit rare foutmeldingen tijdens de installatie gehad...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Chat -> IRC en/of ICQ :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 18:38 schreef PsyFlux het volgende:
Nouja, dan doe ik et gewoon maar voor 165 piek. Ik ga hem denk ik wel modden trouwes :) Is helemaal niet gevaarlijk ofzo. Als je dat groove dingetje der af haalt kun je namelijk nog niet bij de conus. Er zit nog een alu kapje voor. Ik heb al zo vaak die kappies van al die verschillende modellen die ik hier heb geswitcht :)
Ja, ik heb die 868 die ik hiervoor had ook wel eens uit elkaar gehad om er eentje te repareren. Kapje was losgelaten, en met een of andere magische superlijm was ie weer als nieuw :)
En dat ratelgeluid zou inderdaad wel eens het calibreren kunnen zijn. Maar dat doettie gewoon altijd als ik hem aanzet. Ook al zit ie niet eens op de computer aangesloten, dus het ligt denk ik niet aan een foute installatie. Bovendien heb ik die scanner ondertussen denk ik wel een keertje of 5 op een schone windows 98SE geinstalleerd en nog nooit rare foutmeldingen tijdens de installatie gehad...
Ik zou ''m lekker omruilen voor een ander model ;) (of een ander exemplaar iig)

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 18:53 schreef Exirion het volgende:

Ik zou ''m lekker omruilen voor een ander model ;) (of een ander exemplaar iig)
Tis een cadeau van m''n ouders. Dus maar niet. Bovendien hebben ze ''m bij een groothandel gekocht, dus dat ruilen gaat natuurlijk weer heel moeilijk omdat ze die dingen onderhand natuurlijk nooit meer hebben...
Pagina: 1