[BC3] MSI K7T Pro 2A en SB Live Player 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb hier een computer die vastliep bij het bewerken van video (met MGI Videowave III en Pinnacle DV Studio). Dit vastliepen varieerde van een spontane reboot, tot een volledig hangende computer, die alleen kon worden gereset door de powerknop 4 sec. in te drukken. Dit alles onder Win98

Config van de PC:
MSI K7T PRO 2a
AMD Thunderbird 1100 met 100 FSB
256 MB PC-133 Hyundai geheugen
1x 20 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x 40 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x Pioneer DVD 16x32x
1x HP brander 9100 series (niet precies bekend welke ff)
ASUS V7100 Geforce 2 MX videokaart
Dynalink IEEE FireWire kaart
Diamond SUPRAExpress Pro modem (56k)

en dus een SB LIVE player 5.1

Dit vastlopen kon ik eerst niet plaatsen. Ik dacht eerst dat het het geheugen of de voeding was, maar dat bleek dus niet het geval. Ik had alle drivers geupdate naar de laatste versies. Allemaal hielp het niets.
Toen las ik eergisteren dat over de Via 868B icm de SB Live Value. Dus ik dacht, ik haal ff die SB live 5.1 eruit. En TADA!!! het is opgelost. Maar het is duidelijk een ander probleem dan in de nieuwsposting op t.net staat, aangezien hij geen grote hoeveelheden data verplaatste tussen de 2 ide kanalen, maar alleen maar gebruik maakte van 1 hd (er zat geen cdrom in 1 van de spelers dus dat kon het niet zijn, en die andere hd is helemaal leeg).

Nu het probleem. Hoe krijg ik het werkend MET die SB live? Of is het het beste als ik een andere soundkaart erin zet? Een Terratec XFire? Levert die problemen op???

Het is dus niet mijn pc, maar van een collega van mijn vader. Hij wil (denk ik) wel een geluidskaart erin, want van die on-board sound wordt je ook niet echt vrolijk!)

Verwijderd

Ik weet niet hoe dringend het is, maar ik zou denk ik gewoon wachten totdat Via en creative het probleem hebben opgelost. Dat kan misschien wel even duren, maar is wel het goedkoopst.
Trouwens is het inderdaad vreemd, dat het probleem zich niet onder de genoemde omstandigheden voordoet. Waarneer was het wel? Was het bijvoorbeeld wanneer je grote hoeveelheden dat via firewire kaart naar je harddisk schreef ofzo? (je was toch aan het video bewerken?)
Iniedergeval zou ik proberen precies vast te stellen waarneer het probleem zich voordoet en dan een net mailtje naar creative of via sturen met je bevindingen. Misschien weten zij voor dit probleem al wel een oplossing of zijn ze er nog niet van op de hoogte en helpt het ze een oplossing te vinden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

de details rond die bug zijn een beetje vaag...

Heb zelf een msi-k7t turbo en 2 45gb ibm''s :9~

En ik had precies hetzelfde probleem, en het is ook opgelost door de sb-live eruit te trekken. vreemde was echter dat bij mij het systeem al plat ging als er data-verkeer ging over de 2e ide controller. en dan werden de sb en de 1e ide niet eens gebruikt :?
mp3''s streamen via een nic was al genoeg voor een spontane reset :(

gebruik nu de ingebouwde geluidskaart en alles is zo stabiel als een huis. maar ik zou toch weer graag die sb erin willen |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Martin Sturm
Op zondag 08 april 2001 21:09 schreef heuveltje het volgende:
de details rond die bug zijn een beetje vaag...

Heb zelf een msi-k7t turbo en 2 45gb ibm''s :9~

En ik had precies hetzelfde probleem, en het is ook opgelost door de sb-live eruit te trekken. vreemde was echter dat bij mij het systeem al plat ging als er data-verkeer ging over de 2e ide controller. en dan werden de sb en de 1e ide niet eens gebruikt :?
mp3''s streamen via een nic was al genoeg voor een spontane reset :(

gebruik nu de ingebouwde geluidskaart en alles is zo stabiel als een huis. maar ik zou toch weer graag die sb erin willen |:(
Dat lijkt veel op het zelfde probleem als ik dus had met die PC hier. Dat on-board geluid is wel leuk, maar een SB Live! is leuker...

• Martin Sturm
Is het een pioneer DVD speler? Dan moet je nl. de nieuwste bios hebben (2.5) die fixt een probleem met pioneer DVD''s. Maar anders zou het het zelfde probleem kunnen zijn.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik heb ook een soundblaster live 5.1 met een msi pro 2A en ik heb vaak als ik films kijk van mijn schijf OF via mijn dvd speler vastlopers of spontane reboots.
Zou dit probleem ook daardoor kunnen komen.???
ik heb ook alle (via)drivers en bios versies geprobeerd.:(

debeerzietzevliegen.nl

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Het is inderdaad een pioneer dvd speler.
Maar ik heb die 2.5 bios er al op zitten.
Ook als ik van vaste schijf films afspeel loopt ie soms vast of start ie zomaar opnieuw op.

Dus dan zal het toch wel de kombinatie zijn ?????

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Yep,
al die problemen met de tweede IDE poort en de nieuwere SBLive kaarten vallen onder het probleem met de KT133A chipset.

Het hardst getroffen schijnen de MSI K7t-Pro-2a te zijn, maar het komt op alle KT133a borden voor.

De enige tijdelijke oplossingen schijnen voor sommige mensen te zijn

1) Udma in de bios uit en dma in windows uit voor het 2e IDE kanaal.
2) De 2e IDE alleen maar voor de brander gebruiken.
3) ACPI uit onder Win2K.
4) SB16 emulatie uitzetten in Windows apparaatbeheer voor Win98/ME

Helaas helpt het niet in alle gevallen. Het probleem zit m.i. echt in de chipset. :'(

Er is ook een vrij complicato methode om de boel aan te pakken. Niet voor de nerveusen (nerveuzen??) onder ons, en kennis van Duits helpt ;)
http://home.tiscalinet.de/au-ja/review-kt133a-1.html

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

kep nergens last van :?

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:49 schreef lange het volgende:
Wat heb jij dan op de 2e IDE poort aangesloten en wat zijn de UDMA/DMA instellingen ?

• Martin Sturm
Op dinsdag 10 april 2001 10:49 schreef lange het volgende:
Nou ik duidelijk wel! Ben een dag bezig geweest heb ALLES geprobeerd wat ik op internet kon vinden (SB16 uit, alle PCI sloten leeg, en SB in alle PCI sloten geprobeerd, bios instellingen aanpassen) niets hielp.
Nu is ie er tijdelijk uit, en wachten we een paar weekjes tot er misschien een oplossing komt van VIA/Creative, en anders gaat er waarschijnlijk een Terratec DMX Xfire in.

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

O o, heb net systeem besteld met sb!live 5.1 met een MSI K7T Turbo mobo, met ook die VIA 133A chipset - kan ik hier ook problemen mee verwachten?
(verdere hardware o.a. IBM IDE HD 30 GB en LiteOn DVD)
Zo ja, is hier ook een ''officiele'' info pagina over bij VIA en/of SB?

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

Pagina: 1