Ik heb hier een computer die vastliep bij het bewerken van video (met MGI Videowave III en Pinnacle DV Studio). Dit vastliepen varieerde van een spontane reboot, tot een volledig hangende computer, die alleen kon worden gereset door de powerknop 4 sec. in te drukken. Dit alles onder Win98
Config van de PC:
MSI K7T PRO 2a
AMD Thunderbird 1100 met 100 FSB
256 MB PC-133 Hyundai geheugen
1x 20 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x 40 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x Pioneer DVD 16x32x
1x HP brander 9100 series (niet precies bekend welke ff)
ASUS V7100 Geforce 2 MX videokaart
Dynalink IEEE FireWire kaart
Diamond SUPRAExpress Pro modem (56k)
en dus een SB LIVE player 5.1
Dit vastlopen kon ik eerst niet plaatsen. Ik dacht eerst dat het het geheugen of de voeding was, maar dat bleek dus niet het geval. Ik had alle drivers geupdate naar de laatste versies. Allemaal hielp het niets.
Toen las ik eergisteren dat over de Via 868B icm de SB Live Value. Dus ik dacht, ik haal ff die SB live 5.1 eruit. En TADA!!! het is opgelost. Maar het is duidelijk een ander probleem dan in de nieuwsposting op t.net staat, aangezien hij geen grote hoeveelheden data verplaatste tussen de 2 ide kanalen, maar alleen maar gebruik maakte van 1 hd (er zat geen cdrom in 1 van de spelers dus dat kon het niet zijn, en die andere hd is helemaal leeg).
Nu het probleem. Hoe krijg ik het werkend MET die SB live? Of is het het beste als ik een andere soundkaart erin zet? Een Terratec XFire? Levert die problemen op???
Het is dus niet mijn pc, maar van een collega van mijn vader. Hij wil (denk ik) wel een geluidskaart erin, want van die on-board sound wordt je ook niet echt vrolijk!)
Config van de PC:
MSI K7T PRO 2a
AMD Thunderbird 1100 met 100 FSB
256 MB PC-133 Hyundai geheugen
1x 20 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x 40 GB Maxtor Diamondmax 40 plus (7200rpm)
1x Pioneer DVD 16x32x
1x HP brander 9100 series (niet precies bekend welke ff)
ASUS V7100 Geforce 2 MX videokaart
Dynalink IEEE FireWire kaart
Diamond SUPRAExpress Pro modem (56k)
en dus een SB LIVE player 5.1
Dit vastlopen kon ik eerst niet plaatsen. Ik dacht eerst dat het het geheugen of de voeding was, maar dat bleek dus niet het geval. Ik had alle drivers geupdate naar de laatste versies. Allemaal hielp het niets.
Toen las ik eergisteren dat over de Via 868B icm de SB Live Value. Dus ik dacht, ik haal ff die SB live 5.1 eruit. En TADA!!! het is opgelost. Maar het is duidelijk een ander probleem dan in de nieuwsposting op t.net staat, aangezien hij geen grote hoeveelheden data verplaatste tussen de 2 ide kanalen, maar alleen maar gebruik maakte van 1 hd (er zat geen cdrom in 1 van de spelers dus dat kon het niet zijn, en die andere hd is helemaal leeg).
Nu het probleem. Hoe krijg ik het werkend MET die SB live? Of is het het beste als ik een andere soundkaart erin zet? Een Terratec XFire? Levert die problemen op???
Het is dus niet mijn pc, maar van een collega van mijn vader. Hij wil (denk ik) wel een geluidskaart erin, want van die on-board sound wordt je ook niet echt vrolijk!)