[BC3] USB scanner epson wil niet uit

Pagina: 1
Acties:

• harmenteeuwsen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10-2021
Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een nieuwe Epson Perfection 640u gekocht. Het ding werkt goed maar ik vraag me alleen af hoe ik hem uit moet krijgen. Er zit namelijk geen aan en uit knop op. Als ik de computer uitzet blijft het ding gewoon aanstaan. Hoort dat zo of moet hij vanzelf samen met de computer uitgaan?

• harmenteeuwsen
Weet echt niemand dit?

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
De scanner zelf mag gewoon aanblijven, maar de lamp moet wel uit! Deze slijt namelijk.
Meestal zit er bij een scanner software dat de lamp na 10 minuten ofzo vanzelf uitgaat.
Maar als je de comp uitzet lijkt me dat de lamp ook uit moet gaan.....
Is dit wat je bedoelt?

• harmenteeuwsen
Ja, dat bedoel ik.
Ik zal de computer eens uitzetten en kijken of de lamp na een tijdje uitgaat.

Verwijderd

Ik ben de gelukkige bezitter van een Epson 1240U. Bij een heleboel scanners is het zo dat je hem niet kan uitzetten. De lamp gaat idd vanzelf uit en verder kan je ''m gewoon aan laten staan. Vind je het zonde van de stroom, dan haal je gewoon de stekker van je adapter uit het stopcontact. Maar er is verder helemaal geen mogelijkheid om hem uit te zetten.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik zou ff naar de software kijken of je ergens de time-out in kunt stellen als de comp aanstaat.
Ik weet niet of hij ook uitgaat als de comp al uitstaat en de lamp aan.
Het kan ook zijn dat hij op de USB bus reageert. Dat kun je in de bios instellen dat er geen spanning meer opstaat als de comp uitstaat, net als bij een optische USB muis. Hoe die optie heet, weet ik niet........iemand??
Oh ja, dat stroomverbruik zonder lamp aan is erg minimaal, hoeguit een paar Watt, niks om je zorgen over te maken, net als een radio die op stand-by staat, bij mij staat alles altijd op stand-by, ook de TV.

• harmenteeuwsen
Ik heb op het moederbord een jumper veranderd. Volgens het boekje had dat wat te maken met het reageren van usb apparaten. Het heeft alleen nog niet geholpen. In de bios staat verder ook niks.

Verwijderd

Je kan ook gewoon een schakeldoos aanschaffen, als je die uit zet gaat dan tenminste ook alles echt uit. Dat is ook wel zoveilig als bv. de bliksem inslaat (en hij staat uit).
Pagina: 1