Toon posts:

[BC3] dit beetje stoere pc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Product Prijs Totaal

Plextor PX-W1610TA, EIDE bulk FL 569
Floppy 3,5" 1,44MB FL 29
Standaard Win98 PS/2 FL 19
standaard muis PS/2 FL 10
RAM: 256 MB DIMM PC133, 168pin, OEM FL 209
Soundblaster Live player 5.1 bulk FL 189
Asus CUV4X-E,VIA FL 319
Iiyama S700JT1 FL 575
AMD K7 -1.3 GHz thunderbird socket A FL 705
CPU Cooler voor AMD K7 (2xfan) FL 29
Midi-Tower CG Wave ATX FL 99
Matrox Millenium G450 32MB DDR FL 299
Western Digital 300BB, 30.0 GB FL 365

Totaalbedrag incl. BTW 3416

ik zit te denken deze pc te kopen bij www.gistron.de ... aangezien ik wel wat van pc''s weet :) maar niet diehard ben vroeg ik me af of dit wel een beetje kwaliteit/prijs is en of alle onderdelen (merk ed) wel goed zijn voor die prijs....

Verwijderd

vooral kopen, jammer dat tie dan nie werkt :o

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:41
waarvoor wil je hem gebruiken??

Spelletjes?
-> Andere videokaart, de G450 is perfect voor 2D maar niet echt snel voor 3D

Grafisch werken, etc..?
-> Andere monitor, dit is het goedkoopste model, en ik vind dez zelf niet echt geweldig. Hij kan max 1280x1024@60hz en dat is te weinig.

Daarnaast zou ik zelf iets meer geld voor een muis uitgeven. Al is het er maar een Intellimouse OEM of een simpele logitech, die gaan veel langer mee.

En wat voor voeding zit er in die miditower? 300watt is wel aan te raden.

En natuurlijk een HEEL ANDER moederbord
degene die je nu hebt is voor intel procs!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja meschien moet je een athlon bordje nemen ipv een intel....:)

(Cuv4 = Via apollo 133A = intel p3)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

shit, te laat..

Verwijderd

1. Moederbord is voor P3 (CUV4X)
2. Proc. koeler is voor slot-K7 (2x Fan)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou er een GeForce 2 tegenaangooien ipv G450. Tenzij je een Matrox lover bent :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BC3 Victim
welke spekers neem je bij de creative soundcard? de DTT3500??? 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Op zondag 08 april 2001 13:57 schreef Kertje het volgende:
Product Prijs Totaal

Floppy 3,5" 1,44MB FL 29
Standaard Win98 PS/2 FL 19
standaard muis PS/2 FL 10
RAM: 256 MB DIMM PC133, 168pin, OEM FL 209
Asus CUV4X-E,VIA FL 319
Iiyama S700JT1 FL 575
CPU Cooler voor AMD K7 (2xfan) FL 29
Matrox Millenium G450 32MB DDR FL 299

Totaalbedrag incl. BTW 3416

ik zit te denken deze pc te kopen bij www.gistron.de ... aangezien ik wel wat van pc''s weet :) maar niet diehard ben vroeg ik me af of dit wel een beetje kwaliteit/prijs is en of alle onderdelen (merk ed) wel goed zijn voor die prijs....
hahah ik vind hem leuk, kan net kiezen tussen AMD en IntHel lol >:)

...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

tsja..het is de vraag wat je ermee wil. Die Matrox videokaart is bijvoorbeeld erg leuk, maar als je vooral spelletjes wil kopen dan moet je hem niet nemen.
Monitor is van iiyama..stoer op zich, maar daar kan je toch beter wel iets meer geld voor uit trekken.
en wat moet je met een 1.3 GHz processor:?

en inderdaad, paar tientjes meer voor muis (en eventueel ook toetsenbord) en je bent een stuk gelukkiger. Of er nou een 1 ghz processor of een 1.3 ghz processor in zit, meestal merk je niet veel verschil. Maar het verschil tussen een goedkope rot muis en een goeie duurdere merk je wel degelijk altijd wanneer je achter je pc zit.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

[b]ik zit te denken deze pc te kopen bij www.gistron.de ... aangezien ik wel wat van pc''s weet :) maar niet diehard ben vroeg ik me af of dit wel een beetje kwaliteit/prijs is en of alle onderdelen (merk ed) wel goed zijn voor die prijs....
Volgens heb niet goed geslapen ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm lekker dood idd van dat moederbord (ben idd net wakker:P)...ik wist dat ie voor pentium was aanegzien ik oorspronkelijk een pentium wou kopen:) anyway...aanraders voor een goed moederbord voor die amd?

sja...wat betreft die muis...ik gebruik al jaren een muis van 3 tientjes en werkt nog perfect;)...amargoed...paar tientjes kunnen er nu wel bij dus zal wel duurdere nemen:).... welke videokaart is beter geschikt dan voor die prijs? geforce2 zag ik staan...? (evenals monitor, ik heb altijd begrepen dat iiyama zeer goed merk was vandaar...)

ps-> ik speel nooti spelletjes, maar dit komt vooral omdat ik nog steeds op een p200mmx werk:) denk dus als ik strax beetje snelle pc heb ik ook wel wat meer spelletjes ga doen.... ik ga overgens geen vette grafische 3d studio max bewerkingen doen voorlopig. dus daarvoor heb ik hem niet echt nodig.

edit2->wat is er overgens mis met die sb live 5.1? das toch een zwaar betere soundcard? ik heb op dit moment nog niet DE boxen erbij nee, maar dat komt nog wel:)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
ehm. ik zou iig een betere monitor gaan halen.. en een betere muis/toetsenbord..

tja. daar zit je de hele dag mee te werken.. dus hoe dan ook. dat moet van goeie kwaliteit zijn..

Have a wheelie good weekend!

• Fried
  • Laatst online: 07-08 10:01
moederbord? --> abit kt7 ??

Verwijderd

Gezien je kennis van PC''s... verkeerde Mobos enzo zou ik een merkPeeCeetje nemen :p

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

je gaat geen spelletjes doen je gaat niet grafisch werken. Mag ik vragen waar je hem dan wel voor gaat gebruiken?

Beetje internetten en soms een briefje tikken?

Koop dan een duron ofzo en alleen maar goedkope shit.

• Wouter!
  • Laatst online: 21-08 17:11
Wil je gamen of grafisch werken en internetten enzo :? Voor gamen moet je een Geforce (Asus 7700 ofzow) nemen. Wil je niet persé gamen ... ga dan voor ''n Matrox of ''n ATi Radeon 64MB DDR (+/- 550 piek).

En dat moederbord met die CPU |:( ... sorry, ''t was misschien al gezegd maar ik kon het niet laten ;).

• Wouter!
Op zondag 08 april 2001 14:40 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Gezien je kennis van PC''s... verkeerde Mobos enzo zou ik een merkPeeCeetje nemen :p
Yep ... hmmz, ik zou hem niet zelf gaan bouwen als ik hem was. Maar ja ... om dan meteen naar Vobis ofzow te gaan is ook wel weer ''t andere uiterste. Laat ''m gewoon door iemand anders bouwen die er wel wat van weet ...

Verwijderd

Topicstarter
nouzeg ik weet wel hoe je een pc in elkaar zet:) ik zei toch al, ik had oorsprongelijk een p3 maar heb dus vervangen voor amd enzo alleen moederbord vergeten te verwisselen :)

zoals ik al zei, ga er waarsch dus wel mee gamen. En waarom ik zo''n pc koop? nou...ik heb geen zin om over een jaar weer een nieuwe te kopen omdat ie dan al weer yesterday is :)

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zondag 08 april 2001 14:45 schreef ThaWout het volgende:
Voor gamen moet je een Geforce (Asus 7700 ofzow) nemen. Wil je niet persé gamen ... ga dan voor ''n Matrox of ''n ATi Radeon 64MB DDR (+/- 550 piek).
Met die ATI kan je volgens mij toch even goed gamen als met die asus hoor. Framerate is iets lager, maar je 2D is dan weer beter.

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
De Ati Radeon 64mb ViVo in 32bit kleuren is even snel als de Geforce2 GTS 64mb.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Beeldscherm zeker veranderen, spaar voor een flatron.
- Maxtor (en heel misschien IBM als ze geen HD''s mer leveren met productiefouten)

Voor de res ziet dit er goed uit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

hahaah jij bent dom >:)

Koop een pc van 3500 piek met op de belangrijkste onderdelen (muis,toetsenbord) ook nog eens bezuinigd.
Tsss...

Koop een fatsoenlijke muis en toetsenbord want je werkt er de hele tijd mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 19:14 schreef Paashaas het volgende:
hahaah jij bent dom >:)

Koop een pc van 3500 piek met op de belangrijkste onderdelen (muis,toetsenbord) ook nog eens bezuinigd.
Tsss...

Koop een fatsoenlijke muis en toetsenbord want je werkt er de hele tijd mee.
pfrt... dit is al paar keer gezeg je valt in herhaling, daarbij zei ik dat ik al jaren met een goedkope muis werk...en ik werk overgens ook al jren met een goedkoop toetsenbord en werkt allemaal perfect dus kan wel wezen dat duurder beter is maar zelf nog nooit problemen gehad.

• FFF
  • Laatst online: 06:04

FFF

slechte pc.
probeer eens een beter videokaart, en merkgeheugen.

• FFF
  • Laatst online: 06:04

FFF

en btw voor 99,- heb geen goede kast een voeding, haal desnoods wat van de processor snelheid af en koop hetere zooi, deze pc is niet stoer maar heel triest, al zou ik hem wel willen hebben, alleen nog wat vebouwen d''r aan ;D

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 19:24 schreef Kertje het volgende:

[..]

pfrt... dit is al paar keer gezeg je valt in herhaling, daarbij zei ik dat ik al jaren met een goedkope muis werk...en ik werk overgens ook al jren met een goedkoop toetsenbord en werkt allemaal perfect dus kan wel wezen dat duurder beter is maar zelf nog nooit problemen gehad.
Nee problemen krijg je er niet vlug mee (technisch dan)
Maar een optische muis werkt gewoon 10 keer beter en fijner.
Het zijn belangrijke onderdelen waar je maar beter niet op kan bezuinigen.

• BC3 Victim
De harde schijf van Western Digital is wel goed.
Die hebben namelijk levenslange garantie (als het goed is *D )

Verwijderd

Ander moederbord
Ander Beeldscherm
andere cooler

• Wouter!
Op zondag 08 april 2001 15:37 schreef WiD het volgende:

[..]

Met die ATI kan je volgens mij toch even goed gamen als met die asus hoor. Framerate is iets lager, maar je 2D is dan weer beter.
Ja, is beter in 2D, maar ook zeker wel goed voor gamen. En als je ook nog wat met DVD''tjes en DiV-exjes op je TV wilt doen ... dan heeft de ATi Radeon ViVo (Video in/Video out) 64MB DDR ook voordelen, want de TV functies van die kaart zijn wat beter dan de Geforce.

Verwijderd

Topicstarter
goed, heb nieuwe samengestel met de tips van hiero.....
hoewel, heb iets duurdere keybord, maar ik zie eg nie in wat er mis is met die keybords van 2 tientjes die ik hier heb legge:) muis opzich wel, dus optische geworden. Monitor kan nu 1600x1200@75hz. Merkgeheugen en ander moederbord en andere videokaart..Voor de rest ook de kast is een 300w voeding.

Product Prijs Totaal
Floppy 3,5" 1,44MB FL 29
MS Intelli Optical PS/2 & USB FL 95
Trust Power Keyboard FL 29
RAM: 256 MB DIMM PC133, 168pin,Kingston FL 299
Abit KT7A FL 375
Scott 772 FL 495
CPU Coolermaster Cooler DP5-6H51 FL 25
Power Color GeForce 2 MX, 64 MB,TV-out FL 325

Totaalbedrag incl. BTW 3599

is dat eg zo dat die matrox hd''s levenslang garantie hebbe? lijkt me beetje sterk...anders heb ik hier nog een 2 gig legge die kapot is :)

Verwijderd

''k zou er trouwens ook een 7200 rpm ATA 100 schijfje ingooien ....

of scsi... maar da''s beetje duur ;)

Verwijderd

Deze werkt dan wel ;) ...

Meer geld in je monitor investeren. Dit is als het goed is het onderdeel wat het langs mee gaat(en vaak ook het duurst)

Besparingen:

MSI KT133A mobo ipv Abit
Lite-on writer ipv plextor
1Ghz TB AXIA/AVIA ipv 1,33Ghz TB

...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 08 april 2001 21:29 schreef nevyn het volgende:

Meer geld in je monitor investeren. Dit is als het goed is het onderdeel wat het langs mee gaat(en vaak ook het duurst)

Besparingen:

MSI KT133A mobo ipv Abit

...
Amen, hier behoeft geen verdere uitleg aan toegevoegd worden.

Neem dan een Iiyama pro 410 :9, zul je geen spijt van hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 21:29 schreef nevyn het volgende:

Besparingen:

MSI KT133A mobo ipv Abit

...
maar ik wil graag een 16speed burner...liteon heeft alleen 12 speed bij gistron.de dan :)

zit er dan weinig verschil tussen de 1ghz en de 1.3?

die iiyama 410 pro staat er niet tussen, maar hij klinkt erggg duur...

andere goede monitor? ik heb natuurlijk liever wel een goede maar niet een van 1000 piek dat heb ik er niet voor over...die Scott 772 voor nog geen 500 piek kon 1200x1600@75hz.... bij iiyama zit je dan al aan een heeeele dure monitor....volgens mij dan :)

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 20:44 schreef Kertje het volgende:
is dat eg zo dat die matrox hd''s levenslang garantie hebbe? lijkt me beetje sterk...anders heb ik hier nog een 2 gig legge die kapot is :)
MAXTOR bedoel je volgens mij :) matrox is meestal videokaarten >:)

Verwijderd

Topicstarter
jah bedoelde ook maxtor hehe;)
deze is trouwens 7200 rpm hoor...:)

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 21:55 schreef Kertje het volgende:

[..]

maar ik wil graag een 16speed burner...liteon heeft alleen 12 speed bij gistron.de dan :)

zit er dan weinig verschil tussen de 1ghz en de 1.3?

die iiyama 410 pro staat er niet tussen, maar hij klinkt erggg duur...

andere goede monitor? ik heb natuurlijk liever wel een goede maar niet een van 1000 piek dat heb ik er niet voor over...die Scott 772 voor nog geen 500 piek kon 1200x1600@75hz.... bij iiyama zit je dan al aan een heeeele dure monitor....volgens mij dan :)
Specs zijn niet alles!

Misschien minder stoer, maar wel beter je geld besteed[mening]...

• BC3 Victim
Waarom koop je niet wat ik heb(zie onderaan) De kast met inhoud is een week oud en koste me bijna f 4000,- bij www.xenon.nl zorg wel voor een kast met 300W voeding en ik zou inderdaad een cordless Itouch halen van Logitech werkt heel cool. Met dat systeem van mij kun je van alles internetten, vette gaming, videobewerking, DVD''s en games op je PC en TV kijken/spelen.

Ik heb ook eerst 1 maand alle reviews gelezen en overal nagevraagd wat ik zou halen en elke week werd het systeem maar duurder en duurder en dit is het resultaat.

Verwijderd

Geloof me! Voor 500 piek een monitor die 1600x1200@85Hz kan, kan nooit veel bijzonders zijn. Doet me denken aan de klant die een IIyama had gezien maar 800,- te veel vond voor een monitor, zie je die persoon een poosje later en zegt die "Ik heb net zo''n mooie monitor gekocht, maar deze was maar 500 gulden" en dat blijkt dan een (standaard) Belinea te zijn. Nou ik heb dus gewoon goede ogen, maar toen ik dat ding zag wilde ik echt ff een bril op, want ik kon dat ''even mooie, scherpe, strakke'' niet zien door die vage beeldbuis |:(

Tip: neem de Vision Master Pro 411 dan, dat is zeg maar de 410 maar dan alle refreshes net ietsje lager. Dat is trouwens een FlatScreen ook, dus de beeldbuis is 100% vlak.
Pagina: 1