[BC3] voeding kraakt -> probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren de onderdelen voor mijn nieuwe pc binnengekregen. Ik meteen aan de slag en ben alles gaan inbouwen.
Toen ik fijn alles had ingebouwd heb ik stroom op m''n PC gezet, en ja hoor. Hij deed het. En hoe :( : De LED''s van mijn MSI K7T Turbo worden allemaal rood... en het hele systeem maakte een raar kraakgeluid en bleef aan staan zonder ook maar iets op te starten ofzo.
In de handleiding stond dat dat betekende dat de CPU kapot was of fout geinstalleerd. Ik van een vriend effe een andere CPU erop geleend en erop gezet -> zelfde resultaat. Dus het lag niet aan de CPU. Toen dacht ik dat het m''n voeding wel eens kon zijn(300W). Ik had nog een 200W voeding liggen, die heb ik toen maar effe aangesloten. Als ik de PC dan aanzet worden de LED''s van het moederbord zo''n 2 seconden groen en dan valt de stroom weer uit. Ik weet dat 200W te weinig is, maar zelfs als ik alleen het mobo + cpu aansluit doet de PC ''t niet. Is nu alleen m''n voeding of ook mijn mobo kapot?

Verwijderd

Omdat er nog niemand heeft gereageerd en je topic er dus al een tijdje, waag ik maar even een kans.

die 300W voeding is dus nieuw? zo niet dan draai je hem open en ont stof je hem.
O je laat hem een uurtje op een andere pc draaien waar je wel zeker van weet dat hij werkt.
POST je pc wel?

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "m''n led''s van m''n *****(vergeten) worden helemaal rood".

Meestal zijn die lichtjes van je>>Harde schijf.
Zitten alle snoeren wel goed vast, of omgekeerd?

Ik zou graag nog wat info erbij willen hebben als dat kan.:7

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Die geleende CPU, werkt die nog wel in de machine van die kennis?
Wanneer de 4 LED-jes op je MSI mainboard allemaal rood oplichten, is er iets in de eerste stap van ''t booten goed mis.
''t lijkt mij helemaal niet onwaarschijnlijk dat je mainboard defect is.
''t vreemde vind ik dat de LED''s groen oplichten wanneer je die 200W voeding aansluit, dus mischien is je voeding (ook) defect, maar dat is moeilijk te zien vanaf hier. >:)

- werkt je CPU-fan wel, of ook niet?
- controleer ''t aantal afstandbusjes onder je mainboard. Ik zie heel vaak dat er een schroefje te veel onder zit.
- trek alle kabels los van je mainboard, zodat alleen ''t mainboard en de CPU zijn aangesloten op de voeding. ''t starten kan eenvoudig door met je schroevendraaier even de contacten van de power-button aan te tikken.
- voer een clear-cmos uit, heb ik een keer suc6 mee gehad.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Flipmo2K
  • Niet online
Ok, effe een update.

Die voeding is gloedjenieuw en ZEKER kapot. Ik heb ''m op een andere PC gezet die het met de "oude" voeding wel deed en met m''n 300 Watt niet meer. Dus die voeding is 100% dood.

Nog wat over die LEDjes: Op mijn moederbord zitten 4 lampjes die aangeven wat er mis is (als er iets mis is). In de handleiding staat aangegeven welke kleurencombinatie er bij een bepaalde fout hoort.
Bij 4 rode lampjes staat dat je CPU kapot is of niet goed geinstalleerd.

Ik heb ''t systeem ook helemaal naakt opgestart, dus alleen mobo+proc+koeler (met de 200W voeding). Zelfde effekt, na 2 seconden valt stroom weer uit. De voedingsfan en de CPU fan draaien dan wel even op volle toeren.

TD-er, wat bedoel je trouwens met "het aantal afstandbusjes"?

En die CLEAR-CMOS zal ik zodadelijk even uitproberen.

Verwijderd

Ik heb min of meer hetzelfde probleem, alleen by mij doet ie helemaal niks. Als je em aanzet gebeurt er nix. (ook geen fanŽs)

Ik heb uiteindelijk de voeding eruit gehaald en daar viel een los plastic deeltje uit.....
Niet echt kwaliteit...|:(
Gewoon mee terug gaan, ga ik ook doen morgen... :Ž(

Trouwens is het een Norrod voeding van een Norrod kast :r ?

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik heb nog een beetje zitten kloten met die 200W voeding en ja hoor. Hij werkt!!!!!
Ik heb zoals geprobeerd een CMOS CLEAR geprobeerd en toen werkte de PC wonder boven wonder. Wel wazig dat je dat uit moet voeren nog voordat je de PC gebruikt |:(.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Mischien een beetje late reactie...
Maar de data in de BIOS kan verminkt zijn doordat ''ie kortstondig aan heeft getsaan, met die rotte voeding. Vandaar dat de reset werkte.

Over die afstandbusjes...
Dat zijn die koperen 6-hoekige busjes die je tussen je mainboard en de grondplaat in je kast hebt zitten (hoop ik)
Nu zitten er in de kast meer schroefgaten dan er gaten in ''t mainboard zitten en daardoor komt nogal eens kortsluiting voor.
Dit zie ik gemiddeld 2 a 3 keer /week bij klanten

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1