[BC3] Problemen met Creative PCI 128 geluidskaart!

Pagina: 1
Acties:

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Hoi,

Twee maanden geleden heb ik een nieuwe comp gehad en aleen mijn videokaart en geluidskaart bouwde ik om!:(
Na die overplaatsing heb ik een oude comp in elkaar gezetmet mijn oude proc (600mhz) een videokaartje erin gebouwt en een Creative PCI 128.
DIe Creative PCI 128 geeft wat probleempjes,
namelijk als ik een muziekje erop draai en met mijn muis tegelijk scrolt dan komen er allemaal piepjes uit.:'(
Het mobo is een beetje vaag want de echt naame+merk staat er niet op.
Maar vreoeger had ik het zelfde mobo en die PCI 128 erin en deed het ook goed met dezelfde drivers en ik heb windhoos ook al opnieuw geinstald (98SE).:(
Kan iemand mij helpen??
Greetings,
Mr.Iceman

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
Geluidskaart laten vallen ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
verschuif je geluidskaart eens van slot. Meestal is het verstanding om je geluidskaart zo ver mogelijk bij de andere kaarten uit de buurt te houden, zo mogelijk aan een rand van het moederbord. Probeer ook eens je computer te aarden, check even of je microfoon aanstaat.

Als laatste: controleer de bronnen eens, mogelijkerwijs heeft windows een IRQ/broninstelling van de geluidskaart ''geshared'' met een ander apparaat (bv. je compoort).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hmmm... ik heb hetzelfde probleem met een oud Aopen Ap5T mobo.

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ok jongens,
Hartstikke bedankt alvast ik ga eens een kijkje nemen..
Ow jah ik had misschien wel het plan om van slot te wijzigen maar ik d8 laat ik het maar eerst even op GoT na vragen ;)
Ok bedankt alvast.
Greetings,
Ice

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Ligt aan je moederbord. Niets aan te doen dan een ander te kopen. Had ik ook, ''k had eerst nog een SB-Live gekocht, maar die gaf het zelfde probleem. Nadat ik een ander mobo had gekocht was het probleem over. JE kan het probleem oveigens wel minimaliseren door de IRQ van de SB niet te delen, dus een paar x van slotje verwisselen tot-ie goed staat.

edit:
typo

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1