[BC3] Probleem 486-mobo met videoplank?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik heb een 486 mobo''tje liggen en wilde daar vanavond eens een videoplankje indrukken. Ook effe diskdrive erop aangesloten enzo. CPU (AMD 486DX4-120MHz) en geheugen (48MB waarschijnlijk ... is niet meer te lezen) erop, jumpers gechecked/veranderd ... en effe aan de voeding gehangen. Maar veel meer dan "brrt" (uit de diskdrive) kreeg ik er niet uit. De monitor gaf ook niet aan dat ie een signaal kreeg (ging automatisch weer uit als ik ''m aanzette omdat er geen beeldsignaal uit de videoplank kwam).

extra info:
* ''t is een mobo met 4 ISA en 3 PCI sloten (A-Trend ATC-1425B)
* De videoplank is ''n ISA-kaartje

Nu vraag ik me af:
Is het zo dat op een mobo waar PCI-sloten aanwezig zijn geen ISA-videokaarten werken?

Ik hoor ook niks geen piepjes ofzo ... euhm ... alhoewel ik me terwijl ik dit zit te typen ineens bedenk dat ik de kabeltjes van o.a. de PC-speaker (en de reset en de HD-activiteit enz) niet had aangesloten |:( logisch dat ik geen piepjes heb gehoord ... maar goed, er kwam sowieso geen signaal uit de videokaart.

Iemand een antwoord :?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

eerst maar eens die speaker aansluiten

kortsluiting :?
ide kabels verkeerd :?
foute instelling op mamabordje :?
BIOS resetten :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Op zondag 08 april 2001 01:23 schreef bolk het volgende:
eerst maar eens die speaker aansluiten

kortsluiting :?
ide kabels verkeerd :?
foute instelling op mamabordje :?
BIOS resetten :?
Speaker gedaan ... nog steeds geen piepjes (alleen weer "brrt" uit de fdd). Ik had alleen de fdd aangesloten, en die zat goed. Instelling op moederplank is goed mogelijk, maar volgens mij staat ie nu wel goed (wel zo dat ie zou moeten werken) want toen ik ''m kreeg leek het er echt niet op.
BIOS zal ik zo eens resetten ... kijken wat ie doet.

Verwijderd

Die vraag over moederborden met PCI sloten die geen ISA videokaart zouden mogen hebben kan in ieder geval negatief worden beatwoord, dat heb ik hier empirisch getest.
(Of, in duidelijk nederlands: dat zou gewoon moeten werken.)

De beste methode is toch gewoon zoveel mogelijk eruit halen (ook het geheugen, floppy, je weet nooit wat er mis is), alleen speakertje & videokaart aansluiten.