Ik heb een 486 mobo''tje liggen en wilde daar vanavond eens een videoplankje indrukken. Ook effe diskdrive erop aangesloten enzo. CPU (AMD 486DX4-120MHz) en geheugen (48MB waarschijnlijk ... is niet meer te lezen) erop, jumpers gechecked/veranderd ... en effe aan de voeding gehangen. Maar veel meer dan "brrt" (uit de diskdrive) kreeg ik er niet uit. De monitor gaf ook niet aan dat ie een signaal kreeg (ging automatisch weer uit als ik ''m aanzette omdat er geen beeldsignaal uit de videoplank kwam).
extra info:
* ''t is een mobo met 4 ISA en 3 PCI sloten (A-Trend ATC-1425B)
* De videoplank is ''n ISA-kaartje
Nu vraag ik me af:
Is het zo dat op een mobo waar PCI-sloten aanwezig zijn geen ISA-videokaarten werken?
Ik hoor ook niks geen piepjes ofzo ... euhm ... alhoewel ik me terwijl ik dit zit te typen ineens bedenk dat ik de kabeltjes van o.a. de PC-speaker (en de reset en de HD-activiteit enz) niet had aangesloten
logisch dat ik geen piepjes heb gehoord ... maar goed, er kwam sowieso geen signaal uit de videokaart.
Iemand een antwoord
extra info:
* ''t is een mobo met 4 ISA en 3 PCI sloten (A-Trend ATC-1425B)
* De videoplank is ''n ISA-kaartje
Nu vraag ik me af:
Is het zo dat op een mobo waar PCI-sloten aanwezig zijn geen ISA-videokaarten werken?
Ik hoor ook niks geen piepjes ofzo ... euhm ... alhoewel ik me terwijl ik dit zit te typen ineens bedenk dat ik de kabeltjes van o.a. de PC-speaker (en de reset en de HD-activiteit enz) niet had aangesloten
Iemand een antwoord