Toon posts:

[BC3] ahhhhhhhhhhhhhh piep...piep...piep!! wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekenen deze piepen (denk zelf dat het geheugen gaar is maja ik wil ff zeker weten) >> piepjes??

Wizzz :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klinkt gaaf :P

Alhoewel het wel makkelijk zou zijn als je ons wat meer info zou geven. Wat voor mobo, processor, overgeclockt, etc. Zou het mischien kunnen dat je precessor te warm word ?

Verwijderd

Topicstarter
uhmm ff denken (pc is nie van mij namelijk ik moest hem fixen want hij doet nix meer) een cyrix86 (ofzoiets) 40mb SIMM mem voor de rest aardig origineel...uhmm mobo is een (ff kijken) ATC2000 (bagger!!!)

Verwijderd

Topicstarter
tnx...ik zie nu dat sommige contactjes van het geheugen GIGANTISCH verbogen zijn!! maar als ik ze terugbuig helpt het niks!! wat te doen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat meer info zou inderdaad wel prettig zijn :)

Maar goed, wat algemene tips:

in 99% van de gevallen komen ''piepjes'' door insteekkaarten/geheugen welke ''niet helemaal goed'' zitten of waar de contactpunten licht gecorrodeerd zijn (zie je niet). Voornamelijk het geheugen en de videokaart zijn hier vaak debet aan. Oplossing: alles loshalen en opnieuw installeren. Eventueel de contactpunten schoonmaken of zelfs lichtjes opschuren met een heel fijn schuurpapiertje.

Succ6 ermee!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
huh? contactjes van het geheugen verbogen? Wat bedoel je hiermee?

Soms wordt geheugen ''schuin'' gemonteerd, soms zit het 1e slot recht en de rest schuin..

Ik zou het gewoon allemaal even goed schoonmaken en daarna terugpoten en stevig aandrukken. Let even op met statische electriciteit e.d., pak bv. even de verwarming vast voordat je begint :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Mischien is het je modem dat aan het inbellen is ;)

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet!! modem maakt niet zulke geluiden die maakt andere piepen!! maja het is zowiezo geen modem want ik heb alleen een isdn kaart erin hangen en die is stil!!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

Haal alle kaarten uit de PC, nog steeds piepjes? Weet je zeker dat het niet in de kaarten ligt, waar ik aan denk is mobo/mem... Aangezien als het een kaart is dat ie dan maar een paar piepjes geeft, niet continue doorgaat...

CPU Defect = geen piepjes.
Mobo Defect = (lijkt me ook geen piepjes.)
Memory Defect = PIEPJES!

Dus, eigenlijk is het het mem...

Intentionally left blank.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Geheugen.
Ik heb dat geluid hier nogal vaak gehoord....
ff een paar keer opnieuw installeren in het slotje of ff de simms van volgorde veranderen.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het mobo wrecked is (simm slots) maar ik nergens een ander vinden!!! iemand een idee?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Heb je er wel 2 Simms in zitten:P
In die tijd gingen ze in paren...
En natuurlijk het juiste geheugen EDO of Fastpage en geen combinatie van die twee...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
volgens mij kun je ook piepjes krijgen (3x kort bij mijn mobo) als het BIOS geen VGA kaart kan vinden.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Die piepjes zijn (bijna) zeker van het geheugen. Videokaart piepjes hebben een ander ritme ;) Dus geheugen even omruilen denk ik.
Pagina: 1