[BC3] 24/24 slijtage?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Hallo mensen,

ik heb al met de search gezocht maar dat leverde niks op!

Mijn vraag is: mijn PC is nu ruim een half jaar oud en staat 24/24 aan. Dit betekent, dat niks rust krijgt. Zijn er gemiddelde hoelang een voeding enzo meegaat. Mijn hardeschijven draaien ook 24/7 rondjes dus die zullen het toch ook ooit begeven. Het enige wat ik me afvraag is dit ooit normaal binnen 1 jaar of binnen 10 jaar.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De gemiddelde MTBF ligt bij harde schijven op 10 jaar of zo...
daar hoeft je je niet zo druk om te maken.

ik heb nogal es te maken met pc''s die 24/7 aan staan, en de meest voorkomende problemen zijn kapotte CPU fans en doorgebrande voedingen...

de hardware kan het verder wel aan.

Het is zelfs beter danregelmatig aan en uit zetten, doordat door aan/uitzetten, de temp. in de chip veranderd, en dus uitzet en krimpt, wat er niet goed voor is.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

start/stop cycles zijn erger dan 24/7 rondjes draaien.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Oftewel, zet ook nog ff een koetje aan het grazen op je 24/7 bak - houdt CPU temp. mooi constant omdat je CPU altijd bezig is ergens mee }:O

<edit>
Tsja, als je een koetje-icon wilt plaatsen moet je het wel goed doen he }:O}:O}:O
</edit>

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• borgdaville
gelukkig, een CPU koelertje en voedingtje is niet zo duur. ZOlang mijn data op hardeschijven niet naar de klote gaan is alles goed! 10 jaar voor een harde schijf :) zolang gaan ze bij mij niet mee! De oudste die ik in alle computers momenteel in gebruik heb is 5 jaar, en die zit een een WS van mijn moeder!

• borgdaville
Op zaterdag 07 april 2001 10:52 schreef Eymey het volgende:
Oftewel, zet ook nog ff een koetje aan het grazen op je 24/7 bak - houdt CPU temp. mooi constant omdat je CPU altijd bezig is ergens mee }:O

<edit>
Tsja, als je een koetje-icon wilt plaatsen moet je het wel goed doen he }:O}:O}:O
</edit>
er draait een koe op: http://stats.distributed.net/rc5-64/phistory.php3?id=330083 voor de rezultaten!

Verwijderd

8-)}:O8-)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ennuh als je bak snacht''s niks staat te doen
(dus geen server) dan moet je HD powerdown eens op een uur zetten :)

Heb ik ook gedaan ennuh als die een uurtje niks doet dan stoppen de harde schijven, en dat hoor je duidelijk 2x 7200 toeren :)

Probeer het eens zou ik zeggen.

Alle proemn in n drek

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
En als je dan ook nog eens een oude P-100 hebt dan is het kapot gaan van een Fan niet rampzalig. Mijn server heeft een aantal dagen met kapotte fan gewoon zijn werk gedaan

Verwijderd

1. geen idee of je PC r goed tegen kan.

2. bij ZDnet heb je een progje die zet je CPU uit als hij een tijdje niets te doen heeft.Verder kun je in je profile opgeven of je de HDD uitzet na een bepaalde periode, bij je netwerkkaart staat er ook zo''n optie.

Verwijderd

Allemaal leuk een aardig dat HDD uitzetten, maar als je }:O dan een blokje wegschrijft gaat ie weer starten. Da''s helemaal erg elke x minuten een opspinnende HDD. Slijtage en herrie en stroomgebruik!

Of je doet de buffer in het RAM. Stroom er af en heel je buffer pleite :(

Verwijderd

maar als je kabel hebt kun je ieder blokje direct flushen.......
Pagina: 1