[BC3] Router e.d.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
M''n vriendin vind het allemaal maar niets.. In de ijdele hoop iemand te vinden die niet denkt dat ik geschift ben post ik ''m daarom hier maar even :)

M''n router/MP3-speler/Thermostaat/lichtschakelaar:
(AMD K6/2,64 Mb PC100, MSI mobo, 2x Unex 10Mbit (realtek), 1x unex 10Mbit hubje, voeding)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/Frontaal%20-%20geopend.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/frontaal%20-%20gesloten.jpg

En de bijbehorende terminal:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/display-mp3.jpg

De onderliggende techniek voor thermostaat/lichtschakelaar/display (een velleman K8000):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/setup.jpg

Barst maar los.. wat vind U ervan? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik vind hem heel vet :), ik zag m ook al op virtualhideout staan of niet.. ? ook koel met dat lcd-tje :7, zie je mij neit zo ff in mekaar knutselen hehe :)

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Beetje extreem, maar wel errug vet hoor :9

Helemaal zelf in mekaar geknusteld?

It seemed like a good idea at the time

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
:9~ echt mooi gedaan man!!!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Heel erg vet, maareh:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/display-mp3.jpg
Had wel wat netter gekunt, beetje jammer zo!

Verwijderd

Stoer gedaan!

• BC3 Victim
Ja het is allemaal zelfbouw, en ja die terminal kan en zal ook netter gemaakt worden. Dit is nog een try-out versie met het goedkoopste materiaal wat ik vinden kon (behalve die matrix orbital display).

''t ding is ongeveer zo groot als een gemiddelde thermostaat. De uiteindelijke versie wordt een alu u-profiel met een rookglazen frontpaneeltje. De knoppen worden dan vervangen door LDR''s (lichtgevoelige weerstanden) achter het rookglazen schermpje.

Overigens zit die terminal met maar 2 draadjes aangesloten :) (Velleman rules, ''t is wat soldeerwerk, maar ''t ruled :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
En wat kost nu zo''n grap?
Verder supertof ding!!!! Waar hangt hij nu in je huis?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

kan je wat meer vertellen over zo''n ''velleman'' ding?
is dat ingewikkeld om te gebruiken, duur, makkelijk, goedkoop, whatever??

update:
velleman.be ...daar staat al wat info erover.
ik zie dat je hem zelf kan aansturen met c++ en er staat ook dat je een diskette erbij krijgt met voorbeeld programma''s..krijg je de source er ook bij? (lijkt me wel eigenlijk, maargoed..wil het toch wel ff weten:))

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet eens een inbraakalarm? :P

beetje druk geweest volgens mij :)

Ik koop zelf niet graag van die geïntegreerde gevallen (zoals videorecorder/tv-in-één) maar....
Als je het zelf kan maken... ach ja...

wel koel trouwens ;)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
I''m deeply impressed...

Kun je niet wat meer vertellen of hoe het in elkaar steekt, precieze functies, hoe je het hebt gemaakt, besturingssysteem etc..

Volgens mij is zo''n unit de toekomst in ieder huis!

• BC3 Victim
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor. Het is in feite een gewone PC met als OS linux. Daaraan koppel ik via de par. poort een Velleman K8000. Deze Velleman kit bevat 16 digitale outputs (met een weerstandje om te zetten in TTF), 8 ''low resolution'' AD convertors, 4 ''high resulution'' AD convertors en een I2C bus. ''t ding wordt als kit geleverd, je moet ''m dus zelf in elkaar zetten (solderen). Software wordt meegeleverd in de vorm van een paar C++ voorbeelden. De Matrix-Orbital zit via een seriele poort aangesloten.

• BC3 Victim
is goed te doen.. :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

en dat c++ programmeren, is dat een beetje te doen? Aan de had van die voorbeelden kom je er wel helemaal uit als je een beetje c++ kennis hebt? (ik doe zelf eerste jaar HI, ben dus druk lerend, en momenteel ook (weer) aan c++)

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
damn! vet hoor!
hoeveel tijd heb je hier nou al wel niet ingestoken?!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:37

zaadstra

Überprutser

Lache man!

Vooral de systeemkast ziet er strak uit maar de remote mag er ook zijn op de knopjes na...

Ga je ergens nog wat details neerzetten, zoals schema''s en Linux configuratie?
Niet dat ik het ook zo uitgebreid ga maken, maar misschien zit er nog een leuk idee bij voor m''n mp3box.....

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je dat schema voor die LCD met knoppen niet online zetten, eventueel met WinAMP plugin? Ik ben al TIJDEN op zoek naar zoiets, een schakeling om eigen MP3''s op te zetten zonder monitor.

Voor de rest: Heel mooi gedaan! Dit ga ik ook es doen denk ik. I''m very impressed.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 11 april 2001 20:00 schreef SONiCB00M het volgende:
Kun je dat schema voor die LCD met knoppen niet online zetten, eventueel met WinAMP plugin? Ik ben al TIJDEN op zoek naar zoiets, een schakeling om eigen MP3''s op te zetten zonder monitor.

Voor de rest: Heel mooi gedaan! Dit ga ik ook es doen denk ik. I''m very impressed.
PC aan .. monitor uit .... kabel van monitor eruit .... monitor losmaken van pc ... dan zet je hem in de meterkast :) .... en daarna gebruik je de z,x,c,v,b, toetsen om winamp te bedienen :P
Geen monitor meer nodig :+

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
:):):):):):):):):):):):):):):):):)
Hij is wel grappig maar ik meen dit effe serieus. Ik wil ook zo''n MP3 bak! Heb respect voor mensen die dat wel kunnen, snap af en toe niet waar ze de inspiratie voor krijgen.

Verwijderd

hey!
hele stoere bak, vooral die lichtschakeling, da wil ik ook.
Kan je anders even een schema posten van hoe je dat hebt aangesloten en hoe je dat ding onder linux aanstuurt??
of evt. wat andere info die ik moet hebben wil ik dat ook maken (niet voor het licht, maar een ander wreed ideetje, je krijgt foto''s als het af is!).

Verwijderd

relais???? wie gebruikt die dingen nu???

:)

• BC3 Victim
Nou zo brilliant is het allemaal niet hoor. Die Velleman K8000 is gewoon te koop als kit, en daar heb je weer losse modules voor waaronder ook temp. metingen (thermostaat) en lichtschakelaars. Kit wordt compleet geleverd met voorbeeldcode.

Tevens zit er een 2-draads 10-kanaals afstandsbediening in het velleman gamma, die heb ik gebruikt voor aansturing van de terminal.

Verwijderd

oh, dat valt dus allemaal nog best wel mee, ik d8 dat je zelf allerlei idiote constructies met relais''s e.d. moest geen bedenken, maar dat valt dus erg mee.
Dan ga ''k toch maar es gewoon bij da elektronica shop langs... tnx...
Pagina: 1