Toon posts:

[BC3] Geheugen naar de ****???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AMD dondervogel 1 ghz (266 FSB) met Asus A7v133 mobo.

Alleen nu is volgens mij het geheugen naar de ****.
Ik heb 128 mb SDRAM.
Wanneer ik in het bijgeleverde proggie Asus PC Probe kijk naar de bezigheden van mijn geheugen geeft ie aan dat het "Physical Memory Usage" bijvoorbeeld 80% is. Dit is meteen na het opstarten.
Zodra ik een paar extra handelingen uitvoer loopt dit "Physical Memory Usage" op richting de 100%. Wanneer deze 100% ook echt is bereikt Crased mijn pc meteen.
Dus een spel spelen is er al helemaal niet bij, want dan is het geheugen binnen enkele seconden "vol"..

Het lijkt net of het gebruikte geheugen niet meer opnieuw geleegt wordt zodat het opnieuw gebruikt kan worden.

Waar kan dit aan liggen? Bios instellingen? Geheugen naar de ****.. of wat??

Heeft iemand hier ervaring mee.. Of een oplossing voor? Alvast bedankt

Verwijderd

Wat moet er staan ipv ****? ik geef het op...

Verwijderd

hoeveel ruimte heb je nog vrij op de schijf/partitie waar je Windoos swapfile op staat??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:54 schreef oral-B het volgende:
Wat moet er staan ipv ****? ik geef het op...
Klote -> Tering -> Kapot.. vul zelf maar in.. Ik dacht ik blijf een beetje netjes.

Maar gelieve gewoon antwoord te geven op de vraag..

Alvast bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:57 schreef MREn het volgende:
hoeveel ruimte heb je nog vrij op de schijf/partitie waar je Windoos swapfile op staat??
Nog bijna 1 Gig.. dus daar kan het niet aan liggen.. Het gaat ook om het "Physical Memory" niet om het "Virtual Memory"

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 00:00 schreef Ult het volgende:

[..]

Nog bijna 1 Gig.. dus daar kan het niet aan liggen.. Het gaat ook om het "Physical Memory" niet om het "Virtual Memory"
Wat wondhoos niet meer im het fysieke geheugen krijgt dumpt ie op je hdd, als die vol is kan het nergens anders naar toe dan in je dimmetje, en hoe goed win 98/me met geheugen omgat is bekend... :o

Verwijderd

anders leen even een reepje van een vriend/familielid/buurman en kijk of je dan het zelfde probleem hebt, probber ook jouw reepje in een andere pc, dan kan je checken of het aan je mem ligt.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
128mb is natuurlijk niet veel geheugen en winME kennende kan hij dat allemaal opmaken met 1 reboot, als je maar genoeg programma''s in je opstarten hebt zitten. ALS je 128 mb geheugen blijft houden de komende tijd zorg dan dat je een goeie memcleaner krijgt en haal alle programma''s behalve explorer en systray uit je opstarten.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik erachter..

Het blijkt dat zodra ik het proggie "Asus PC Probe" uitzet het vrije geheugen opeens groter wordt.
Kan dan ook opeens weer zonder problemen een spel spelen.
Wanneer Asus PC Probe dan weer opnieuw opstart/laad daalt de vrije hoeveelheid geheugen weer binnen no time naar 10% en minder.

Dus op de een of andere manier slurpt dat achtelijke proggie al mijn geheugen op :(

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

wat is volgens jou een goede mem cleaner, kan ik ook wel gebruiken :D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik kan je aanraden om er 256 mb in te zetten, dan heb je helemaal geen last meer :) 128 is een béétje krap in deze tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het geld ervoor had zou ik er graag 256 MB of meer in zetten.. Maar helaas.. Heb het geld er niet voor. Ben nu helemaal blut :'(
Pagina: 1