Toon posts:

[BC3] intricate details on voodoo 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger was alles nog overzichtelijk: voodoo 2 was the king en zo niet (viper 550) dan zette je er eentje bij en dan was er weer ongelimiteerde kwaliteit en compatibiliteit was ook iets wat je op de achterkant van de magnetron zocht. Toen dacht je nog dat de echte strijd op het processorveld werd gestreden met AMD die de pentium2 aanvechtte.

Dat ging zo tot ongeveer TNT2 en Voodoo 3. Toen de markt echt naar een andere generatie verschoof.

Voodoo 2, in sli moest zo veel mogelijk intern geheugen tot zijn beschikking hebben, dat ging toen nog in 16 en 32 mb modules. In die tijd werkten sommige mensen nog met Edo Ram, maar hij speelt nu een van de triangels in de Jostie band. Hoeveel SDram heeft de voodoo2 in sli nu eigenlijk nodig en hoeveel processorkracht hebben we nodig om voodoo2sli tot zijn volledige recht te laten komen? Ik weet het nogsteeds niet, het is een erfenis uit de tijd dat we geen keus hadden.

En dan is er altijd nog de clash amongst the titans themselves. Die naar Tom''s idee door een 8mb-er is gewonnen, volgens de markt door Creative blaster 12mb, de enige die het uit hield in de schappen na de Banshee golf.

Maar wat moet de huidige sli-er doen. Hoe ziet de pc er uit die je rond een sli bouwt op een manier dat er geen mhzje onbenut is? Is er al software die verschillende kaarten laat sli-en en welke kaarten moet je dan nemen?

Waar toe leidt de weg die wij nooit meer in zullen slaan?

Verwijderd

En uw vraag of bedoeling is??
wat systeem je nodig hebt voor Voodoo2 SLI tot zijn volrecht te laten komen of probeer je 5 minuten van ons leven te nemen?
Ik heb echter geen idee.
OC die v² naar 105mhz ipv 90mhz!!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ja ach leuk, tenminste begint hij niet met de S3 VirgeDX als eerste 3D chipset ;) .

Destijds was VooDoo 1 en zijn opvolger V 2 een echte hit.
De SLI opzet was de eerste die op behoorlijk tempo 3D grafics liet zien. OK was wel erg dur zo''n SLI, maar ja dat waren V550/V770/GF-1/GF2 en is nu de GF 3 ook ;(

Mijn SLI doet het nog steeds, inmiddels in een Celeron 500 achter een Riva ZX met 8 MB. De SLI is nog zeker niet afgeschreven. Games als UT, Q3 en CS doen het nog uitstekend (mede dankzij de lage SDRAM prijzen van recentelijk). OK T&L, tile based rendering, en allerlei lekkernijen voor het oog heeft tie dan niet, maar het loopt nog als een gesmeerde bliksem. Weg doen, nee, bewaren voor het hardware museum, naast de 486SX en andere snelle dingen van welleer.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad de nostalgie die weer bovendrijft. Voodoo1 was volgens mij eigenlijk te snel opgevolgd om een echte hit te worden.

Inderdaad vraag ik mij af wat voor systeem je nu nodig hebt om te sli-en. Is het echt zo dat 64mb te weinig is? En maakt het uberhaupt nog uit wat voor kaart je onder een slicombo hebt steken?

*D

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op vrijdag 06 april 2001 21:40 schreef profndrology het volgende:
Dit is inderdaad de nostalgie die weer bovendrijft. Voodoo1 was volgens mij eigenlijk te snel opgevolgd om een echte hit te worden.

Inderdaad vraag ik mij af wat voor systeem je nu nodig hebt om te sli-en. Is het echt zo dat 64mb te weinig is? En maakt het uberhaupt nog uit wat voor kaart je onder een slicombo hebt steken?

*D
128 of 256 MB is voor de huidige generatie spellen voldoende. Als 2D kaartje voor de SLI setup is bijv. een G200 van Matrox erg goed/mooi, heb je een combi van erg strakke 2D en toch nog snelle 3D performance [De Riva ZX die ik er nu in heb zitten is een overblijvertje]. Als ik me niet vergis haal je met een P3-650 pas de max fill-rate van de SLI V2, da''s op zich geen misselijk pc-tje dan (je zou er en GF in kunnen steken, dat werkt ook OK maar ja om nostalgische redenenen ;) )

[OEPS typo:( ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R