Toon posts:

[BC3] 486 compu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem... Ik heb namelijk bij een 486 computer waarvan het moederbord kapot was, een nieuw moederbord ingebouwd, plus een ISA videokaart en een ISA kaartje met COM-poort etc. erop. Hij doet het alleen niet! De computer gaat wel aan, maar geeft verder geen ene sjoegge. Wat is er mis?

Verwijderd

Probeer eens alleen videokaart+geheugen+voeding+cpu, maak de rest allemaal eens los.

Als dat het doet moet je even kijken hoe je de andere dingen aansluit. Of dat allemaal wel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ook geen hdd?

Verwijderd

Nee, eerst even niet, geen floppy, geen cd-rom, geen HDD, geen com poorten etc.

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking, maar zou het niet kunnen liggen aan een leeg batterijtje voor het BIOS :) Heb zelf ook zoiets gehad namelijk.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 06 april 2001 20:48 schreef Lollige_smurf het volgende:
Misschien een stomme opmerking, maar zou het niet kunnen liggen aan een leeg batterijtje voor het BIOS :) Heb zelf ook zoiets gehad namelijk.
Hier ook, maar dan zou er weldegelijk beeld moeten komen.
Misschien is het een idee om een pc-speakertje aan te sluiten en dan controleren of het apparaat begint te piepen. Zo ja, dan moet je maar ff posten wat voor piepjes hij geeft, misschien weet iemand hier wel de exacte vertaling voor die piepjes.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Weet je zeker dat je mobo verrot was en niet de cpu, staan alle jumpers goed enz.

Verwijderd

hebbie je cpu goed om erin geduuwd ? je kan hem namelijk erinsteken zoals je wilt... maar die hoek die bot is moet op pin 1......

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 21:22 schreef matty het volgende:
hebbie je cpu goed om erin geduuwd ? je kan hem namelijk erinsteken zoals je wilt... maar die hoek die bot is moet op pin 1......
Ja, da''s waar ook!

Had ik 3 jaar geleden ook meegemaakt. Maar toen maakte de pc enkel een zoemgeluid en ging de fan in de voeding niet eens draaien.

Pas na een week kwam ik er achter dat dat ding er verkeerd in zat |:(.

Ik ''em eruit getrokken en goed ingezet en hij deed het weer (tegen alle verwachtingen in :P))

Verwijderd

Heb je er wel iet van een Multi I/O kaart inzitten. Bij niet alle 486 borden zaten ide, com etc. op het mobo maar had je hier zo''n kaart voor nodig.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Voedingskabels van het mobo omdraaien(werkte bij mij prima:))
Per ongeluk verkeerd aangesloten.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Topicstarter
De Multi I/O kaart was idd het probleem. Ik had zaterdag de computer naar mijn werk meegenomen, en daar bleek dat de I/O kaart kaduuk was.:( Maandag krijg ik een andere, ff proberen.8-) Thx voor de reacties!:Y)
Pagina: 1