Toon posts:

[BC3] Pentium 166 MMX 50 Graden maar geen warmte.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 166 MMX in een computertje, volgens het bios wordt ie 45 Graden :( , zelfs 53 :( na een tijdje aanstaan (na het starten van een opstartflop, heb windows nog niet erop staan!). Maar als ik de koeler eraf haal en op de processor voel, de processor los maak en eronder voel, voel ik bijna geen warmte :? . Zeker geen 50 graden.

Wat moet ik hiermee? Kan ik die warmte sensor vertrouwen of is ie doorgebrand?

Het moederbord is een Asus TX 97 XE. Instellingen 2.5 x 66MHz @ 2.8 Volt.

Verwijderd

Temp. sensor brak ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 18:26 schreef Juupken het volgende:
Temp. sensor brak ;)
Hmm, zou ik het bios moet flashen? Of maakt ie kortsluiting?

Verwijderd

De temp sensor in de TX97 bord klopt niet. Want als ik mijn oude pc (P200 MMX op Asus TX97E) aanzet en gelijk het BIOS inga, is de temp al 44c. Dat kan dus nooit na 5 seconden. Na een tijdje is ie zelfs 64c in het BIOS.. da''s bijna tegen het max van 70c van die processor. Maar hij doet het al meer dan 3 jaar perfect, geen enkel probleem. Dus die temp sensor in de TX97E is gewoon zeer slecht, niet op letten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Klopt inderdaad. die TX97 geeft heel wazige temperatuurwaarden. Ik heb er hier een met een classic pentium 1 166. Dat bord van mij is trouwens nog veel waziger. Het is een socket 7. Maar wat ik ook probeer, MMX processoren slikt ''ie niet.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

166 kan je gewoon met een passieve heatsink koelen, die wordt echt niet zo warm.

Verwijderd

Hee dat probleem heb ik ook. Ik heb er een 233mmx inzitten en als ie net aanstaat is hij al 46gr. Terwijl hij maar op 262Mhz draait >:)

Weet iemand trouwens HOE ik de FSB hoger als 75Mhz krijg. OF de multiplier? Staat niet in het boekje en op het mobo. Zal toch vast wel kunnen?
Pagina: 1