Toon posts:

[BC3] Wazig HDD probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een oplossing voor mij? Ik heb een Maxtor 40Gb 7200rpm hard disk. Er staan 3 primaire partitie''s op met op de eerste W98 op de tweede W2k en op de derde Win XP.

Win2000 en XP draaien prima alleen onder W98 is het een doffe ellende. Het lijkt of hij de hele tijd staat te schrijven. De schijf is ook super traag onder W98. Ja, de 4in1 drivers zitten erop. 4.25 geprobeerd en nu staat 4.28 erop. Ik heb hem al een paar keer geformatteerd en de primaire partitie''s opnieuw aangemaakt maar het probleem blijft gewoon. Alleen onder Win98.

Als ik mijn oude schijf (Maxtor 10Gb 5200rpm) aansluit is er niets aan de
hand en loopt ook W98 prima.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik weet het niet meer.

Verwijderd

Wellicht een grotere Swap-file aanmaken ??

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot wil je hem hebben? De swap file werd door windows zelf beheert op de c schijf en staat nu op een aparte partitie. Hij blijft op ±150Mb. Het maakt geen verschil.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Overbodige vraag misschien, maar heb je DMA wel aanstaan in win98? Win98 wil ''m namelijk nog wel eens uitzetten...

ook even in veilige modus opstarten en alle ''overtollige'' drivers verwijderen wil wel eens helpen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat wel aan en als windows er net op staat met alleen drivers voor de videokaart en het geluid dan is er toch niet zoveel meer uit te zetten, toch?