[BC3] NoRRoD probs

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Let op! Lang verhaal! Het cursieve gedeelte stelt de voorgeschiedenis voor en het vette gedeelte de uiteindelijke vraag.

Ik heb in juni vorig jaar een Hercules Geforce II GTS 64 Mb gekocht :9~ Deze werkte naar behoren dacht ik. Ik had wel veel last van lock-ups tijdens 3d toepassingen, maar ik wijtte de fout in ieder geval niet aan de videokaart. Op een gegeven moment werden de lock-ups regelmatiger en kon ik zelfs ook regelmaat vinden. De computer liep vast op momenten dat èn de 3d-kaart werk deed èn WinAmp aanstond. Bovendien knipperden textures in Counterstrike. Hier had ik eerder nooit last van.
Dus toen werd ik op een gegeven moment wakker en ging ik nadenken. Ik had mooi een middagje vrij, dus kon ik ff testjes doen.
De testjes heb ik samengevat in een tabelletje.
Ik begon met de defaults van de Bios, Detonator 7.52, DirectX7 en 3Dmark 2000. Met deze configuratie had ik geen problemen met knipperende textures. Toen heb ik stapje voor stapje de Bios-settings omhoog gegooid. Tot ik nadat ik m''n geheugen op 133 Mhz en Cas 2 had gezet een knipperende texture in 3DMark 2000 ontdekte. Ik heb toen weer de BIOS settings op default gezet, waarna ik nog een 3DMark testje draaide. Groot was mijn verbazing toen ik wederom knipperende textures ontdekte.
Na een mooi tabelletje samengesteld te hebben kwam ik tot de volgende voorlopige conclusie: De knipperende textures en de lock-ups worden veroorzaakt door een fysiek probleem met de videokaart-hardware.

De volgende test sloot die conclusie:
In mijn andere computer (Celeron 400, 440BX chipset, ASUS P2B, 128 MB) vertoonde hij precies dezelfde knipperende textures en lock-ups.

Ik had garantie, dus ik ging naar Norrod (Zwolle).
Ik werd daar heel behoorlijk geholpen. Ze zouden mijn videokaart laten testen door het hoofd techische dienst (René voor de kenners). Als hij de kaart defect zou bevinden, zou hij worden opgestuurd naar het hoofdkantoor, waarvandaan hij zou worden doorgestuurd naar Hercules.
De reparatie zou ongeveer 2 weken duren.
In de tussentijd kon ik een andere videokaart kopen. Die kon ik dan weer teruggeven als mijn eigen weer terug was. Het geld zou ik volledig vergoed krijgen. Ik heb een Asus V7700 genomen, die tot nu toe geen enkel van bovenstaande problemen heeft vertoond, wat nogmaals mijn conclusie bevestigt!

Het is nu inmiddels 3 weken later, dus ik heb maar ff gebeld met Norrod. Ik vroeg of ze wisten hoe het met mijn videokaart was. De jongen aan de telefoon vertelde me dat het Norrod hoofdkantoor in Groningen mij verder kon helpen.
Dus ik bel het hoofdkantoor. De verkoper die ik daar aan de lijn kreeg kon mij vertellen dat de videokaart volgende week weer terug wordt gestuurd naar Zwolle. Hij vertelde er ook nog even bij dat er geen mankementen gevonden waren :? Hij zei er ook nog even doodleuk bij dat het waarschijnlijk aan de combinatie met mijn systeem zou liggen! Maar dan zou de videokaart het in mijn andere systeem wèl goed moeten doen.
Ik ben boos geworden aan de telefoon tegen die arme jongen. Terwijl hij er eigenlijk niks aan kan doen.

Dus ik zal mijn videokaart weer terugkrijgen, zonder dat er iets aan gedaan is! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? Ik kan van mezelf zeggen dat ik er aardig verstand van heb. Bovendien heb ik testjes gedaan die mijn gelijk bewijzen! Maar ja, vertel dat zo''n verkopertje maar eens!

Ik ben nu dus heel boos over de gang van zaken. Dit zou betekenen dat ik fl. 1059,- gewoon kwijt ben!

Hoe sta ik in mijn recht? Wat kan ik aandragen om een nieuwe videokaart te krijgen?

Verwijderd

je zou eventueel af en kunnen spreken om een andere winkel om een 2nd oppinion te vragen of niet?

Maar het gaat gewoon om het feit dat die lui die kaarten niet volledig testen ze kijken ff hij draait ,hij draait snel.. owwww niks mis mee... zo gaat dat.

Ik loop er ook altijd tegenaan te hakkelen gewoon goed zeuren. en ff wat screens die niet goed gaan uitprinten op verschillende config''s misschien.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien kun je ze uitnodigen voor een demonstratie-avond? Of je pc''s meenemen naar Norrod in Zwolle? Dan kunnen ze het immers zelf zien! Dan heb je bewijs! Zou ik echt doen, 1000 gulden is immers niet niks, en je moet hier echt wat aan doen!
Je kunt ook altijd nog de consumentenbond erbij roepen als het wat uit de hand gaat lopen. Daar kun je eventueel ook mee dreigen :). Is die bond toch nog ergens goed voor...
[edit: stukkie over consumentenbond]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Als Norrod vreemd gaat doen, kan je daar stennis schoppen in de zaak, of nog als tweede mogelijkheid dat ding zelf naar hercules opsturen.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Kun je niet met ze regelen dat je de kaart die je nu hebt (Asus v7700) houdt, en dat je het geld van de Hercules Geforce kaart weer terug krijgt?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Aangetekende brief sturen waarin je duidelijk je bevindingen en conclusie uiteen zet. Ook duidelijk aangeven dat deze Asus de problemen niet kent. Sommeer hun uiterlijk binnen een bepaalde periode (bv. 14 dagen) schriftelijk, en wel aangetekend, te reageren en dat jij hun verantwoordelijk houdt voor alle genomen en nog te nemen kosten in deze. Onderteken dat je tekent onder voorbehoud van alle rechten en weren en stuur na PRECIES bv. 14 dagen na dagtekening (alleen werkdagen)wederom een aangetekende brief met daarin de gemaakte kosten. Geef hen dan 48 uur de tijd om aangetekend te reageren. Doen ze dat niet, stuur je meteen een deurwaarder op hun deur voor de kosten in de 2e brief, vermeerderd met de incassokosten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
ik ken die rene wel...

Ik kreeg van hem een 10x8x32 cdrw terug voor mijn kapotte 4x4x24 schrijver :):)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 16:41 schreef Cutebritney het volgende:
ik ken die rene wel...

Ik kreeg van hem een 10x8x32 cdrw terug voor mijn kapotte 4x4x24 schrijver :):)
Yepp Rene = cool... :) Zijn er maar weinig bij norrod... :(

Greetz

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 06 april 2001 17:00 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Yepp Rene = cool... :) Zijn er maar weinig bij norrod... :(

Greetz
Wie is Rene dan, staat ie in de winkel en is het die met die blonde topjes in het haar ?

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Nee, dat is Jan Pieter.
ook een aardige kerel, die ons tot een oplossing bracht voor het probleem :)

• Xandrios
  • Laatst online: 17:25
ik weet niet precies hoe hij eruitziet, ik heb hem alleen aan de phoon gehad...

hij werkt in Zwolle iig..
(telefoon/verkopen)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:52
Duh, die lockups liggen niet aan je videokaart, maar aan je moederbord. Ik heb ook veel problemen gehad met m''n GF2 MX en m''n P2B (beide van Asus dus). Nadat ik AGP rate op 1x had gezet ipv. 1x liep het als een zonnetje. Gelukkig heb ik nu een MSI i815EP plank die wel met AGP +1x kan omgaan.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Op dinsdag 01 mei 2001 19:17 schreef biobak het volgende:
Duh, die lockups liggen niet aan je videokaart, maar aan je moederbord. Ik heb ook veel problemen gehad met m''n GF2 MX en m''n P2B (beide van Asus dus). Nadat ik AGP rate op 1x had gezet ipv. 1x liep het als een zonnetje. Gelukkig heb ik nu een MSI i815EP plank die wel met AGP +1x kan omgaan.
Als je wat beter opgelet had, had je gezien dat alleen dat tweede systeem een P2B heeft. In z''n sig staat een link naar ''Mijn systeem'', en daar staat dat zijn eerste systeem een Abit KT7-RAID heeft |:(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:52
Op dinsdag 01 mei 2001 19:25 schreef deviln het volgende:

[..]

Als je wat beter opgelet had, had je gezien dat alleen dat tweede systeem een P2B heeft. In z''n sig staat een link naar ''Mijn systeem'', en daar staat dat zijn eerste systeem een Abit KT7-RAID heeft |:(
Oke, P2B met GeForce2 is geen slim testsysteem.
Misschien zitten de heatsinks niet goed op die Hercules kaart waardoor het geheugen oververhit raakt?? Kan me zoiets nog wel voorstellen.

Verwijderd

Is je pc niet te traag?

Ik heb vroeger mij GeForce op een BX-mobo met celly 300 gerunt en het was er traag en onstabiel.

Weet je wel wat je cpu meemaakt als je de GeForcelijke Krachten loslaat op je proc, die proc zegt "help" door je pc te laten crashen.

Ik heb nu een TB800@950Mhz en alles werkt goed.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Check idd de temp ff, en na een nachtje uitstaan of hij het probleem dan weer meteen heeft, anders ligt het aan de temperatuur,
Dit is dus puur technisch,

hoe het juridisch in elkaar zit weet ik niet, in ieder geval
veel Suc7

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb p2 350 op p2b met geforce 2 gts en werkt prima !

...

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Effe een vraagje, hoe kan je je geheugen op 133Mhz laten lopen met een Abit KT7-RAID bordje, dat het met de Abit KT7A kan geloof ik wel ;)
Ten tweede, ik heb ook een Hercules Geforce 2 GTS (niet de 64MB versie dus) maar die loopt prima met mijn mobo, ook met AGP 4X aan in de bios.
Lijkt mij dus ook een foutieve kaart.

Verwijderd

Bij Norrod L''warden heb je er een rondlopen met een tweakers.net shirt. :)

Verwijderd

Mischien kun je zelf met Hercules contact opnemen en de situatie uitleggen, mischien zijn ze bij de fabrikant eerder geneigd jouw probleem serieus te nemen.

Voor zover ik weet zal een fabrikant altijd het zekere voor het onzekere nemen en er voor zorgen dat jij well tevreden bennt met hun product. Zeker nu je bij de winkel min of meer bakzeil hebt gehaald.

Verwijderd

neem je pc mee met de videokaart naar de technische diens, in groningen is dat naast de verkoopplaats, laten aan ze zien dat er wel iets mankeert, niet vertellen dat je al langs bent geweest, gewoon hard om een nieuwe eisen.

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Mensen mensen!
Het is allang opgelost. Dit is al een hele oude topic!
Ik heb een Asus Geforce 2 Pro 64 Mb gekregen in ruil voor de defecte.
Jan Pieter heeft hem zelf uitgetest en heeft dit voor mij geregeld met het hoofdkantoor.

aardige kerel :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15

Flexx

This side up

Dit heb ik ook met een kapotte Plextor 16/10/40
Die hebben ze terug gestuurd zonder er waat aan gedaan te hebben. Was wel 2 weken weg.

Laatste keer dat ik daar wat gekocht heb.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Norrod is perfecte winkel, de prijs is goed, en de verkopers blijven altijd aardig. Je moet eigenlijk direct contact zoeken met de fabrikant en niet via de winkel (ook al is dat niet die officiële weg) De fabrikant kan veel meer voor je betekenen. Norrod is alleen maar ''doorgeef luik'', dus het helemaal geen zin, om tegen die mensen aan te schreeuwen en ellende te gaan trappen. Je maakt het conflict groter op.

Stap dus gelijk naar de fabrikant, en ga dus niet ellende trappen bij de winkel, want daar schieten beide partijen echt niets mee op, sterker nog, ik denk dat je je belachelijk gaat maken als je daar staat te koken >:)

/dev/null

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ja ik heb nooit problemen met norrod... als er iets defect is krijg je meteen een nieuwe mee. Daar doen ze helemaal nie moeilijk over

Verwijderd

Pak een beitel en een hamer, haal je koeler van je GPU, maak er een flinke DIEPE kras in, zet koeler er weer op. Stuur em weer naar NoRRoD....

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 13:06

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb ook een vreemd norrod verhaal :

- Computer bleef steeds hangen bij het opstarten van windows.
- Windows herinstalleren hielp niet.
Allerlei onderdelen verwijdert en vervangen. Ook Viper330(AGP) vervangen door Voodoo3(AGP), niets hielp.
Toen zou ik de bios flashen, maar dat mislukte.
- Toen hebben we de computer met verotte bios en de voodoo3(agp) er nog in naar norrod gebracht. Zij moesten het systeem dus eerst flashen, om daarna het oorsponkelijke probleem te kunnen aanpakken.
- Belden ze na een week op: "Systeem klaar!" Toen we hem thuis hadden, werkte het dus nog niet. Bleek dat ze alleen de bios hadden geflash en meer niet.
- computer weer terug.
- Week later bellen ze weer op: "Systeem doet het, voodoo3 was kapot, en vervagen door tnt2vanta" zeiden ze.
Dit leek mij dus heel vreemd toe, want voodoo3 en viper gaven de zelfde problemen.
- Toen de computer thuis was, las ik ook een papiertje met de beschrijving van wat ze gedaan hadden:
* voodoo3(agp) geeft problemen
* voodoo3(pci) geeft geen problemen
* tnt2vanta(agp) geeft ook problemen
* agp-slot schoongemaakt -> tnt2vanta(agp) doet het weer.
Maar ik krijg de pc terug met de melding dat de voodoo3(agp) kaart kapot is - blijkt dus niet zo te zijn - agpslot was gewoon vies.
En die vanta de ze er zelf in hebben gezet, moesten we wel kopen.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Op woensdag 02 mei 2001 09:42 schreef Guanoape het volgende:
Bij Norrod L''warden heb je er een rondlopen met een tweakers.net shirt. :)
Yupz, Maareh er lopen er twee rond met een T.net Sweater

One of them is me :)

Verwijderd

hehe,
Bij NoRRoD zwolle lopen er twee rond met blond haar en stekeltjes.....
De ene is wat kleiner, Raymond is zijn naam, de andere ben ik idd....(Jan-Pieter) *-)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 04 mei 2001 00:07 schreef Lord Maximus het volgende:

[..]

Yupz, Maareh er lopen er twee rond met een T.net Sweater

One of them is me :)
Hahahaha, helemaal weg van tweakers zeker :)
Nou je bent niet de enige. * I_stealth_I ook

/dev/null

• Lordy79
  • Laatst online: 18:05

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 04 mei 2001 00:41 schreef jeepeej het volgende:
hehe,
De ene is wat kleiner, Raymond is zijn naam, de andere ben ik idd....(Jan-Pieter) *-)
Op zich gaan we dan weer on-topic ---> NoRRoD probs... >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

hehe,
zozo, Tweakers wat AMD-tjes, norrod wat t-shirtjes? :)
Het is hier vol op tweakers met verkopers volgens mij >:) Misschien is het wel leuk om naast korting voor scholieren van bepaalde scholen ook 5% EXTRA korting te geven aan Tweakers :P

/dev/null

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, welke scholen krijgen korting dan.
Bedoel de scholieren dus :)

And The Only One

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 04 mei 2001 01:42 schreef Diamon het volgende:
Mmmmmmm, welke scholen krijgen korting dan.
Bedoel de scholieren dus :)
hanzehoogeschool (Groningen)
Noordelijke Hogeschool LWD (Leeuwarden)
5%
Zwolle weet ik niet...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 04 mei 2001 01:44 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

hanzehoogeschool (Groningen)
Noordelijke Hogeschool LWD (Leeuwarden)
5%
Zwolle weet ik niet...
Ook Friese Poort Leeuwarden/Drachten
Hele school staat daar vol met nieuwe Samsung 750S schermpies

[edit] typfouten!

/dev/null

Verwijderd

Biergekoelde dondervogels....?!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Voordat iedereen een schooltas gaat kopen...
enkel op vertoon van een geldig inschrijfbewijs.

En niet op printers, notebooks, software en (maar dat is voor tweakers niet relevant) arbeidsloon.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 03 mei 2001 09:29 schreef HitmanWVU het volgende:
Ja ik heb nooit problemen met norrod... als er iets defect is krijg je meteen een nieuwe mee. Daar doen ze helemaal nie moeilijk over
Same here, en heb twee week geleden een 10GB Maxtor terug gekregen voor een 4,3 Maxtor die is opgestuurd, maar die na de gestelde datum nog niet terug was. Errug netjes. NoRRoD is voor mij de enige winkel in groningen. :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 02 mei 2001 17:47 schreef Kolky het volgende:
Mensen mensen!
Het is allang opgelost. Dit is al een hele oude topic!
Ik heb een Asus Geforce 2 Pro 64 Mb gekregen in ruil voor de defecte.
Jan Pieter heeft hem zelf uitgetest en heeft dit voor mij geregeld met het hoofdkantoor.

aardige kerel :)
Helemaal gelijk :) Ik vind het ook altijd het fijnst als hij je helpt in de winkel, dan gaat het altijd goed.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb er ook vet gekloot me mijn gf2 gts is kaduk end an willen zij dat ik mijn hele systeem meeneem zodat zij het kunne testen , ik ben toch nie achtelijk of wel soms ?

systeem is 1 week oooud video kaart is vanaf 26 maart 01 , en hij is al getest met een andere video kaart en die deed het wel

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 17:12 schreef funkflex het volgende:
ik heb er ook vet gekloot me mijn gf2 gts is kaduk end an willen zij dat ik mijn hele systeem meeneem zodat zij het kunne testen , ik ben toch nie achtelijk of wel soms ?

systeem is 1 week oooud video kaart is vanaf 26 maart 01 , en hij is al getest met een andere video kaart en die deed het wel
Jah, ik moest ook ff met mijn hele systeem langskomen. Maar er was geen mogelijkheid om het gelijk ff te testen. Daarvoor moest ik hem een paar dagen laten staan.
Wat denken ze daar wel niet! Dat een Tweaker ook maar 1 dag zonder computer kan?! Ik iig niet :)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 04 mei 2001 17:12 schreef funkflex het volgende:

Het is in jouw eigen belang. Stel dat die videokaart bij ons die klachten NIET geeft, dan ben jij nog steeds niet geholpen.

Daarbij denk ik niet in 1e instantie aan de videokaart als de klacht luidt: loopt na 1 1/2 tot 2 uur vast, ongeacht wat je op de PC doet.

Maar we zullen zien :)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 17:07 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Helemaal gelijk :) Ik vind het ook altijd het fijnst als hij je helpt in de winkel, dan gaat het altijd goed.
altijd errug stoer om te horen ! ;)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 19:39 schreef Kolky het volgende:

[..]

Jah, ik moest ook ff met mijn hele systeem langskomen. Maar er was geen mogelijkheid om het gelijk ff te testen. Daarvoor moest ik hem een paar dagen laten staan.
Wat denken ze daar wel niet! Dat een Tweaker ook maar 1 dag zonder computer kan?! Ik iig niet :)
Als je een echte tweaker bent dan zul je toch wel meerdere systemen thuis hebben staan? Ik in iedergeval wel ! 8-)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Destruction

(ex-)Automonteur

hehe,
En die balie van die td goochem ( no offence ) hangt vol met AMD stickers oid.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 22:41 schreef jeepeej het volgende:

[..]

Als je een echte tweaker bent dan zul je toch wel meerdere systemen thuis hebben staan? Ik in iedergeval wel ! 8-)
Go for IT JP!! Altijd voor een BACKUP zorgen is het motto en een echte Tweaker neemt dit advies ook graag aan, toch? :7

Verwijderd

TD goochem...

Maar goed dat je er ''no offence'' hebt neergezet..

er hangt volgens mij maar één amd stickertje van 8x8 cm...

Jah.. boven hingen een paar plaatjes van 140x80 cm...

• MicHELLo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03-2025

MicHELLo

Mahna mana......tuuu tuu tu tu

MicHELLo''s verhaal:

Omdat ik ook wel weer een nieuw systeempje wilde hebben ben ik maar NoRRoD Zwolle gekacheld. B-) Daar aangekomen was het best wel druk in de winkel en eindelijk werd ik dan geholpen door die kleine met de dat grappige kapsel (8> (Ray heette hij volgens mij). Ik wilde eerst een Intel PIII kopen, maar hij raadde een AMD TB aan. Alle spulletjes gekocht en naar huis geraced en toen begonnen aan het bouwen van mijn puter. :P

Eenmaal alles in elkaar gezet deed de puter niks en toen meteen NoRRoD Zwolle gebeld. :'( Meteen iemand aan de lijn en die gaf me meteen aan Ray. (8> Die gaf me een paar tips en die probeerde ik meteen uit. Helaas hielp het niet en het was net iets voor vijfen.... :( Ik weer bellen en mocht nog langskomen, Ray (8> zou op me wachten (hehehe). Terwijl de winkel allang gesloten was mocht ik naar binnen en gingen we naar de puter kijken. Al snel kwam hij (8> erachter dat het moederbord kapot was en vervangede hij hem! Ook sloot hij mijn brander anders aan zodat deze stabieler was en pastte hij mijn bios optimaal aan. Daarna had hij nog een paar truken voor windows en na de reboot was het duidelijk te merken dat alles veel sneller was.

Het was een lange dag geworden (voor mij en Ray (8>) maar ik ben wel als een gelukkig mens naar huis gegaan ;)

Ray@NoRRoD Zwolle RULES!!!!!!!!!!!!!!!

UNOX, the worst operating system

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 04 mei 2001 23:13 schreef pier het volgende:

[..]

En die balie van die td goochem ( no offence ) hangt vol met AMD stickers oid.
Heheheh, ze zijn wel aardig bij Norrod. Ze behandelen je daar tenminste normaal, integenstelling tot die ''gladde verkopertjes'' van bijvoorbeeld Dynabyte en Vobis winkels waar ze je in stropdas met zo''n ''tandpasta smile'' binnen no-time tot kopen overhalen, of je raar gaan aanstaren als je met iets aan komt zetten dat je wilt gaan ruilen, bovendien hoef je bij die DynaByte winkels niet aan te komen voor enige vorm van computerkennis, ik denk zo''beetje dat m''n dementerende oma meer kennis heb van computers dan DynaByte. Die landelijke computerwinkels zuigen echt verschrikkelijk, ze gaan voor een zeer hoge winstmarge, maar geven niet thuis bij support. Norrod roelt enorm vergeleken met die landelijke computer winkels :9~

/dev/null

• Laurent
  • Niet online
Hmm ik ben powered by PTT Post & CTW :P

(zo nu en dan ook bij Paradigit, maar das alleen voor kleine dingetjes)

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 23:56 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]
ik denk zo''beetje dat m''n dementerende oma meer kennis heb van computers dan DynaByte.
Dat is al internetionaalbekend

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En al die andere winkels die PC''s verkopen.
Bv: Scheer je kaal en Fopje, AH, Aldi, Dixon''s en idd Dynabyte

And The Only One

Verwijderd

heheh wouter, wat zeur je nou, je hebt toch geld zat :P

heheh en norrod zwolle rulezzz

mzzl

Paulus

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hehe,
Ben jij dan die ene die mij een SPIRE heeft verkocht ?

Dat ik vroeg

"En is die stil ? " met een serieuze en strenge blik.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 04 mei 2001 23:56 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Heheheh, ze zijn wel aardig bij Norrod. Ze behandelen je daar tenminste normaal, integenstelling tot die ''gladde verkopertjes'' van bijvoorbeeld Dynabyte en Vobis winkels waar ze je in stropdas met zo''n ''tandpasta smile'' binnen no-time tot kopen overhalen, of je raar gaan aanstaren als je met iets aan komt zetten dat je wilt gaan ruilen, bovendien hoef je bij die DynaByte winkels niet aan te komen voor enige vorm van computerkennis, ik denk zo''beetje dat m''n dementerende oma meer kennis heb van computers dan DynaByte. Die landelijke computerwinkels zuigen echt verschrikkelijk, ze gaan voor een zeer hoge winstmarge, maar geven niet thuis bij support. Norrod roelt enorm vergeleken met die landelijke computer winkels :9~
Opzich is er ook niks mis met NoRRoD hier in zwolle, maar ze hebben mij een keer opgelicht, toen ik een pI166MMX bracht die kapot was ( en ik had toen veeel minder hardware kennis dan nu ), ik vertelde wel dat ik al een andere videokaart had geprobeerd, de bios het gereset, en ander geheugen had geprobeed, haal ik hem op, zegt die vent "Hij is om zeep vrees ik, ik heb de bios gereset, andere videokaarten geprobeerd, en ander geheugen geprobeerd" |:(
Op vrijdag 04 mei 2001 23:46 schreef 2ndOpinion het volgende:
TD goochem...

Maar goed dat je er ''no offence'' hebt neergezet..

er hangt volgens mij maar één amd stickertje van 8x8 cm...

Jah.. boven hingen een paar plaatjes van 140x80 cm...
Ja ik heb niks tegen die zaak, vooral niet omdat ie mooi goedkoop is enzo, in mijn kast zit ook alleen NoRRoD hardware, behalve de videokaart& HD, mijn volgende bak ga ik er ook halen ( de onderdelen, ik ga hem zelf bouwen )

En ik zei dan TD Goochem, plus no offence want het is een mooi vak wat ie doet.

En toen ik deze had besteld, zeiden ze dat het 2 weken zou duren voordat ie er was, na 3 weken was ie er nog niet, toen ging ik er heen om te vragen hoe het zat, en ik had er een 6,4 GB hdd bij besteld, maar die was niet meer leverbaar, dus toen heb ik daar een 8,4 GB van gemaakt, toen ie er 2 weken later nog niet was heb ik het op een akoordje gegooid, toen hebben ze de p.c in de winkel in mekaar gezet i.p.v in groningen.

Jeepeej, dit was vorig jaar november, ik was diegene die toen steeds belde ( om de 3 dagen ) of mijn p.c er al was, en ik was diegene die toen 30,- piek teweinig gaf. ;)

B.T.W jeepeej ( oid ) verkopen jullie niet toevallig Aopen kasten ?

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 11:08 schreef pier het volgende:

[..]

Jeepeej, dit was vorig jaar november, ik was diegene die toen steeds belde ( om de 3 dagen ) of mijn p.c er al was, en ik was diegene die toen 30,- piek teweinig gaf. ;)

B.T.W jeepeej ( oid ) verkopen jullie niet toevallig Aopen kasten ?
ik had zelf ook om de 3 dagen gebeld als ik in jouw schoenen stond :)
fouten zullen er ongetwijfeld wel gemaakt worden....Wij zijn ook mensen....

sinds kort verkopen we ook Aopen kasten...>:)

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 11:01 schreef pier het volgende:

[..]

Ben jij dan die ene die mij een SPIRE heeft verkocht ?

Dat ik vroeg

"En is die stil ? " met een serieuze en strenge blik.
geen idee meer.... ik krijg wel meer klanten, maar dat had je vast al wel in de gaten....;)
Hij is in iedergeval wel stiller dan die Super orb :D

Verwijderd

Ja...

We hebben momenteel A open kasten als lownoise kasten..

(hq03 en de hq08..)

(amd certified..)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Waarom reageren ze bij Norrod nooit op Online bestellingen? Bijna 2 maanden geleden iets besteld, maar nooit verder iets meer vernomen, mijn achterbuurjongen heeft ook nog nooit meer iets vernomen van zijn bestellingen via de Norrod Webwinkel behalve dit meeltje van de auto-responder:
Geachte klant,

Via deze mail bevestigen wij uw internetbestelling, de bestelling zal vanuit
het hoofdkantoor verzonden worden naar de desbetreffende winkel. U zal van
dit filiaal bericht krijgen zodra de onderdelen voor u gereed liggen of wat
de ontbrekende onderdelen zijn. Tevens zal een ordernummer krijgen waarmee u
de onderdelen af kan halen in de winkel.

Met vriendelijke groet;
Webmaster NoRRoD Computers
Webmaster@norrod.nl
www.norrod.nl

NORROD Computers Helpdesk: 0900-4NORROD (0900-4667763) of helpdesk@norrod.nl

Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn de FENIT-voorwaarden van
toepassing.
Deze voorwaarden worden u op aanvraag kostenloos toegezonden
De website draait op KPN''hosting'' en dat is zo ongelovelijke trage/brakke rommel, vaak timeouts enzo. Ze zouden er goed aan doen om eens een beter hostingpakket aan te schaffen. Die hostingpakketten zijn btw. niet zo duur meer, dus ik snap werkelijk niet dat ze eens wat beters gaan aanvragen, bijv. bij nxs punt NL ofzo, ik noem maar wat.

/dev/null

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Op maandag 07 mei 2001 00:28 schreef 2ndOpinion het volgende:
Ja...

We hebben momenteel A open kasten als lownoise kasten..

(hq03 en de hq08..)

(amd certified..)
Je bedoelt HQ45(Midi) & HQ08(Big).. En dus niet HQ03 :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 05 mei 2001 19:19 schreef jeepeej het volgende:

[..]

geen idee meer.... ik krijg wel meer klanten, maar dat had je vast al wel in de gaten....;)
Hij is in iedergeval wel stiller dan die Super orb :D
Hij is op het moment niet zo stil maar hij houd de casetemp van mijn 433@488 op 30 graden.

Dus het is een goeie cooler.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op dinsdag 08 mei 2001 13:30 schreef I_Stealth_I het volgende:
Waarom reageren ze bij Norrod nooit op Online bestellingen? Bijna 2 maanden geleden iets besteld, maar nooit verder iets meer vernomen, mijn achterbuurjongen heeft ook nog nooit meer iets vernomen van zijn bestellingen via de Norrod Webwinkel behalve dit meeltje van de auto-responder:
[..]

De website draait op KPN''hosting'' en dat is zo ongelovelijke trage/brakke rommel, vaak timeouts enzo. Ze zouden er goed aan doen om eens een beter hostingpakket aan te schaffen. Die hostingpakketten zijn btw. niet zo duur meer, dus ik snap werkelijk niet dat ze eens wat beters gaan aanvragen, bijv. bij nxs punt NL ofzo, ik noem maar wat.
Geen problemen mee, ik krijg dezelfde dag of dag erna een bevestiging of melding dat bestelling is binnen gekomen, en vaak 1 dag later of zelfde dag mailtje dat bestelling komende 3 dagen klaar ligt.

Zo ging dat ook met me vandaag aangeschafte Iiyama 22" monitor in Groningen..

Prima..

• Copycat
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Even een vraagje voor alle norrod medewekers hier.
Waar blijft die ATi Radeon AIW nou?
Ik zit nou al z''on 3/4 jaar te wachten tot die in jullie assortiment komt.

Greetz Copycat

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1