[BC3] ISDN modems ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
We zijn pas verhuist en ik heb nu de beschikking over ISDN !! Jaja... :) tis dat we geen kabel of adsl hebben, maar tis weer wat sneller dan een 56K modempjes...
Maar welke isdn modem zal ik nemen, wat zijn de goeie isdn modems, ik heb jaren gebruik gemaakt van een e-tech 56K modem en denk erover om een e-tech dolphin isdn modem te nemen. Maar hoe zijn andere merken zoals sitecom, fritz, en zyxell(oid) ? En wat met andere OS-en(dus niet windows) ? Ik wil wel gebruik maken van een interne..
B.v.d.

Verwijderd

Het is bij ISDN modems volgens mij net zo als bij de 56K modems. Het maakt geen donder uit welke je neemt........ Koop er gewoon een die leuk is. Als het maar geen KPN (smartvox, e.d.) is want die zijn veeeeeeeeeel te duur.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Hier een Eicon en een Fritz, werken beide prima. De Eicon installeerd wat makkelijker en logischer.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

het maakt wel uit, ik heb een compaq USB ISDN adapter (gekregen en niet gekocht) en die zuigt zwaar.

• T.S.
  • Niet online
Of het nu toeval is of niet, ik ken veel mensen die problemen hebben gehad met E-tech ISDN adapters.

Mijn advies, koop gewoon een Dynalink IS128PH, ik heb hier heel veel van verkocht, en ben nog nooit een probleem tegengekomen.

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06-2025
Hee bedankt voor jullie reacties, zelf ben ik wel van mening dat het zeker wel uitmaakt welk merk/type je heb. Want je kan onderling toch wel wat verschillen hebben qua download/upload snelheden, ondanks dat de verbinding bij alle toch 64Kb/s is..
Denk dat het dan toch de Dynalink 128kbps ISDN IS128PH (PCI)word...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Teles ISDN ISA modem. dat is in mijn opinie de beste. ze zijn wel wat aan de prijs, maar dan heb je ook wat. het is een hele tijd de standaard modem van de KPN geweest. (dat is nu Eicon Diva, ze kwamen er bij Teles ook achter dat hun modempjes goed verkochten en ze hebben de prijs aardig verhoogd)

Verwijderd

Waarom hebben jullie het eigenlijk over een ISDN MODEM??? Een ISDN kaart MOduleert en DEModuleert namelijk niet, omdat ie een digitaal signaal gebruikt. OK, je kan later eventueel met extra software (BV. RVS-COM ofzo) de ISDN ADAPTER een modem laten immiteren, maar het is geen MODEM.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:51

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 06 april 2001 19:48 schreef Xeno het volgende:
Waarom hebben jullie het eigenlijk over een ISDN MODEM??? Een ISDN kaart MOduleert en DEModuleert namelijk niet, omdat ie een digitaal signaal gebruikt. OK, je kan later eventueel met extra software (BV. RVS-COM ofzo) de ISDN ADAPTER een modem laten immiteren, maar het is geen MODEM.
Maar voor het gemak hebben we het allemaal over modems..

Dynalink is erg goed (IS128AE), via GlobalXs met 14 K/s downloaden...(1 lijn) >:)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 19:57 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Maar voor het gemak hebben we het allemaal over modems..

Dynalink is erg goed (IS128AE), via GlobalXs met 14 K/s downloaden...(1 lijn) >:)
14K/sec met EEN lijntje is niet mogelijk met ISDN dus waarom je dat zegt begrijp ik niet. De grens met EEN lijntje ligt toch echt bij de 8K/sec max en met 2 lijnen dus 2x zoveel.

Ik heb zelf een Dynalink adaptertje en die doet het altijd perfect. Enige is dat ie standby modus niet ondersteund dus je kan je pc niet in stby zetten maargoed dat boeit niet zo erg.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

kzou voor zo''n eicon diva isakaartje gaan, werkt in windows en linux

\o/

Verwijderd

ISA?? Dat lijkt me nou niet echt verstandig. Ten eerste moet je al nog steeds een ISA poort hebben, ten tweede als je een nieuw moederbordje gaat kopen is de kans iets van 100% dat ie geen ISA slotje meer heeft, en ten derde neemt alles wat ISA is altijd wat meer van je CPU in beslag dan PCI volges mij.

Of is ISA de type-aanduiding ofzo? Want dat je in deze tijd nog een ISA kaartje aan gaat raden lijkt me toch tamelijk opmerkelijk!

Verwijderd

KOOP DYNALINK!!!

heej, toevallig hebbik nog een kaartje liggen..:) hebbe?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zelf heb ik een ISDN kaart van Asus(com)

met mijn demon account hik ik bijna altijd tegen de 8kb aan (mits de server natuurlijk goed genoeg is). 128k wordt ook ondersteunt en doet ie ook prima 15kb

greetz Saus

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 20:52 schreef oXygeN het volgende:
kzou voor zo''n eicon diva isakaartje gaan, werkt in windows en linux
Mijn Dynalink (PCI) draait ook probleemloos onder Linux (Suse kent hem). Mijn Eicon Diva (isa) daarentegen is spontaan overleden! Ga maar voor de Dynalink!

Verwijderd

Ga lekker voor kwaliteit, ik heb een tijdlang gebruik gemaakt van een Tornado ISDN ISA-kaart, ding was 2,5 jaar geleden 150 gulden, maar dan heb je ook een topkaartje.

Conclusie van deze topic: zoveel mensen, zo veel meningen...

• 2xtreme
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 09:05
Op vrijdag 06 april 2001 20:49 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Dynalink adaptertje en die doet het altijd perfect. Enige is dat ie standby modus niet ondersteund dus je kan je pc niet in stby zetten maargoed dat boeit niet zo erg.
Dan wil ik je aanraden om de laatste drivers te downen. Ik had nl. ook dit probleem, maar dat ius dus inmiddels gefixed! (www.dynalink.nl)

P.S. Heb zelf een 3tal ISDN kaarten (2x Dynalink en 1x Teles) en ik moet zeggen dat de Dynalinks zeer goed bevallen. Sneller dan de Teles en goede driver support

Verwijderd

Jah, dynalink is gewoon de beste, ik gebruik eenzelfde kaartje nu al ongeveer 2,5 jaar. nog GEEN problemen mee gehad. win98 (se), ME, Win2K en linux.....allemaal gewoon draaien!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb zelf een Eicon Diva, en die bevalt me zeer goed. Makkelijk te installeren en te configureren, en nog nooit problemen mee gehad. Aanradertje.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Eigenlijk maakt het niet uit welke kaart je koopt. Technisch kunnen ze allemaal de zelfde snelheid, Intern heeft als voordeel dat het volle bandbreedte van ISDN benut bij 2 lijnen.

Ik heb eenehh... SITECOM kaartje die het goed doet.

Verwijderd

Benut een extern ISDN adaptertje de volle bandbreedte dan niet bij gebruik van 2 lijnen? Leg es uit! Kan ik nog wat van je leren misschien!

En trouwens, 2xtreme, bedankt voor je tip, ik ben de nieuwste drivertjes (alweer van december vorig jaar zie ik) aan het downloaden en zal ze zo es proberen. Ik bleef altijd amar bij de drivertjes van juli 2000 ofzo omdat dat in principe allemaal goed werkt(e) alleen die stby modus ging dus niet.

Verwijderd

Hmm ik moet wel zeggen dat het installeren van die drivers voor me Dynalink ISDN kaartje bepaald niet meevalt!

Moet je altijd nog een com5 en 6 toevoegen ofzo, anders werkt het al helemaal niet amar die herkent hij/voegt hij niet automatisch toe...dus die nieuwe drivertjes installeren lutk van geen kant, heb net tot 2 keer toe een nieuwe ghost image derop moeten zetten want ik krijg hem anders niet meer aan de praat. Echt waardeloos.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Voor een gedegen uitleg en vergelijking kijk maar eens op:

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=72
Pagina: 1