Toon posts:

[BC3] Scsi kaart wel winme geen win2k.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een scanjet 5p ofzo en die deed het tot nu perfect onder win2k, maar sinds gisteren geeft win2k bij het opstarten een blue-screen error waar iets instaat van; irq not less or equal. En hij geeft die error pas na de scanner is geinstalleers....

Hij doet het nog wel onder winme! :r

Verwijderd

Topicstarter
Jullie weten zeker net zoveel als ik?! :'(

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Heb je toevallig nog nieuwe hardware geinstalleerd?

Of heb je je PC over geklokt?

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
nee en nee.....

Verwijderd

Bij het booten op F8 drukken wanneer Win2k opstart. (zie je zo''n balk vollopen) Hier krijg je een menuutje; kies hieruit de laatste configuratie. (optie 6 d8 ik)

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Kijk eens bij de HP site. Voor mijn ScanJet 4P is ook geen enekele ondersteuning voor Win2k. Het probleem zit hem trouwesn alleen in het SCSI kaartje. Als een ander SCSI kaart installeerd en daar de scanner aan hangt moet het wel doen.

Je kan dus kiezen:

- WinME draaien en gewoon scannen
- Win2k draaien en scannen maar andere SCSI kaart kopen.

Misschien dat dual booten wat voor je is?

Ik heb mijn scanner maar gewoon in een ander Win98 systeem gegooid...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu tijdelijk een dual-boot opgezet, maar dat is niet echt handig ivm internet connection sharing. En de safe mode bied ook geen uitkomst! |:(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je soms je bios geflessed? Anders moet je in je bios even een irc toewijzen aan dat isa kaartje, want dat is het d8 ik. :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Gewoon een ECHTE SCSI kaart nemen voor je HP5P. Bijvoorbeeld zo''n Adaptec 2904CD ding.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios ook nog nooit geflashed op dit systeem en een irq toe kennen via de bios heeft ook geen effect... |:(

Ik zat er ook al aan te denken om een andere scsi kaart te kopen, maar ik heb geen zin om daar veel geld aan uit te geven dus is dit scsi kaartje goed genoeg voor onzo scanner? :?

• Gert
Yups, je moet alleen even kijken of de kabel ook past aan de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vroeg ik ook af die kaart goed was! :D

• Gert
d''Oh, ''k d8 dat je bedoelde of ie snel genoeg was enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou de snelheid is al heel gauw genoeg, want de server is niet echt snel te noemen! :)
Pagina: 1