[BC3] SPD device not found

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:35
hmm.. ik krijg heeeel af en toe (echt eens in de 3 maanden) deze hele vage foutmelding. ongeveer op het punt waar de BIOS normaalgesproken updating ESCD zegt, etc.
ik weet dat de SPD een chipje is dat op de geheugenmodule zit, maar verder werkt de PC helemaal normaal (dwz hetzelfde foutmeldinggehalte als op een doorsnee Windows PC ;)...
mijn mobo heeft de allereerste versie BIOS (UK) .. ik heb ''m nog niet geupdate en ben dat ook niet echt van plan omdat er niet echt iets belangrijks is toegevoegd.
ik vrraag hier niet om een oplossing van het probleem want dat is er waarschijnlijk toch niet, maar het is me gewoon een raadsel waardoor het komt. iemand een idee?
(voor HW specs zie sig aub) :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Wat je nou precies vraagt is me niet helemaal duidelijk, dus misschien weet je dit al lang:
De SPD is inderdaad een chippie op je geheugenmodules zit, en wat aan je bios doorgeeft wat voor ram het is, en welke timing het nodig heeft. Oftewel of het CAS2 of CAS3 is, en welke cas-ras enzo er ingesteld moeten worden.
Waarschijnlijk heb je in je bios bij "memory timing" de optie "Auto/By SPD" aan staan en kan hij af en toe de SPD niet lekker lezen.

Hope this helped :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:35
Ja ik denk ook dat dat het geval is. Maar ik vind het vaag waarom hij die SPD niet kan lezen. En ook zo af en toe maar; echt eens in de paar maanden dat ik die melding sporadisch eens zie verschijnen (ik heb mijn mobo nou een half jaar en het is maar 3x voorgekomen)..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13