[BC3] Problemen met Informatique

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Op een sombere dag, nu al weer 4,5 week geleden. Is mijn yamaha brander 8424 overleden. (nieuwprijs 649 piek...)
Kan gebeuren na een jaar. Maar aangezien er nog garantie op zat, ben ik toch maar terug gegaan. Naar de firma Informatique.
Daar deelde ze mee dat het wel 2 weken kon gaan duren, 2 weken zonder brander argh!!!!!
Dus ik denk vraag om een vervangende brander, hebben ze niet. Nou ja 2 weken is te overleven.

Dus na 2 weken ik denk, ik zal eens bellen.

<informatique> Nou meneertje, dat duurt meestal wel 4 weken.

<ik> So aardig gek, maar ik zit wel al die tijd zonder!

<informatique> Ja meneer, daar kunnen wij nix aandoen. Dat duurt nou eenmaal zo lang.

<ik> Nou ja, dan wacht ik nog maar ff.

nog eens 2 weken later:

<ik> Hallo me brander is nu al 4 weken weg. Hoe zit dat.

<informatique> Ow, dan zullen we eens zeggen dat ze er spoed achter moeten zetten.

ik denk bij mezelf, beter nu al..................

<ik> Owkee dan he.

Dag later

<informatique> Hallo met informatique, uw brander kan niet meer gerepareerd worden.

<ik> Das kut, voor jullie

<informatique> Ja en nu willen we u een vervangende brander aanbieden. Want uw model is ook niet meer leverbaar.
Daarom bieden wij een ander type aan. Een heuse philips 8*4*32.

<ik> Nou nou, doe maar ruig een heuse philips, laten we dat maar niet doen he.

<informatique> Ow niet???

<ik> Nee als ik zoveel geld betaal voor een yamaha, wil ik niet afgescheept worden met een philips.
Ik wil alleen maar yamaha of evt een plextor.

<informatique> Ow een plextor dat kan, dan hoeft u maar 250 gulden bij te betalen.

<ik> Ik wil helemaal niet bij betalen. Ik wil weer gewoon zo''n zelfde brander.

<informatique> Ja die hebben we niet meer in ide, alleen nog maar in scsi, maar dan moet u er een scsi kaart bij kopen.
Kost ff kijken, 100 gulden meneer.

<ik> Neeeeeeeeeeee, ik wil gewoon weer een normale brander, zonder bij te hoeven betalen.
Ik heb dat ding toch niet verrot gemaakt.

<informatique> Ow meneer, uh hoort er nog van.

De volgende dag om 16 uur nog niks gehoord, ik denk ik bel ff

<ik> Hallo met ik: brander?????
<informatique> Ow ja, we kunnen u een yamaha 16*10*40 aanbieden. Maar dan moet u wel iets bij betalen, 175 piek en dan is tie van u.
<ik> Bij betalen??? Ik heb al eens een keer een brander betaald en nu wil ik graag een nieuwe. Zonder geld er bij.
<informatique> Dan moeten we heb terug sturen naar yamaha, om hem te laten maken.
<ik> En hoelang gaat dat nog duren???
<informatique> Dat weten we niet meneer.
<ik> Stuur hem maar terug.

Dus nu zit ik al meer dan 4 weken zonder brander. Hoelang het allemaal nog gaat duren mag joost weten.
Want hij moet terug gestuurd worden naar yamaha.

Wat ik me dus af vraag.
Wat is er de vorige 4 weken mee gebeurd? Hebben ze hem als koffie onderzetter gebruikt?

Heeft iemand toevallig slechte ervaringen met informatique? Ik had tot nu toen alleen nog maar goede dingen gehoord.
Tot nu toe..................

Heeft iemand ervaringen met een brander terug sturen naar yamaha? (ik heb gehoord dat dit erg lang kan duren)

Heb ik ook als klant nog rechten? Kan ik een vervangende brander eisen.
Of is mijn enigste recht: wachten tot tie een keertje gemaak word na ?? maanden.

Dus als iemand mij kan helpen, of steunen :)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Helpen kan ik je niet, steunen en bijstaan wel hoor. Veel suc6 ermee, en hoop dat je een vervangende brander krijgt. (die flips :P, heb hem trouwens ook, zeg maar niks)

And now the most interresting part of deze grot

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 18:53 schreef mhr-zip het volgende:

Heeft iemand toevallig slechte ervaringen met informatique? Ik had tot nu toen alleen nog maar goede dingen gehoord.
Tot nu toe..................

Heeft iemand ervaringen met een brander terug sturen naar yamaha? (ik heb gehoord dat dit erg lang kan duren)

Heb ik ook als klant nog rechten? Kan ik een vervangende brander eisen.
Of is mijn enigste recht: wachten tot tie een keertje gemaak word na ?? maanden.

Dus als iemand mij kan helpen, of steunen :)
Hoelang het gaat duren hangt volledig af van waar het Yamaha opstuurpunt zit... Is dat in NL, dan kan het in een week of 2 geregeld zijn, is het in de VS of nog erger: Azië... Dan moet je meer geduld hebben. Hoeveel speed is je Yamaha eigenlijk? Ik ken die typenummers allemaal niet, maar die 16x zou je natuurlijk wel kunnen nemen, maar dan natuurlijk van plextor, niet dat bagger ding van yamaha (is niet eens echt 16x, alleen op de rand)...

[edit] Ik zie net dat het een 8x4x24x is, dan is die 175,- bijbetalen toch wel acceptabel? Al heb je wel gelijk dat je zonder bijbetalen een vervangende, even goede, brander moet krijgen. En dat scsi gedoe is gelul.

Vreemd, want zo ken ik informatique helemaal niet, ze zijn echt gewoon errug goed, zeker voor zo''n groot bedrijf, meestal verwacht je meegaandheid en begrip alleen bij een kleiner bedrijf.

Ik denk dat dit een opzich staand geval is, maar als Informatique echt die brander van jou niet meer heeft (op voorraad), dan kunnen zij ook niet meer doen dan jou alternatieven aanbieden... Als dat je niet aan staat, zit er niets anders op dan genoegen te nemen met het feit dat je moet wachten tot je Yamaha gerepareerd / vervangen is door Yamaha zelf...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

INFORMATIQUE SUX BIG TIME!!!!!

Ik moet nog steeds mijn loon krijgen van die *$#*#$* :(:(:(
Ben blij dat ik daar niet meer werk.

Verwijderd

Hum, die Yamaha 16*10*40 is toch ook niet zo slecht ? Maar inderdaad, als je hem terug laat sturen naar de fabrikant is de kans volgens mij vrij groot dat je een nieuwe en snellere voor terug.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Vind dat je wel gelijk hebt, maar informatique heeft ook wel gelijk. En wees gerust slechter als Alternate zal het niet zijn. Heb tot nu toe alleen maar goede ervaring met informatique gehad, dus ik heb er persoonlijk geen slecht woord voor over.

| I've got permission to color outside the lines |

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat je ook niet echt bijzonder flexibel reageert! Denk je dat Informatique het leuk vind dat het kapot is gegaan..?

Als zij een brander moeten terugsturen naar Yamaha, dan gaat dat wel 2-3 maanden duren - als je mazzel hebt. RMA''tjes duren meestal vreselijk lang.

Als ik jou was zou ik vragen of ik die 16x Yamaha mag hebben voor 100,- ofzo.. Dan leg jij ff 100,- neer en heb je een 2x zo sneller branden met burnproof-achtig iets (dachtik)..

Ik heb BTW vrij goede ervaringen met Informatique. Maar misschien komt dat omdat er nog nooit iets kapot gegaan is :D

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

ja, ik heb zeker problemen met informatique.
Iets van 3 maanden geleden had ik een plextor brander besteld bij informatique.
hij zou binnien een week binnen zijn zeiden ze. De brander was net uit (plextor 12x10x32) dus ik dacht horen ze zo''n ding niet op voorraad te hebben?
afijn, dik een week later nog niks gehoord...
dus ik dacht, laat ik is ff bellen.
ik belde dus naar informatique en na ruim 10 minuten wachten werd er eindelijk opgenomen door één of ander vaag persoon, die naar mijn idee flink aan de alcohol had gezeten. Op de achtergrond hoorde ik harde rampestamp muziek, en schreeuwende lachende mensen.
ik zei tegen die gast, is mn brander al binnen? zegt die gast: oh die plextoooor, ik zal ff kijke voor je...
een minuutje later is die gast terug, hij zegt: sorry maar dat ding is er niet, en hij komt ook niet (burpp)en toen legde die gast de hoorn op de haak....
nou, ik hoef geen brander meer van informatique.., helemaal niks meer eigenlijk, ik ga altijd naar alternate, goedkoper en betere service...

maar je bent dus niet de enige die klachten heeft over de klantenservice/afhandeling van informatique!!!

mazzel, gizmo

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Dat is helemaal niet lang hoor, 4 weken! Moet je eens bij Powerline proberen. Ik zit nu al 4 weken op een dimmetje te wachten! Gewoon PC133 128mb. Hij geeft fouten bij de geheugentest en dus kan iedere malloot zien dat hij verrot is. Dan is het toch niet zo moeilijk om een nieuwe te sturen? Normaal duurt dat zo''n 7 á 8 weken!

Verwijderd

nou zeg wil je echt het onderste uit de kan , heb je eerst een jaar stapels cd zitten branden en dan wil je nog een betere brander terug , nou van mij had je helemaal niets gehad , het aanbod van informatique is meer dan redelijk .

Verwijderd

wat kan ik ervan zeggen :P
www.dimension.nl

je had trouwens die scsi moeten nemen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Helemaal met mhr-zip eens: ze moeten niet zeiken maar gwoon een vervangend product in dezelfde kwaliteitsklasse geven, zonder bijbetalen.

Alternate heeft een slechte naam gehad, maar die geven tegenwoordig goeie service!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mhr-zip
Op donderdag 05 april 2001 20:53 schreef Wiking het volgende:
nou zeg wil je echt het onderste uit de kan , heb je eerst een jaar stapels cd zitten branden en dan wil je nog een betere brander terug , nou van mij had je helemaal niets gehad , het aanbod van informatique is meer dan redelijk .
Ik wil geen betere, staat dat ergens dan? Ik wil gewoon iets soort gelijks. En er niet 3 maanden op hoeven wachten. En die hoeveelheid cd''s branden valt ook wel mee, want ik heb pas 2 maanden kabel.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ik vind het anders best netjes dat ze nog een andere nieuwe branden aanbieden! Die van jou mag wel in garantie zijn maar als je dan een nieuwe (als is het philips) krijgt dan heb je die wel en daar zit ook weer een jaar op! Gewoon doen dus zou ik zeggen.

Als die philips kapot was gegaan had je wel een philips teruggekregen maar als ie dan paar maanden later verrot was had je niks meer en nu toch weer jaar garantie.

Met nieuwste firmware is die 8x Philips zo slecht nog niet eens dan.

Verwijderd

Ik vind ook dat Informatique je een goed genoeg aanbod heeft gedaan. Je hebt verschillende branders kunnen krijgen tegen een geringe meerprijs. En een RMA aanvragen en afhandelen duurt nou eenmaal zo lang. Als het produkt niet meer gemaakt wordt wat kaduuk is moet je meestal lang wachten. Dat is niet alleen bij Informatique zo.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
ditzelfde heb ik ook gehad bij de NORROD

na 6 (!) weken wachten kreeg ik een nieuwe...

Deze bleek echter 2e hand te zijn...

Ikke heel boos terug, en met wat gezeur heb ik er een acer 10x8x32 (burnproof)voor terug gekregen :):)

ojaa, mijn ingeleverde brander was een waitec 4x (k*tbrander)

• BC3 Victim
Op donderdag 05 april 2001 21:04 schreef MoNkToNk het volgende:
Ik vind ook dat Informatique je een goed genoeg aanbod heeft gedaan. Je hebt verschillende branders kunnen krijgen tegen een geringe meerprijs. En een RMA aanvragen en afhandelen duurt nou eenmaal zo lang. Als het produkt niet meer gemaakt wordt wat kaduuk is moet je meestal lang wachten. Dat is niet alleen bij Informatique zo.
Een RMA afhandelen kost inderdaad tijd. Maar ik vind dat als het helemaal naar de fabriek moet worden opgestuurd (2-3 mnd) dat ze wel een vervangend product mogen geven. Bij Alternate zijn ze nu eindelijk zo ver dat ze in meeste gevallen gwoon vervangend product geven.

Ik vind trouwens een Philips voor een Yamaha geen ''goed aanbod'' (zit ook wel aardig prijsverschil tussen). En die meerprijs voor die plextor is ook een ''beetje'' hoog.

En voor die garantie is ook betaald!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je wilt wel een betere want de brander die informatique aanbiedt is het zelfde als die je nu hebt , of toch niet die philips is zelfs 32 speed . dat branders nu goedkoper geworden zijn kan je hun niet aanrekenen , had je een jaar moeten wachten had je voor het geld van die yamaha een plextor gehad , maar zo kun je aan de gang blijven.

• mhr-zip
Op donderdag 05 april 2001 21:18 schreef Wiking het volgende:
Je wilt wel een betere want de brander die informatique aanbiedt is het zelfde als die je nu hebt , of toch niet die philips is zelfs 32 speed . dat branders nu goedkoper geworden zijn kan je hun niet aanrekenen , had je een jaar moeten wachten had je voor het geld van die yamaha een plextor gehad , maar zo kun je aan de gang blijven.
Gaat niet om snelheid, maar om kwaliteit. Philips <---> Yamaha. Ik heb met me yamaha nog nooit een foute cd gehad, nou ja alleen als windows vast liep dan, maar ja daar kan yamaha ook niks aan doen.

• BC3 Victim
Philips sucks!!

• Diablow
  • Laatst online: 19-08 21:20
:)

Verwijderd

wat lopen jullie nou allemaal te zeuren over die philips brander!
hij had die philips brander helemaal niet moeten nemen! mijn pa heeft in 2 jaar al 4 van die klotedingen versleten! ene keer het elastiekje verot, daarna voorklepje er plotseling afgevallen, daarna iets met het lezertje...
en dat klote ding kan op 2x niet eens normaal schrijven, iedere keer dat ik bij mn vaders pc een cdtje probeer te branden krijg ik buffer underruns, met welk brandprogramma dan ook. en het ligt echt niet aan de harde schijfm, toen ik mijn plextor erin deed brande ik alle cdtjes goed op 12x!(en de burnproof optie werkte niet, want het was een oude versie van nero!)
dus die philips dingen zijn gewoon kut.

en trouwens, hij hoeft helemaal geen andere brander te nemen en bij te betalen. hij heeft toch garantie?! dat betekent dat je een produkt met dezelfde kwaliteit/prijs terug hoort te krijgen, en als ze hem wat anders aansmeren hoeft hij daar niet perse mee in te stemmen.

en zo is het en niet anders!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 21:27 schreef super-simon het volgende:
Philips sucks!!
Ga nou niet zo stom zitten flamen! Philips suckt helemaal niet, ik vind het echt een beetje kinderachtig zoals mhr-zip nu bezig is met informatique, je moet toch toegeven dat ze alles eraan doen om je tegemoet te komen, andere brander voor niks, betere brander alleen dan scsi, dus jij moet een scsi controller kopen, andere brander (2x zo snel) met 175,- bijbetaling. Kom op zeg, wat wil je dan? Het enige alternatief is dat je rustig wacht tot Yamaha je brander retourneert, als je dat te lang duurt kun je hem ook zelf retourneren. Als je dat ook niet acceptabel vindt had je een plextor moeten kopen, met on-site garantie... Als je dat te duur vindt, moet je niet verder zeuren en genoegen nemen met de wachttijd of extra kosten. Met die 16x10x40x brander van Yamaha (vind ik een nepding, maar dat had ik al gezegd) ben je toch helemaal niet slecht af? Die is dik 2x zo snel als je huidige...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 21:34 schreef gizmo666 het volgende:
...en trouwens, hij hoeft helemaal geen andere brander te nemen en bij te betalen. hij heeft toch garantie?! dat betekent dat je een produkt met dezelfde kwaliteit/prijs terug hoort te krijgen, en als ze hem wat anders aansmeren hoeft hij daar niet perse mee in te stemmen.

en zo is het en niet anders!
Maar als ze hem dan een vergelijkbare brander aanbieden (nieuwe Yamaha), maar het duurt effe, dan is het ook weer niet goed. Informatique heeft gewoon die Yamaha niet meer op voorraad en kan hem dus niet exact dezelfde aanbieden. Daar kan informatique ook niks anders aan doen dan via Yamaha een RMA procedure af te handelen. Dat kost tijd en dat is niet de schuld van informatique.

Wat moet informatique dan doen? Je een plextor 12x10x32x meegeven ofzo??? Of een yamaha 16x10x40x zonder bijbetalen??? Tja, ze kunnen gewoon niet anders...

Verwijderd

Even 1 ding duidelijk. Ze "moeten" een gelijkwaardige brander terug geven. Die Philips was een gelijkwaardige brander. Hij had de zelfde specs. Dat JIJ het niets vind is niet hun probleem.

Informatique heeft juist gehandelt. Alleen het wachten was lang. Met welke rede dan ook.

By the way Yamaha zit in Belgie en die leveren uitstekende service. Ik had een Dramaha(3 gehad, 1 "werkt" nog:r) en die ging dus kapot. Fax naar Yamaha Europa(nummer had ik gehad van de winkel, proceduren voor hun is het zelfde en dit is echt sneller) en ze kwammen hem kostenloos omruilen aan de deur. Ze stuurde een nieuwe op. Zaten papieren bij voor het opsturen van de oude en klaar.

• Wallie
  • Laatst online: 23:03

Wallie

Herr

mhr-zip, ik vind je een ontzettende zeurpiet... sorry, maar Informatique heeft het naar mijn mening goed gedaan.

Die Philips 8x4x32 is een prima ding, de tijd van de 3600-serie bij Philips is voorbij. En als je niet wil bijbetalen voor een betere drive, tja, moet je het zelf maar weten. Opsturen naar Azie zou ik nooit doen, kan maanden duren.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• mhr-zip
Op donderdag 05 april 2001 21:35 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]
Als je dat ook niet acceptabel vindt had je een plextor moeten kopen, met on-site garantie... Als je dat te duur vindt, moet je niet verder zeuren en genoegen nemen met de wachttijd of extra kosten.
Die plextor was net zo duur als die yamaha. En als hun zo''n ding aan smeren, zal het toch wel een goede zijn of niet?
Op donderdag 05 april 2001 21:42 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Maar als ze hem dan een vergelijkbare brander aanbieden (nieuwe Yamaha), maar het duurt effe, dan is het ook weer niet goed. Informatique heeft gewoon die Yamaha niet meer op voorraad en kan hem dus niet exact dezelfde aanbieden. Daar kan informatique ook niks anders aan doen dan via Yamaha een RMA procedure af te handelen. Dat kost tijd en dat is niet de schuld van informatique.

Wat moet informatique dan doen? Je een plextor 12x10x32x meegeven ofzo??? Of een yamaha 16x10x40x zonder bijbetalen??? Tja, ze kunnen gewoon niet anders...
Ze hebben me nooit een nieuwe vergelijkbare yamaha aangeboden, en anders wil ik daar best op wachten.

En ik betaal toch voor 2 jaar garantie of niet?

En over dat philips gezeik. Als je een mercedes benz koopt, die gaat verrot. En je kan alleen een smart terug krijgen, of die benz in het nieuwe type waar je voor moet bij betalen.......... Mogen ze van mij best me brander laten maken, maar als tie al eerst 4 weken weg is en ze dan zeggen dat tie niet gemaakt kan worden. En ik weiger een philips, kan die in eens wel gemaakt worden. En wat hebben ze er dan de afgelopen 4 weken mee gedaan??? Een potje bij staan huilen???

Maar het probleem zal wel hier zitten: van yamaha krijg je 1 jaar garantie en van informatique 1 jaar extra. Nu was tie 1 jaar en 1 dag. Dus mag informatique hem zelf betalen en dat doet pijn in hun portemonnee.

Verwijderd

Vet man, online kopen. Haal je spul bij een zaak in de buurt, paar tientjes duurder, maar als je problemen hebt kun je zelf makkelijk terug gaan, b.v. op zaterdagmiddag en dan een hoop herrie maken in die toko, wedden ................

• mhr-zip
Op donderdag 05 april 2001 22:04 schreef Wallie het volgende:
mhr-zip, ik vind je een ontzettende zeurpiet... sorry, maar Informatique heeft het naar mijn mening goed gedaan.

Die Philips 8x4x32 is een prima ding, de tijd van de 3600-serie bij Philips is voorbij. En als je niet wil bijbetalen voor een betere drive, tja, moet je het zelf maar weten. Opsturen naar Azie zou ik nooit doen, kan maanden duren.
''Wallie'' werk jij toevallig bij informatique?? Ik ben namelijk wel een geholpen door een ''Wallie''

• BC3 Victim
[b]Die Philips 8x4x32 is een prima ding, de tijd van de 3600-serie bij Philips is voorbij. En als je niet wil bijbetalen voor een betere drive, tja, moet je het zelf maar weten. Opsturen naar Azie zou ik nooit doen, kan maanden duren.
Ik werk zelf bij een computerwinkel (niet Informatique!) en ik heb een hele hoop Philipsen terug zien komen, meer dan welk merk dan ook!

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
In opdracht van Dexter, die op de een of andere wazige manier tijdelijk niet kan posten op got, deze reply
Problemen met Informatique....daar ken ik er ook nog een aantal van. Heb ie ffies? Komt ie:

Ik heb samen met mijn broer een klein poeterbedrijfje. We hebben met Informatique een afspraak gemaakt dat wij als reseller korting krijgen op de leveringen (dealerprijzen). Gaat altijd prima. Ook het afgelopen jaar. Voor bijna 70.000 piek aan spullen bij hun besteld. En de levering was in 95% van de gevallen goed. Wel eens een AMD proc in een plastic zakkie gehad (en meteen gebeld, want ik wens zo''n ding tenminste in een stevig doosjes (gewoon normaal met een schuimplaatje etc). Gebeurde daarna nog weliswaar een keer, maar goed, foutjes kan iedereen maken.

Echter. Wij hebben vorig jaar een keer voor 6200 piek aan stuff besteld. Ffies levering afwachten. Stuff komt aan, echter...geen factuur (en daarbij moet ik melden dat wij ALTIJD onder rembours laten versturen omdat op rekening niet praktisch is). Direct gebeld, zij zouden het uitzoeken. Daarna een foontje, is waarschijnlijk een fout van de PTT, er gaat nog een keer teruggebeld worden. Zo geschiede. Verhaal van Informatique: PTT heeft een fout gemaakt, het is hun zaak, laat hun het maar oplossen. Noch Informatique, noch wij hebben iets fout gedaan. Met dank voor de snelle melding van het een en ander.
Nu kregen we begin dit jaar echter een brief met een overzicht van openstaande facturen, waaronder....idd je raadt het al.. de betreffende zending. Of we dat bedrag ffies per ommegaande op hun rekening wilden storten. Dus maar ffies gebeld en bij Informatique iemand van de boekhouding te spreken gekregen. Die maakte mij nors duidelijk dat het zo in het systeem stond en dat de zending dan maar klaarblijkelijk op rekening verstuurd was, ondanks het feit dat wij dat bewust nooit doen. Maakte de man allemaal geen flikker uit, betalen moesten we. Maar hij zou het nog een keer uitzoeken en ons dan terugbellen....nooit meer iets van de man gehoord. Omdat het geld simpelweg niet meteen beschikbaar was ging er enige tijd overheen. 2 weken later...weer een brief op de mat. Met dezelfde melding en nogmaals het verzoek om per direct te betalen. En geloof me, dat waren we ook wel van plan, alleen het zou ietsie langer duren. Moet kunnen, hoewel de boekhouder het daar niet mee eens was. Toen wij kort daarna weer nieuwe zut wilden bestellen kregen we aan de foon te horen dat dat niet meer kon omdat we op "hold" stonden. Daarop vroegen we of we daar dan niet een berichtje van hadden moeten krijgen....Ja meneer, normaal is dat wel het geval, maar nu op de een of andere manier niet. We hebben de rekening alsnog snel betaald en zijn weer lekker verder gegaan met bestellen.

Tegelijkertijd speelde er nog 2 andere zaken. De eerste was de vermelding van het oude BTW tarief op de dealerprijslijsten. Heb ik ze per meel al direct van op de hoogte gesteld. Kreeg ik ook direct een meel op terug..."Bedankt voor de melding, we maken het zo snel mogelijk in orde." Tot op vandaag echter is er nog niets gewijzigd. Op zijn minst slordig dus.

Laatste zaak: verzendkosten voor dealers bij bestelling via internet. Middels een grote banner op de pagina van Informatique maakt het bedrijf duidelijk dat tijdelijk bij bestelling via inet de verzendkosten maar 9,50 inclusief BTW zijn. Dus wij bestellen, wat denk je?? 17,50 EXCLUSIEF BTW!!! Dus maar weer een meeltje gestuurd. Vriendelijk antwoord terug wat echter helemaal niet sloeg op mijn vraag. Dus nog maar eens een meeltje gestuurd. Antwoord terug: we gaan de zaak intern bespreken, u hoort nog van ons. En jah...ook nu weer....tot op vandaag helemaal NIETS meer van gehoord.

Over al deze dingen heb ik 2 weken geleden een brief van 5 pagina''s (inclusief print-outs van de meels) aangetekend bij Informatique laten bezorgen. In die brief heb ik uitdrukkelijk kenbaar gemaakt dat ik een inhoudelijk antwoord van het bedrijf zou willen zien. Ik heb echter nog helemaal niets gehoord (en ze hebben de brief al wel gehad).

Vandaag van een klant bericht gehad dat de Logitech muis batterijen vreet bij het leven. Dus morgen maar eens bellen, en dan meteen maar eens vragen naar die brief.

Begrijp me niet verkeerd. Informatique is een prima zaak. Goeie service. Goeie prijzen. Maar sommige dingen handelen ze bijzonder onzorgvuldig af, en als je iets beloofd, dan moet je dat ook nakomen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Dex

Verwijderd

Ik heb wel een redelijke ervaring met informatique achter de rug.

Maandag compu afgehaald. Iets meer dan 5000,-
I:"je kunt maar 5000,-/dag pinnen"
CB:"oh, dat had best via de telefoon gezegd kunnen worden"
I:"Dan sturen we de monitor wel met rembours, wij betalen"
CB:"ok"

ff later:
CB:"jullie zijn een 256 mb SIMMetje vergeten"
I:"oh, sturen we wel op"
monitor en ram dat was een dag later binnen.

Aan de ene kant ZEER SLORDIG, maar wel zonder kosten opgelost. Nou moet ik wel zeggen dat ik heel a-relaxed over kan komen als ik wil. Ik laat me never-nooit-niet afpoeieren, zeker niet door een verkoper.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 22:10 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Die plextor was net zo duur als die yamaha. En als hun zo''n ding aan smeren, zal het toch wel een goede zijn of niet?
Wat je me hiermee wilt zeggen is me een raadsel, jij hebt destijds voor een Yamaha gekozen, niet Informatique. Wat ik bedoelde was, dat een Plextor on-site garantie heeft, dus hij wordt gehaald en gebracht door Plextor zelf. Daar betaal je voor, dat je Yamaha even duur was destijds is jouw fout.
[..]

Ze hebben me nooit een nieuwe vergelijkbare yamaha aangeboden, en anders wil ik daar best op wachten.
Ik ken het precieze verhaal niet, maar dat hebben ze volgens jou wel gedaan. Hij wordt nu toch ter reparatie naar Yamaha gestuurd??? Dat is gewoon een RMA procedure en je krijgt je gerepareerde of een nieuwe drive terug... En je wilde daar _niet_ op wachten, want dat zei je hier:
<ik> Bij betalen??? Ik heb al eens een keer een brander betaald en nu wil ik graag een nieuwe. Zonder geld er bij.
<informatique> Dan moeten we heb terug sturen naar yamaha, om hem te laten maken.
<ik> En hoelang gaat dat nog duren???
<informatique> Dat weten we niet meneer.
<ik> Stuur hem maar terug.
Lijkt me duidelijk dat je dus wel wil wachten :? Je krijgt zo toch een exact dezelfde (misschien wel betere) drive terug? Ik snap je probleem dan niet.
En ik betaal toch voor 2 jaar garantie of niet?
Die krijg je toch ook??? :?
En over dat philips gezeik. Als je een mercedes benz koopt, die gaat verrot. En je kan alleen een smart terug krijgen, of die benz in het nieuwe type waar je voor moet bij betalen.......... Mogen ze van mij best me brander laten maken, maar als tie al eerst 4 weken weg is en ze dan zeggen dat tie niet gemaakt kan worden. En ik weiger een philips, kan die in eens wel gemaakt worden. En wat hebben ze er dan de afgelopen 4 weken mee gedaan??? Een potje bij staan huilen???
Nee, Informatique heeft waarschijnlijk een eigen technische dienst die hem effe open maakt en kijkt of ze hem zelf kunnen repareren. Misschien stond je op een wachtlijst met je drive en hebben ze je wat omhoog geschopt op die lijst...

Toen bleek dat ze het zelf niet konden repareren en jij geen geduld meer had, moesten ze dus snel iets bedenken. Jij wilde meteen weer branden, dus ze boden je een Philips, zodat je meteen weer kon branden.

Dat wilde je niet, was je niet goed genoeg (heb je gelijk in), dus kon je, aangezien ze geen andere Yamaha''s hadden, een 16x10x40x kopen tegen meerprijs. Een heel redelijk aanbod. Dat wilde je ook niet. Dan blijft dus alleen nog over om hem naar Yamaha te sturen voor RMA. Daar heb jij geen geduld voor, tja. Wat moeten ze dan? Ze kunnen toch geen 8x4x24x voor je tevoorschijn toveren??? :?
Maar het probleem zal wel hier zitten: van yamaha krijg je 1 jaar garantie en van informatique 1 jaar extra. Nu was tie 1 jaar en 1 dag. Dus mag informatique hem zelf betalen en dat doet pijn in hun portemonnee.
Van Yamaha krijg je naar mijn weten gewoon 2 jaar garantie hoor... En zoveel pijn in hun portemonnee doet dat niet, want ze bieden je allerlei alternatieven, die jij helaas niet ziet zitten.

Een afspraak moet van 2 kanten komen, Informatique wringt zich in allerlei bochten voor jou, maar jij vind het allemaal maar niks. Wat jij wil, en dat zou ook de beste oplossing zijn, is dat ze jou exact dezelfde drive terug geven... Maar die hebben ze niet. Wat wil je nou van ze dan?

* Grrrrrene wil effe duidelijk maken geen enkel financieel belang in Informatique te hebben, hij is alleen tevreden klant bij hen

Verwijderd

vind ik niet...voorbeeldje: ik had een P3 550 slot 1 die niet helemaal goed werkte; gekocht bij powerline. Ik het ding terugsturen, na een aantal weken ff bleek dat het ding echter bij Intel was kwijtgemaakt. Helaas had PL geen 550 meer, dus krijg ik van hen een P3 700 aangeboden...nix geen meerprijs, en zelfs met een gratis coolertje...kijk, da''s nou service >:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kun je dat mailtje niet ff hier posten of anders naar mij doormailen (timborgdorff@euronet.nl)

Ik ben nl. wel héél nieuwsgierig wat ze hebben geantwoord.

Ik ben trouwens al enkele jaren een tevreden informatique klant.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 01:39 schreef Iceman het volgende:
vind ik niet...voorbeeldje: ik had een P3 550 slot 1 die niet helemaal goed werkte; gekocht bij powerline. Ik het ding terugsturen, na een aantal weken ff bleek dat het ding echter bij Intel was kwijtgemaakt. Helaas had PL geen 550 meer, dus krijg ik van hen een P3 700 aangeboden...nix geen meerprijs, en zelfs met een gratis coolertje...kijk, da''s nou service >:)
Dat is garantie via RMA... Dat is heel wat anders... Intel heeft gewoon wat procs op voorraad voor dat soort dingen, Yamaha ook. Grote kans dat je ook niet exact dezelfde terug krijgt, dus een betere of nieuwere... Je mag toch van Informatique niet verwachten dat ze een voorraadje van branders bijhouden voor jou???

Verwijderd

weet niet of dat via Intel loopt; ik heb namelijk direct van Powerline die P700 ontvangen...maar als ze die dingen niet op voorraad hebben; kunnen ze ''m toch wel ff bestellen? (die brander bedoel ik)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 01:49 schreef Iceman het volgende:
weet niet of dat via Intel loopt; ik heb namelijk direct van Powerline die P700 ontvangen...maar als ze die dingen niet op voorraad hebben; kunnen ze ''m toch wel ff bestellen?
Dat doet informatique nu toch ook min of meer? Ze sturen die Yamaha op en krijgen er, duurt effe, straks een terug. Ik snap dus mhr-zip''s probleem niet, want hij zegt dat hij best wil wachten op een Yamaha zoals hij had, nu moet hij wachten op een Yamaha zoals hij had en is het weer niet goed. Wat moet informatique doen dan volgens jullie? Ze hebben een vergelijkbare drive, die Philips, maar die wil mhr-zip niet, omdat hij niet zo degelijk is als die Yamaha. Daar heeft hij gelijk in. Die snellere Yamaha geeft Informatique echt niet zomaar weg hoor, daarvoor moet hij het luttele bedrag van 175,- betalen. Zelfs een SCSI versie van die Yamaha wordt aangeboden, zonder meerprijs! OK, mhr-zip heeft geen SCSI, maar toch een mooi aanbod. Ik had het zo aangenomen. Dan bieden ze hem als laatste aan om hem naar Yamaha op te sturen voor reparatie, aangezien mhr-zip persé zijn eigen drive terug wil. Dan stemt hij zelfs nog in met het idee om hem op te sturen. Hij beweert hier in de thread dat hij bereid is te wachten, als hij weet dat hij een zelfde drive terug krijgt, en nog is het niet goed?

Je moet niet het onderste uit de kan willen, gewoon geduld hebben, straks begint je 2 jaar garantie lekker opnieuw, wel via Yamaha dan, niet via Informatique, want die laatsten houden de datum op de bon aan...

Verwijderd

Och, je bent niet de enige met problemen met informatique. Sterker nog, mijn ervaring met hun heeft me 355 piek gekost en ik heb er niets voor terug gekregen! Ze weigeren mijn verkeerd geleverde bestelling die ik retour heb gezonden af te leveren. Maar goed, zal me mond wel houden. Eerdere berichten van me zijn al weggehaald door de moderators. Ach, vroeg of laat moet iedereen zich voor zijn daden verantwoorden. Wees gerust, ze krijgen hun portie dus nog wel :Y)

Overigens hoort deze topic op de shop survey thuis.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mijn ervaringen met Informatique zijn uitstekend. Ik had problemen met mijn Philips brander. Ik bel ze op:

V heeft U de bon nog?
A Helaas niet meer
V We kijken wel even in de computer, Aha..ik zie het al, komt u wel snel, overmorgen is de garantie voorbij.

Ze namen hem aan van me, keken even of hij het echt niet deed en 5 minuten later had ik een brandnieuwe in een nog dichte doos.

Een volledig systeem werd in onderdelen besteld. Werd geassembleerd afgeleverd omdat ze dan tenminste zeker wisten dat hij het deed. Ik zet er zelf W98 en W2K op. Het door mij uitgezochte modem werkt wel onder W98 en niet onder W2K. Ik kwam er achter dat dat modem geen W2K ondersteuning had. Eigen schuld dacht ik. Geen probleem meneer, brengt u hem maar even dan kijken we het na. Inderdaad, het lukt niet. We hebben hier een ander modem voor U. Het is 5 gulden duurder. Maar ik zie dat u een geluidskaart heeft. Aan de software te zien is het geen spelletjes machine. Wilt u dan echt die kaart? Onboard geluid doet het ook hoor.
Prima, dan halen we die kaart er uit en krijgt u van ons 65 gulden terug.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wallie
  • Laatst online: 23:03

Wallie

Herr

Op donderdag 05 april 2001 22:11 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

''Wallie'' werk jij toevallig bij informatique?? Ik ben namelijk wel een geholpen door een ''Wallie''
Nope, ik woon nog niet eens in de buurt. Alleen een paar keer wat online besteld daar, verder niks mee te maken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 06 april 2001 14:41 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

ik ben ook weer tevreden klant.
Flaaaaauw hoor

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 20:54 schreef _-mARC-_ het volgende:
wat kan ik ervan zeggen :P
www.dimension.nl

je had trouwens die scsi moeten nemen
wat www.dimension.nl mij cd rom speler a open was stuk.
heeft 7 weken geduurd in garantie

• mhr-zip
Als reactie hier op. Heb ik een email gekregen van de firma informatique. En naar mijn weten wordt het zo snel mogelijk, op een nette manier opgelost. Zo als ik van dit bedrijf gewend ben.

Dus nu allemaal snel naar http://www.informatique.nl om je nieuwe systeempje samen te laten stellen ;)

Dus einde topic.

mhr-zip

Verwijderd

Nog ff dit:

Yamaha heeft een grote distri in Duitsland zitten. Heb ooit eens een dooie yamaha 4x4x16 hiernaar toe gestuurd.
(wel ff gebeld van te voren- behulpzame kerels die duitsers :) )
binnen 3 dagen werd met de NPD een fonkelnieuwe (niet meer leverbare) vervanger gestuurd. No questions asked.:)

• mhr-zip
Op vrijdag 06 april 2001 14:36 schreef tborgdorff het volgende:
Kun je dat mailtje niet ff hier posten of anders naar mij doormailen (timborgdorff@euronet.nl)

Ik ben nl. wel héél nieuwsgierig wat ze hebben geantwoord.

Ik ben trouwens al enkele jaren een tevreden informatique klant.
ik ben ook weer tevreden klant.

• BC3 Victim
Informatique heeft juist gehandeld. Goed, die 1e vier weken wachten was te lang, maar voor de rest loop je gewoon te zeuren.

Die philips is zonder meer een gelijkwaardig (zo niet beter) product dan die Yamaha, en de opties ''tegen bijbetaling'' zijn ook niet verkeerd te noemen.

Jij wil het gelijkwaardige alternatief wat ze hebben niet accepteren, blijft dus 1 ding over, RMA. En dat doen ze ook.

Dat dat lang duurt.. tsja.. daar kunnen zij niets aan doen.

p.s. Gezeik over philips branders moet ook maar eens afgelopen zijn. Er is namelijk helemaal niets mis met die apparaten, de 3610 was een ongeluksserie (budgetwerk) maar de rest is niets mis mee. Is een beetje hetzelfde als nu volhouden dat de Athlon waardeloos is omdat vroeger de K6-2 niet goed was.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 06 april 2001 14:49 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Flaaaaauw hoor
Had me mail nog niet gechecked, sorry.
Maar bedankt iig.

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 05 april 2001 19:01 schreef Genotix het volgende:
Vind dat je wel gelijk hebt, maar informatique heeft ook wel gelijk. En wees gerust slechter als Alternate zal het niet zijn. Heb tot nu toe alleen maar goede ervaring met informatique gehad, dus ik heb er persoonlijk geen slecht woord voor over.
Ik vind dat jij wel iets kan regelen voor je mede-tweaker als medewerker van dit bedrijf, want als ik me niet vergis werk jij samen met @@d Noll bij Informatique... :P doe ''em maar de groeten van me..kent me vast nog wel..

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 21:11 schreef Cutebritney het volgende:
ditzelfde heb ik ook gehad bij de NORROD

na 6 (!) weken wachten kreeg ik een nieuwe...

Deze bleek echter 2e hand te zijn...

Ikke heel boos terug, en met wat gezeur heb ik er een acer 10x8x32 (burnproof)voor terug gekregen :):)

ojaa, mijn ingeleverde brander was een waitec 4x (k*tbrander)
Dit geintje herken ik!

Zo had ik een compleet systeem bij Norrod (Groningen) gekocht. Binnen de garantietermijn ging mijn geluidskaart kapot.
Heb mijn computer toen naar Norrod gebracht met mijn aankoopbewijs erbij, zodat ik kon aantonen dat er nog garantie op zat.
Thuis aangekomen kwam ik er achter dat er een 2e hands geluidskaart ingezet was.
Aangezien ik niet direct tijd had om naar Norrod te gaan heb ik deze geluidskaart erin laten zitten. Na ongeveer 2 weken ging deze geluidskaart ook kapot (nog binnen garantie termijn).
Ben toen weer naar Norrod gegaan en wilde met bijbetaling een Soundblaster 1024 live kopen.
Zelfs daarover deden ze moeilijk! Maar ze moesten wel omdat ze er in 1e instantie een 2e hands geluidskaart in hadden gezet.

Kortom: 2e hands spul erin zetten en dan ook nog moeilijk doen als je binnen de garantietermijn wilt bijbetalen voor een ander apparaat ??!!

Ik vraag me zelfs af of er ook 2e hands spullen op de online Norrod veiling worden aangeboden?!

Groetjes.

• mhr-zip
Op vrijdag 06 april 2001 14:30 schreef mhr-zip het volgende:
Als reactie hier op. Heb ik een email gekregen van de firma informatique. En naar mijn weten wordt het zo snel mogelijk, op een nette manier opgelost. Zo als ik van dit bedrijf gewend ben.

Dus nu allemaal snel naar http://www.informatique.nl om je nieuwe systeempje samen te laten stellen ;)

Dus einde topic.

mhr-zip
Kreeg email van informatique, dat tie besteld is. Komt maandag of dinsdag binnen. Toch toffe gasten daaro 8-)

Slotje, einde topic, klaar, over, afgelopen.

• Crusader
  • Laatst online: 21-08 10:40

Crusader

Arc Nature

Ook hier: niets anders dan lof!
Goeie toko, tenminste, voor de particulier. Voor bedrijven willen grote bestellingen wel eens erg rommelig afgehandeld worden.
Ik heb uitstekende ervaringen met Informatique en ik vind ook dat ze hun best hebben gedaan om jou tegemoet te komen.
Op zich heb je gelijk, maar je stelt je wel veel minder flexibel op dan Informatique, zo lijkt het net op de NS vs Vakbonden, geen beweging in te krijgen.

Netjes dat het toch goed opgelost is.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Die plextor brander waar je lang op moest wachten lag aan plextor. Ik kon er ook niet aan komen via een andere leverancier.

Verder heb ik nog geen probs gehad met informatique, maar ja ook nog geen defecte hardware.

Rabbi Krabbi
Pagina: 1