[BC3] 19" Rackmount cases & PCI Sloten

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
kijk eens op:
http://210.65.182.77/Products/FD7132EDS.htm

Heeele koele rackmount kast.. ik ben alleen even aan het kijken of ik mijn baas ook wijs kan maken dat een cabinet met rackmounts fijner is dan 6 of 7 losse towers.

Maar wat ik niet snap, hoe zet je die PCI kaarten erin!? Kijk maar eens op dat plaatje, die kaarten zitten een kwartslag gedraaid.

Ik heb hier een miditower staan met een nieuw asus CUV4X-DLS mobo, dual PIII-667, onboard SCSI U160 controller met IBM 10.000RPM Schijfje, 512Mb RAM, Onboard LAN, de enige kaart die erin zit is een AGP Videokaart. En nog een 40x cd-rom spelertje erin. Zou dit systeem dan ook in die kast kunnen? En die AGP kaart?

En waar moet ik op letten bij de aanschaf van hardware voor in een 19" kast?

Iemand ervaring met cabinets en rackmount kasten?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

mmm "DIE" kast zou ik dus niet nemen

teminsten als je ooit dan je server wil uitbrijden word het denk ik krap aan

maare WinNT 4.0 of Win2K Server ( NT5.0 )

of Win2k Advanced Server

kennen geen AGP kijk je Vga diet het wel maar oorspronkenlijk werken die progs er niet me en waar schijnen lijk dat je allen maar progs gat draaien en geen games
zou ik zeggen koop zeker geen Geforce2 GTS

tenzij je zelf een oud VGA kaartje hebt liggen en die wel wil verwisselen :)

maar een 4 Mber PCI is goed zat en wat kosten die nou mmm 50 piek ofzo meschien 100

Dus ik stel voor:

koop een BIGG TOWER

mmm hezz

wat doen julie eigenlijk met die ouden server

want daar heb ik wel intressen is anders :)

( dit bedoel ik dus serieus!!! )

• Speedy
  • Laatst online: 06:48
Ik had in een paar oude compaq desktop''s zo''n insteek kaart zitten waarop je ISA kaarten kon pluggen. Zo kon de kast laag blijven en toch wat insteekkaarten kwijt. Denk dat dit met hetzelfde principe werkt.

Flickr | Lego collectie

• axis
Op donderdag 05 april 2001 16:53 schreef Joboskrillo het volgende:
mmm "DIE" kast zou ik dus niet nemen

teminsten als je ooit dan je server wil uitbrijden word het denk ik krap aan

maare WinNT 4.0 of Win2K Server ( NT5.0 )

of Win2k Advanced Server

kennen geen AGP kijk je Vga diet het wel maar oorspronkenlijk werken die progs er niet me en waar schijnen lijk dat je allen maar progs gat draaien en geen games
zou ik zeggen koop zeker geen Geforce2 GTS

tenzij je zelf een oud VGA kaartje hebt liggen en die wel wil verwisselen :)

maar een 4 Mber PCI is goed zat en wat kosten die nou mmm 50 piek ofzo meschien 100

Dus ik stel voor:

koop een BIGG TOWER

mmm hezz

wat doen julie eigenlijk met die ouden server

want daar heb ik wel intressen is anders :)

( dit bedoel ik dus serieus!!! )
Het zou er dus om gaan om deze server in een 19" rack te gooien, samen met eventuele nieuwe servers.

Kent 2k server geen AGP? Quake3 draait toch best lekker op mijn Viper V770 AGP, en ik draai thuis 2k Advanced Server.

Probleem is de ruimte die die losse servers innemen, en alle kabels enzo. Dus zouden we nieuwe lege 19" kasten kunnen kopen, en onze bestaande servers met z''n allen in zo''n cabinet kunnen zetten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
niemand die 19" kasten heeft gevuld?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 16:31 schreef axis het volgende:

En waar moet ik op letten bij de aanschaf van hardware voor in een 19" kast?
Dat de boel rack mountable is :+

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Heb zelf al een hele hoop 19" kasten gevuld.
En ik ik moet zeggen dat dat prima bevalt.
Het model waar we het hier over hebben is erg goed bruikbaar om bestaande servers in towers over te bouwen naar een 19" 1 of 2 HU server.

Go for it zou ik zeggen

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Pagina: 1