[BC3] 2 x 32 = 4 of 48???

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb een AMD 5x86-133@150Mhz servertje met een 32Mb 72pins 60ns FP simmetje en die doet het stabiel. Nu heb ik een 32mb 72pins FP simmetje erbij gekocht (2ehands) en die er alleen in gezet. Helemaal geen probleem, 3 uur met goldmemory gestest, en perfect, alleen als ik ze er alletwee in zet is het volgens de bios samen 48 mb (tenzij ik ze van bank verwissel, dan telt hij maar tot 4 mb).

Weet iemand wat dit kan veroorzaken, of nog liever, hoe ik er 64 mb van kan "maken"? Ik kan nl. nergens in de search v/h forum een vergelijkbaar probleem vinden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:16
Op donderdag 05 april 2001 16:17 schreef Empie het volgende:
Ik heb een AMD 5x86-133@150Mhz servertje met een 32Mb 72pins 60ns FP simmetje en die doet het stabiel. Nu heb ik een 32mb 72pins FP simmetje erbij gekocht (2ehands) en die er alleen in gezet. Helemaal geen probleem, 3 uur met goldmemory gestest, en perfect, alleen als ik ze er alletwee in zet is het volgens de bios samen 48 mb (tenzij ik ze van bank verwissel, dan telt hij maar tot 4 mb).

Weet iemand wat dit kan veroorzaken, of nog liever, hoe ik er 64 mb van kan "maken"? Ik kan nl. nergens in de search v/h forum een vergelijkbaar probleem vinden.
Ik heb dit ook wel es geprobeerd... die langzame en iets minder langzame reep geheugen mochten elkaar echt niet!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Heb jij het in een 486(achtige) of in een nieuwere bak gehad. Ik wil nl. binnenkort mijn server naar een PI-180 mmx upgraden (kan ik goedkoop krijgen), daar moeten alleen wel geheugen in pairs in. Denk je dat het gaat werken dan?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:16
Op donderdag 05 april 2001 16:33 schreef Empie het volgende:
Heb jij het in een 486(achtige) of in een nieuwere bak gehad. Ik wil nl. binnenkort mijn server naar een PI-180 mmx upgraden (kan ik goedkoop krijgen), daar moeten alleen wel geheugen in pairs in. Denk je dat het gaat werken dan?
....ik geef je weinig kans, maar je kunt geluk hebben. Het ene moederbord is de andere niet. Ik had het in bak met een PentiumI 233mmx... Natuurlijk wel het geheugen in pairs, het ene pair van 2*16 was trager dan het andere pair van 2*32. Maar ja, wat ik zeg, je KUNT mazzel hebben:)