De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Anyway, FF je lokale pc winkel instormen, en schreeuwen: PCI IDE kaartje MET ATA66, nou dan heb je zo''n ding.
Ze kosten niet veel en is errug handig
''k ga vanmiddag meteen naar de lokale pc-toko
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Op donderdag 05 april 2001 09:45 schreef MuNKeY het volgende:
..., kheb dr al 3 nieuwe in mn pentium 188 gehad, (toen had ik nog geen onboard IDE) ze gingen allemaal kapot, behalve de laatste, die ik nu al 6 maand heb.
Da''s vast nog van de vorige eeuw..
Met een Promise raid kaartje heb je net wat minder CPU belasting dan met een Highpoint, dus daarom zit er ook een verschil in prijs in. Een gewone Promise controller voor IDE ATA-100 kost ongeveer iets van 100 gulden. Kijk ook maar even op Pricewatch. Veel plezier ermee.
PS. Voor alle duidelijkheid, een RAID kaartje kost wel nog wat meer dan die 100 gulden, zijn 2 verschillende dingen, maar was alleen ter illustratie van de kwaliteit.
Verwijderd
Gewoon als IDE poort is de CPU belasting iets lager dan met dezelfde HD op de gewone IDE poort.
(Maxtor 7200 15G heb ik getest)
Verwijderd
Je kan inderdaad die Promise controller vrij simpel omtoveren tot een RAID controller, die bij Promise 2 keer zoveel kost. Alleen IDE RAID is meer software matig dan een echte hardware oplossing. Als ik dus een HD benchmark doe met mijn RAID-0 (2 keer IBM 46.1GB) dan heeft die 18% CPU belasting, en een enkele schijf iets van 11%. SCSI zal je wel rond de 3-4% CPU belasting zitten, maar de belasting op de geldbuidel is veel hoger