Toon posts:

[BC3] advies over deze samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst wat geld in een oude sok gevonden en heb besloten mijn armzalige pc''tje eens up te graden. Nou wil het zo zijn dat mijn kennis van het hele computer gebeuren helaas niet meer zo up-to-date is, dus besloot ik mijn setup eens voor te leggen aan de hardware helden van het tweakers forum:
amd athlon 1,33 Ghz (266)
Abit KT7A-Raid
256 MB PC133 SDRAM
ATi Radeon 64 MB DDR DVI
Western Digital 40 GB (7200 rpm)
Plextor 16*10*40 cdr
Aureal SQ2500 Vortex II A3D 2.0
Iiyama A902MT Vision Master Pro451 19"

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Lijkt me prima.. waarom alleen Aureal? (heb niet veel verstand van geluidskaarten, maar van deze heb ik eigenlijk nog nooit gehoord :o)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 00:06 schreef napi het volgende:
Ik heb laatst wat geld in een oude sok gevonden en heb besloten mijn armzalige pc''tje eens up te graden. Nou wil het zo zijn dat mijn kennis van het hele computer gebeuren helaas niet meer zo up-to-date is, dus besloot ik mijn setup eens voor te leggen aan de hardware helden van het tweakers forum:
amd athlon 1,33 Ghz (266)
Abit KT7A-Raid
256 MB PC133 SDRAM
ATi Radeon 64 MB DDR DVI
Western Digital 40 GB (7200 rpm)
Plextor 16*10*40 cdr
Aureal SQ2500 Vortex II A3D 2.0
Iiyama A902MT Vision Master Pro451 19"
Wat is je budget? Voordat ik ingrijpende wijzigingen aan ga brengen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
budget ligt zo rond de fl 5500,-
maar ietsjes meer/minder mag ook wel..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 00:10 schreef Change het volgende:
Lijkt me prima.. waarom alleen Aureal? (heb niet veel verstand van geluidskaarten, maar van deze heb ik eigenlijk nog nooit gehoord :o)
Euh, Aureal _is_ A3D... Aureal levert toch ook de chippies op de terratec en philips kaartjes? Dat laatste weet ik niet zeker.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Shit, en jij hebt je kennis niet bijgehouden?? Vind t toch wel errug meevallen. Lekker systeempje :P :P :P

Hou er ff rekening mee dat die plextor waarschijnlijk door de firmware bepaalde beveiligde software niet kan backuppen :P, omdat ze een dealtje zijn aangegaan met een fabrikant......

En ik zou een maxtor schijfje nemen....

En de Iiyama 451 heeft veel problemen met flikkeringen enzo, dat heeft iiyama al toegegeven, dus die zou ik ook niet nemen.....

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

mmmmm... ik denk dat ik al mun sokken nog eens ga nakijken >:)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 21:09
Misschien meteen maar DDR geheugen erin? Scheelt maar een paar honderd gulden..

Verwijderd

Topicstarter
DDR is mischien wel goed plan ja :)

Ik heb hier en daar wat reviews van monitoren bekenen, en de Iiyama 451 kwam er overal als zeer goed uit... naja zal ff zoeken naar eventuele vervanger

-thnx 4 the help btw :D

Verwijderd

als je toch raid op het MB hebt...ff 2 HD''s voor nog wat meer snelheid(raid 0 dus=striping)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 00:53 schreef napi het volgende:
DDR is mischien wel goed plan ja :)

Ik heb hier en daar wat reviews van monitoren bekenen, en de Iiyama 451 kwam er overal als zeer goed uit... naja zal ff zoeken naar eventuele vervanger

-thnx 4 the help btw :D
Moet je toch hier op tweakers maar es een paar threads lezen, dan bedenk je je wel 2 keer...... Ik heb een 450 en die is wel goed.......
Hier bijvoorbeeld ff kijken: [topic=130527]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Sony scherm met BNC kabel?

Houdoe

Verwijderd

Kijk voor de gein is naar een Intel PIII proccessor. Gelloof mij maar Die werken ffies iets beter. Dan maar geen ddr geheugen maar wel stabiel *D Ik bouw zelf AMDtjes op werk maar best wel klooien met die dingen :'( Ze worden me ook te warm.
En koop gewoon een SB Live 1024, werkt perfect.

Je moet het zelf weten, maar ik heb je gewaarschuwd.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben het helemaal met Napsta2002 eens.
Ik kocht vorige maand een TB 1.2 met een ASUS MB, deze liep helemaal niet. Terug naar Mycom, omgeruild voor een PIII 933 en een ASUS CUSL2-C en dit loopt een een trein. 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1