[BC3] IDE Controller nodig voor DMA?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Na wat gesearched te hebben en gesurft naar het antwoord, wilde ik toch mijn vraag effe posten.

Heb net nieuwe dvd drive, maar het beeld stottert. Uit de search optie bleek dat de DMA aanmoest, wilde ik dus doen maar na herstart stond ie weer uit. Heb ik ook gelezen bij anderen. Dan moest je bij IDE/ATAPI controller effe ''DMA if selected'' of zoiets aanvinken. Nou, die IDE/ATAPI controller staat bij mij niet in system... :?

Moet ik die er een installeren, en wat dan, weet niet waar het over moet gaan. Ook mijn maxtor trouwens, plextor en asus, kunnen die niet ook dma? Heb ik ook geprobeerd, wordt echter ook weer uitgezet door windows na herstart.

:'(

.... Ik weet het ook niet

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:39
als tie weer uit gaat na herstart is het dat je dvd geen dma ondersteund (lijkt me heel sterk). dus moet je ff je ide drivers updaten.

via chipset
intel chipset

• mbvisiontt
Die had ik gedownload, en geinstalled, alleen het lukt nog niet? Of is er een speciale manier van installen? Gewoon setup runne, toch? Heb ondersteuning voor dma aangevinkt, maar niks... :(

• mbvisiontt
Martijn vraagt voor ie gaat slapen nog een keer om antwoord op zijn vraag... En hoopt morgen het antwoord te hebben... :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

misschien overbodig, maar je weet maar nooit:
DMA in de bios inschakelen!

twitter.com/curly_sanders

• mbvisiontt
Op donderdag 05 april 2001 09:57 schreef Dope-E het volgende:
misschien overbodig, maar je weet maar nooit:
DMA in de bios inschakelen!
Hehe... daar kwam ik pas heel laat achter ja, thanx, maar heb ik dus al gedaan. Maar ik weet het denk ik. Moet ik niet zo''n kabel hebben met eens zoveel lijntjes? Want die heb ik niet, die zit alleen aan m''n hd.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
voor ata33 is een 40pins kabel genoeg de 80lijntjes variant is pas vanaf ata66 (meeste cdroms werken maar op ata33)

• mbvisiontt
Op donderdag 05 april 2001 10:01 schreef catfish het volgende:
voor ata33 is een 40pins kabel genoeg de 80lijntjes variant is pas vanaf ata66 (meeste cdroms werken maar op ata33)
Klopt, ik zie het in de handleiding staan, maar hoe kan het dan dat dma niet aan blijft staan nadat ik het heb aangevinkt en windows gerestart heb?

Trouwens, is mijn Plextor 12/10/32A ook dma? Ik zie het nergens in de handleiding staan, maar hoor er vele over spreken in de search?

Pagina: 1