Toon posts:

[BC3] Silencers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik info krijgen over silencers?

Verwijderd

uhm, www.nra.org ???

Verwijderd

Topicstarter
leuk, maar daar heb ik nix aan :P Wie weet waar ik silencers kan krijgen? het gaat du som hd silencers enzo

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op silent-pc shop hebben ze dat wel.

Silent drive om precies te zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpc.nl/images/p_silentdrive1.jpg

Verwijderd

Getverdemme,
dat kan ik zelf ook wel.
Bij de Hema/Blokker een zacht plastic boterhammen doosje, een stukje tapijt er in vouwen, dik karton of kurkplaatje om de boel op zijn plaats te houden, een wasknijper om de hd vast te klemmen, en een paar 3mm boutjes om ''t doosje vast te schroeven, en een oud 486 koeler-fannetje om te koelen.

:Y) pfffff...

• Booooe

Booooe

Fetch!

Beetje jammer inderdaad! Zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpc.nl/images/p_silentdrive2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpc.nl/images/p_silentdrive.jpg

Ziet ''t er toch wel stoer uit!

• Booooe

Booooe

Fetch!

Maareh, op de site staat ook nog eens:

Discussion of Drive Compatibility

The acoustic performance of SilentDrive? is compatible with all available hard disk drives. SilentDrive? is also compatible with all 3.5" hard disk drives with a maximum height of 1" (2.54 cm). The limiting factor in SilentDrive?''s compatibility with hard disk drives is the maximum heat dissipated by the drive.

...bla bla
SilentDrive? is specified to operate with hard drive spindle speeds of up to 5400 rpm.
...bla bla

|:(

EDIT: ff inkorten

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Koelt dat ook nog een beetje. ????

Ik vind dat die schijven van mij wel erg heet worden en veeel lawaai maken.
Op een gegeven moment krijg ik zelfs een heel hoog zwevend toontje (als de pc een tijdje aanstaat). Het is een soor verstreking- / uitdovings effect. :)
Op de ene plaats hoor je het wel en als je dan een 10 cm naar voren gaat, dan ineens niet!
best wel iritant :(

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Het koelt natuurlijk niet, je HD kan z''n warmte helemaal niet meer kwijt in zo''n broodtrommel.

• irondog

irondog

Het koelt in ieder geval zeker een beetje.
De binnenkant is toch van metaal! En dat metaal zit toch weer aan de kast!
edit:
(Misschien zie ik het toch verkeerd) Ik zie nu pas dat er geen contact is tussen het metaal binnen en het metaal buiten.

Op dit moment is het contact tussen de schijven en de kast bij mij heel slecht. Ik moest nl. rekening houden met een gaatje: "Do not cover this hole". Zodat ik de hd''s niet verder door kon schuiven.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Booooe

Booooe

Fetch!

Het koelt in ieder geval zeker een beetje. De binnenkant is toch van metaal! En dat metaal zit toch weer aan de kast!
Mwah, of t echt werkt? Volgens hun wel:

Silent DriveTM is a thermal and acoustic enclosure designed to reduce the noise of a hard drive by >90% while still maintaining the drive''s required ambient operating temperatures. A dense acoustical barrier and a thin decoupling foam line the inside of the enclosure and prevent the transmission of noise outside the enclosure. Thermally conductive cold plates transfer the heat generated by the hard drive inside Silent DriveTM ''s enclosure to the ambient air within the PC chassis.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 05 april 2001 11:36 schreef irondog het volgende:
Het koelt in ieder geval zeker een beetje.
De binnenkant is toch van metaal! En dat metaal zit toch weer aan de kast!
edit:
(Misschien zie ik het toch verkeerd) Ik zie nu pas dat er geen contact is tussen het metaal binnen en het metaal buiten.

EN dat schuim aan de binnenkant geeft de warmte ook niet echt door dus.....
Wel stil maar wel wat warmer (moet echter gewoon kunnen met een 7200 RPM schijf)

Op dit moment is het contact tussen de schijven en de kast bij mij heel slecht. Ik moest nl. rekening houden met een gaatje: "Do not cover this hole". Zodat ik de hd''s niet verder door kon schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
maar is het nu wat of nie? ik heb er natuurlijk niks aan als da dingteringheet word! Misschien dom vraagje, maar hoe kan ik dan verder mijn kast isoleren, zodat ik nog minder geluid heb?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 11:25 schreef Sick_Nick het volgende:
Het koelt natuurlijk niet, je HD kan z''n warmte helemaal niet meer kwijt in zo''n broodtrommel.
Dat is dus vette bullshit! :)

Ik heb hier een IBM DTLA 40gb @ 4500rpm in zo''n silent drive en hij wordt minder warm dan zonder dat ding, omdat die 2 grote metalen platen alle warmte goed afgeven aan de kast. En ik hoor nu het verschil niet eens meer tussen het aan en uit staan van mijn hdd! :z

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 12:46 schreef westcoastleader het volgende:
maar is het nu wat of nie? ik heb er natuurlijk niks aan als da dingteringheet word! Misschien dom vraagje, maar hoe kan ik dan verder mijn kast isoleren, zodat ik nog minder geluid heb?
Dit zijn de dingen die ik heb gedaan:

1. Haal de actieve koeling af van je mobo + videokaart.

2. Verwissel alle fans voor papst fans met noise-control! :9 (dus ook in de voeding)

3. Plaats isolatie matten aan de binnekant van je pc. (geen noppenschuim)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
En op het plaatje zie je volgens mij een samsung drive die zijn al zo stil :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://www.tystdator.nu/hdd.html

Een test van temperaturen in dat silentdrive ding.

Zelf heb ik m''n hd''s los in de kast gelegd op een bedje van schuim :). Maar ik verplaats m''n pc dan ook nooit...

edit: ben ik nou gek of werkte die url dinges vroeger wel?

Verwijderd

Kijk hier ook eeens:
http://www.7volts.com/quiet.htm

Met rubber ringetjes je HDD bevestigen, enzv.
Noise reduction for HDD.
Simpel en niet duur.

Verwijderd

Ik heb twee silent drives bij Informatique gekocht. Ik gebruik ze voor een IBM DTLA307030 en een WD136BA (alle twee 7200RPM).
Je schroeft de harddisk (op zijn kop) vast aan de bovenste metalen plaat, zie de twee gaten rechts op de silent drive. (trouwens er zit in de tweede foto een fout) In de onderkant zit nog een ademgat. De wamte wordt goed aan het metalen frame doorgegeven. Het werkt bij mij goed.
Maar alle ventilatoren moet je ook vervangen met o.a. Papst sleeve ventilatoren 12-19db
of wat goedkoper is lagere RPM huidige ventilatoren d.m.v. lagere voltage (tot minimaal 7-8v). Kijk uit voor te veel warmte ontwikkeling! Het voordeel van CEL2/P3 is dat ze ongeveer twee keer zo minder hitte afgeven dan de Athlon processor.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, die silendrive komt er dus in!

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Ik heb ook een SilentDrive voor m''n Maxtor 20gig 7200rpm gekocht en tot zover totaal geen problemen gehad... Inderdaad gewoon kopen IMO.

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• irondog

irondog

Is dit niet veel leuker:
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-tronix.nl/images/products/dcd4002.jpg

Bekijk dit topic

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De CoolDrive is geen stil ding; de fan in dat ding maakt nog aardig wat herrie.
* Kaj. heeft er drie...

Verwijderd

Ik heb wat veel beters.

Het helpt natuurlijk niet zoveel als zo''n geisoleerde broodtrommel, maar het is wel goedkoop:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/526/MX/526908M2.JPG

Dit rubberen ringetje stop je in het gat waar het schroefje doorheen gaat. dan schroefje erdoor en je HD vastzetten.

Werkt perfect als je een paar mm ruimte meer tussen HD en kast kan creeren. (bruut buigen)

Het werkt zo goed dat ik er maar meteen 20 bij heb gekocht en alle casefans en IDE drives met deze dingen heb uitgerust.

BTW, ik heb ze bij de Conrad vandaan, bestelnummer 526908

Zal vast elders ook wel te krijgen zijn.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt je kast ook met eierdozen beplakken, en dat werkt echt. :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik heb dus 2 van die broodtrommels gekocht van de week (120 piek). In monteren, en klepje opengelaten, nou ik dacht, die stuur ik van de week lekker terug want zelf met klepje dicht zal ik nog niet tevreden zijn, verder hebben ze het klepje ook verkeerd gespiegeld.

maar nu met het klepje dicht, dat scheelt echt heel veel (ik hoor ze overigens nog wel zoemen en tikken), maar nu word ook het koelribje heel heet, dus mischien stuur ik hem alsnog terug, en bouw ik een kloon, met grotere koelriben
Pagina: 1