Hallo All,
Heb pas geleden een oude pc van iemand gehad. Leuk om mee te prutsen dacht ik. Na wat zoekwerk ben ik er eindelijk achter wat er allemaal in het beestje zit.
Het is een compaq Deskpro xe 560
-pentium 1 60 MKZ
-24 MB EDO ram
-1 gig HD SCSCI
- Moederbord bevat 3 isa sloten
1e gevult met netwerk kaart
2e gevuld met scsi kaart
3e gevuld met 1MB Trident video kaart
Hardeschijf heeft ergens een bad cluster zitten. En het moederbord bevat een extra cache socket.
Nu wil ik het zover krijgen dat er met dit ding een beetje geïnternet kan worden. Mijn vraag is dan ook wat moet er allemaal aan de hardware veranderen?
Zelf dacht ik alleen de videokaart. Probleem is alleen, waar vind je tegenwoordig nog isa-video kaarten en bestaan er überhaupt wel redelijke isa-videokaarten?
2e vraag die rees is; WTF is een cache socket? Had en nl nog nooit van gehoord en kan op het i-net ook niks van deze out-dated hardware vinden
Als iemand antwoorden, tips of suggesties heeft om dit kreupele
wat fit te geven, pls do so
Heb pas geleden een oude pc van iemand gehad. Leuk om mee te prutsen dacht ik. Na wat zoekwerk ben ik er eindelijk achter wat er allemaal in het beestje zit.
Het is een compaq Deskpro xe 560
-pentium 1 60 MKZ
-24 MB EDO ram
-1 gig HD SCSCI
- Moederbord bevat 3 isa sloten
1e gevult met netwerk kaart
2e gevuld met scsi kaart
3e gevuld met 1MB Trident video kaart
Hardeschijf heeft ergens een bad cluster zitten. En het moederbord bevat een extra cache socket.
Nu wil ik het zover krijgen dat er met dit ding een beetje geïnternet kan worden. Mijn vraag is dan ook wat moet er allemaal aan de hardware veranderen?
Zelf dacht ik alleen de videokaart. Probleem is alleen, waar vind je tegenwoordig nog isa-video kaarten en bestaan er überhaupt wel redelijke isa-videokaarten?
2e vraag die rees is; WTF is een cache socket? Had en nl nog nooit van gehoord en kan op het i-net ook niks van deze out-dated hardware vinden
Als iemand antwoorden, tips of suggesties heeft om dit kreupele
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64